Toon posts:

[flash]database enabled Flash website

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie heeft tips voor mij om een sort of database enabled website te maken?
Het moet zo simpel mogelijk zijn. Uiteraad ben ik zeer zeker bereid om moeite te doen als dat nodig is.

Ik dacht zelf aan XML en Flash. Of heeft iemand een beter idee?
Generator is geen optie.. ;) want het moet min of meer gratis zijn.

Verwijderd

twee dingen even onderscheiden:
* taal om met database samen te werken, en die data klaar te leggen voor flash.

* Vorm van data die door flash in te laden is, met bijbehorende manier in flash.

Dus dan kan je php/mysql kunnen pakken, en die xml laten genereren die je in flash inlaadt. Of een van de vele andere oplossingen. :)

Verwijderd

databse gegevens naar een textfile laten exporteren op de server en die vervolgens inlezen met loadvariables is het makkelijkste, tis alleen de vraag of het genoeg is voor wat je wilt maken.

Verwijderd

Op donderdag 04 april 2002 13:37 schreef radmax het volgende:
databse gegevens naar een textfile laten exporteren op de server en die vervolgens inlezen met loadvariables is het makkelijkste, tis alleen de vraag of het genoeg is voor wat je wilt maken.
Liever geen loadvars ; doe deze maar:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
function loadtxt(filename){
    xmlbullsjit = new XML();
    xmlbullsjit.onLoad = doafterload;
    xmlbullsjit.load(filename);
}

function doafterload(){
    values = xmlbullsjit.toString();
   //_root.values = values.split('|');
   do_stuff();
}

movieclip.prototype.do_stuff = function(){
 trace(_root.values);
}

loadtxt('filename.txt');

En NEEJ! het is geen xml loader, hij load txt files zonde de flash key value structuur in, dus je kan gewoon complete texten inladen.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Op donderdag 04 april 2002 13:42 schreef B-Top het volgende:

[..]

Liever geen loadvars ;
Niet dat ik je niet geloof :P Maar heeft dat ook nog een expliciete reden? Performance ofzo? En heb je daar concrete testen van?

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Op donderdag 04 april 2002 13:44 schreef Bosmonster het volgende:

[..]

Niet dat ik je niet geloof :P Maar heeft dat ook nog een expliciete reden? Performance ofzo? En heb je daar concrete testen van?
Ja, door de code van Ralph elimineer je de zogenaamde 2-frames loop waarin je wacht op je data. Kortweg komt het erop neer dat je het XML Object misbruikt waardoor je een onData event kan gebruiken. Gelukkig zit er in Flash MX een LoadVars event en als ik het me goed herinner kun je die via ASSetPropsFlags enablen in Flash 5 maar daar weet cjs denk ik wel meer van..

cjs is AS Hacker!

:)

"You're only as good, as what you did last week."

Verwijderd

[..]

[CODE]

En NEEJ! het is geen xml loader, hij load txt files zonde de flash key value structuur in, dus je kan gewoon complete texten inladen.
maar dan moet je wel veel textfiles inlezen lijkt me :)

Verwijderd

Topicstarter

Liever geen loadvars ; doe deze maar:
Eerlijk gezegd snap ik er niks van. Die code... Hehe, ik ben geen programmeur, nog niet dan. :'(

---

Is het niet mogelijk met een Access database?

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 april 2002 14:59 schreef cutter het volgende:
http://www.flash-db.com/Ex1/SaveMovieTutorial.php
kijk daar eens naar :)
Leuke site! Thanks!
Maar behoorlijk pittig. :D:'( Gemengde gevoelens. ;) Maar ik hou van challenges!

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe update....

Hee mag ik nog wat toevoegen/vragen plz?

Ik heb namelijk de include functie gebruikt en daarmee laadt ik prijs gegevens van een textfile naar dynamische tekstvakken. Een soort database dus. Maar ik moet het eerst exporteren voordat het werkt.

Dus als ik een prijsverandering doorvoer in de textfile en ik exporteer de SWF NIET opnieuw, dan werkt het niet. Wie weet hoe ik dit kan omdraaien? :)

Verwijderd

als je de text file verandert en die laad je in, in de swf dan worden de variabele dus verandert. Kan zijn dat het bij jou niet lijkt te werken door je temp files.

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 10:08

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

ik gebruik zelf altijd PHP als server side taal, werkt uitstekend met flash (en helemaal als je er superstrakke XML variabelenhalers inbouwt) en het is stiekem makkelijker dan php HTML laten genereren

Stoer; Marduq

Pagina: 1