Toon posts:

[flash actionscript] variabel laden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Wanneer ik met loadVariablesNum("config.txt", 0); variabelen uit een tekst file haal, kan ik ze wel weergeven in een dynamic textfield, maar op een of andere manier kan ik er niet meer mee rekenen enzo ??? En dat is juist hetgene waar ik ze voor nodig heb, weet iemand hoe ik de waarden van die variabelen door kan geven aan een functie ???

Ik heb de variabelen op onderstaande wijze in de config.txt staan:

xscale=40&yscale=60&startx=50&starty=300&num=0&display=25

P.S. had eerst voor xscale ook een & staan, maar dat werkte ook niet, en dacht dat dat niet nodig was ???

Greetz...

Verwijderd

Op donderdag 04 april 2002 13:28 schreef Pariah het volgende:
Hi,

Wanneer ik met loadVariablesNum("config.txt", 0); variabelen uit een tekst file haal, kan ik ze wel weergeven in een dynamic textfield, maar op een of andere manier kan ik er niet meer mee rekenen enzo ??? En dat is juist hetgene waar ik ze voor nodig heb, weet iemand hoe ik de waarden van die variabelen door kan geven aan een functie ???

Ik heb de variabelen op onderstaande wijze in de config.txt staan:

xscale=40&yscale=60&startx=50&starty=300&num=0&display=25

P.S. had eerst voor xscale ook een & staan, maar dat werkte ook niet, en dacht dat dat niet nodig was ???

Greetz...
code:
1
2
3
xscale = Number(xscale);
yscale = Number(yscale);
startx = Number(startx);

etc...

Verwijderd

zorg ervoor dat je de gegevens aan het begin van je movie 1x inlaad en daaran verder gaat met de movie, anders zet ie ze steeds terug. in principe moet je alle variabelen daarna kunen wijzigen in je flash movie en kunnen gebruiken om te rekenen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een functie gemaakt waarin de variabelen komen, en eigenlijk worden die voor de rest in de movie zelf niet veranderd... Ik geef met de variabelen de hoogte aan van de movieclip e.d., maar op een of andere manier kan ik die variabelen daar niet voor gebruiken, ok niet als ik ze allemaal met var = Number(var); bewerk :-(

eehm, misschien helpt het om de movie online te zetten ;-)

hier, linkje...

http://www.pariah.nl/flash/lan.fla
http://www.pariah.nl/flash/config.txt

Greetz...