Toon posts:

[Flash] _parent.foo werkt niet, how come?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg als ik trace(thumbbutton1.goUrl); doe netjes de juiste var terug, maar als ik trace(_parent.goUrl); doe 'undifined' terug. Aangezien de 'thumbutton1' variabel wordt moet dit _parent blijven.
Ik heb 't gevoel dat ik iets onwijs over 't hoofd zie ;)

Verwijderd

Topicstarter
iedereen in de zon ofzo? =(

Verwijderd

Op donderdag 04 april 2002 13:16 schreef Moonstorm het volgende:
Ik krijg als ik trace(thumbbutton1.goUrl); doe netjes de juiste var terug, maar als ik trace(_parent.goUrl); doe 'undifined' terug. Aangezien de 'thumbutton1' variabel wordt moet dit _parent blijven.
Ik heb 't gevoel dat ik iets onwijs over 't hoofd zie ;)
je roept thumbbutton1.goUrl aan ... waarom zou je dan naar de _parent moeten?! Die heeft hier niks mee te maken. je krijg dan zoiets als "thumbutton" + i.goUrl ... als het een movieclip is moet je hem nog even evaluaten ...

maar goed, beetje rare vraag; misschien kan je hem beter uitleggen!!!?

Verwijderd

Topicstarter
sorry.. iemand had me uitgelegd dat _parent 1 level omhoog is.. dat moet ik dus niet hebben.

Verwijderd

_parent is ook 1 level omhoog; maar zoals jij de vraag stelt zie ik niet in waarom je 1 level omhoog zou moeten gaan??

Als je vanuit de movieclip hem wel aansturen gebruik je this, stuur je hem echter aan vanuit een ander, dan gebruik je _parent.movieclipname.(property/variabele/functie etc.) ... volgens mij haal je variabelen en instances een beetje door elkaar, misschien handig als je de SWF eens ergen upload en laat zien...

Verwijderd

Topicstarter
ik duplicate een button, die instancename thumbbuttonX krijgt (X een optellende integer). Ik wil dat in elke button een var goUrl wordt opgeslagen, zodat hijzelf weet welke loadMovie die moet laden. Die wordt dus opgeslagen in _root.thumbnails.thumbbuttonX.goUrl

als ik rightclick op de default button die geduplicate wordt (thumbbutton1) en als action daar on(Release) trace(goUrl) doe pakt ie 'm niet.. ook niet trace(_parent.goUrl).. wel doet ie 't als ik die (thumbbutton1.goUrl)... maar aangezien 't een variabele is mag thumbbutton 1 niet.. dus moet ik wel met iets als _parent werken ofzo.. ik kom er na uren bakkeleien nog niet uit =(

Verwijderd

Topicstarter
echt niemand die weet hoe dit moet?
Pagina: 1