SSH over nullmodem

Pagina: 1
Acties:

• reclamedoos
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-07 08:58
Ik heb de volgende opstelling:
een FreeBSD-machine (versie 4.4) die als firewall functioneerd. Werkt perfect. Dr zitten geen IP's op de NIC's dus ik kan zelf ook niet meer op afstand er bij komen. Nou zit er op een linuxdoos die achter zit een nullmodem naar de firewall. Daarover draait PPP en dat gaat als een trein (nou ja, 38400 maximale snelheid, zonder compressie). Tot zover alles goed.

Maar wil ik over die lijn via SSH connecten naar de firewall. Maar mn SSHD start niet auto op. Ik kan hem wel handmatig starten, na in te hebben gelogd, maar dat is dus niet de bedoeling.
De PPP verbinding word als laatste opgestart, en ik denk dat dat iets met het probleem te maken heeft. Ik kon geen sluitend antwoord vinden hier of op google :(

Iemand?

• TumbleCow
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-07 10:32

TumbleCow

Waarschijnlijkheids elastiekje

Het kan idd zo zijn dat de sshd geen interface kan vinden om op te luisteren, of iig niet de goede.

De oplossing lijkt me dus idd om de sshd pas te laden als ppp gestart is. Hiervoor kan je het beste eens in je startup-scripjes kijken. (/etc/inittab en de hele /etc/rc.d directory)

• reclamedoos
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-07 08:58
Op donderdag 04 april 2002 13:28 schreef wHiTeRaZoR het volgende:
De oplossing lijkt me dus idd om de sshd pas te laden als ppp gestart is. Hiervoor kan je het beste eens in je startup-scripjes kijken. (/etc/inittab en de hele /etc/rc.d directory)
Hmmz, ik weet niet of nou zo'n rare versie van FreeBSD heb, maar beide bestanden zijn niet te vinden op mijn systeem

Verwijderd

nee dat kan kloppen bsd start BSD style op en linux SYSV style (sommigen niet alle)

dus ik denk dat je het best ff op bsd site kan loeren hoe het zit met opstart volgorde.. ik weet wel dat er ze stuk voor stuk worden aangeroepen van uit rc.conf of rc.m ofzo iets.. ik weet het niet psies meer.. moet je dus maar ff google-en:D

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

Ik heb de volgende opstelling:
een FreeBSD-machine (versie 4.4) die als firewall functioneerd. Werkt perfect. Dr zitten geen IP's op de NIC's dus ik kan zelf ook niet meer op afstand er bij komen.
Staat dat ding te bridgen ? (moet haast wel aangezien je zonder IP's niet kan routen). sshd start namelijk NIET als er geen IP is om aan te binden.

Oplossing is waarschijnlijk om /etc/ppp/ip-up te gebruiken, dat script word gestart als de link is opgekomen.

(dit is een linux pppd, de BSD heeft waarschijnlijk een vergelijkbaar verhaal).