Toon posts:

Inzicht kaarten..

Pagina: 1
Acties:
  • 617 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Laats trok ik een inzichtkaart met de volgende tekst:

Voor elke stap die jij richting god zet, zet god er 3 richting jouw.

Aangezien ik niet in god geloof trok ik een andere kaart, maar later ging ik toch denken en kwam op het volgende:

God wordt (En vraag mij niet waarom) vaak geacosieerd met het goede, dus kan je het bekijken als, als je in een situatie een stap in de goede richting toegeefd, zet je de situatie voor een gedeelte naar jouw hand.

Ik had ruzie met een vriendin, en op het moment dat ik zei dat ik fout zat, stuurde zei een mailtje dat we meschien een keer af moesten spreken.

Toen stuurde ik een mailtje waarin ik zei dat ze meer een keer moest bellen (Voor die afspraak) waarmee ik dus eigenlijk terug stapten, en toen hoorde ik niks meer van haar, ik denk nu dat ik moet bellen.

Maar goed ik dwaal af van mijn vraag, hoe zouden jullie de kaart opvatten, en wat vinden jullie van mijn uitleg van de kaart?

Verwijderd

Ik denk dat voor ieder de kaart een eigen persoonlijke boodschap heeft... jij ziet het als dat meisje om het zo maar te zeggen, ik zou het niet weten hoe ik het zou moeten zien want ik trek nooit kaarten ofzo....maar het zou best kunnen dat voor jou als jij iets goeds doet je er wat voor terug krijgt, das meestal met alles wat je doet dus je had het ook gemorken zonder die kaart alleen was je aand8 er dan niet op gevestigd en nu wel....

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 april 2002 13:15 schreef Upperscore het volgende:
je had het ook gemorken zonder die kaart alleen was je aand8 er dan niet op gevestigd en nu wel....
Mmm ja dat klopt wel, maar het ging me meer om de spreuk zelf hoe anderen die op zouden vatten, niet om de situatie die ik beschreef..

Verwijderd

Ik zou het denk ik net zo opvatten, ik zou denken dat voor alle goede dingen die ik doe krijg k goede dingen terug, maaaar grote maar : ik heb ook wel eens iets gedaan wat in mijn ogen goed leek en dat niet als goed door een ander werd ervaren dus tis maar net hoe de situatie is denk ik...

Verwijderd

Topicstarter
hmm hieruit blijkt dat de link van god naar het goede dus ook door meerdere gemaakt wordt. Maar zou God in het voorbeeld ook voor iets anders kunnen staan?

Verwijderd

God (als ie al bestaat want da wil ik eerst zien : ander topic al over gehad) dan wordt ie idd altijd als het goede gezien ook in jou voorbeeld zorgt hij dan voor toenadering tot dat meisje waar je eerst ruzie meej had... Maar misschien zijn er ook mensen die hem niet met het goede accosiren kan best...

Verwijderd

Topicstarter
Zo als ik in het eerste bericht al zei, zie ik god zelf niet als het goede, maar ik ging uit van de gedachten van vele anderen om zo mijn conclusie te trekken, persoonlijk zie ik god als het grootste kwaad wat er is...

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-01 11:53
Volgens mij komt het neer op dat spreekwoord,

kweet het alleen niet meer :D

wie zaait zal oogsten ofsoeits :)

Verwijderd

Ik denk dat god hier wordt gezein als het gevoel van geluk. Jij moet de stap nemen in de richting van jouw geluk en dan zal je deze vinden.

Als jij het zelf niet doet dan gebeurt er niets.

God is volgens mij gemaakt door de mens om ons een richtlijn te geven voor hoe wij ons leven moeten leiden. En daarin is het vertrouwen in god en het leven met god het gevoel van geluk.
Dus als jij goed leeft en de 'juiste' stappen neemt dan zal je geluk vinden. En dan lijkt het misschien alsof deze naar je toe is gekomen maar dat is dan eigenlijk andersom, want je hebt het zelf gevonden.

Dit is iig mijn visie.

Verwijderd

Topicstarter
Dus als je niet gelukkig bent ligt dit altijd aan je zelf?

Of begrijp ik dat verkeerd?

ach ja :0)

Verwijderd

hahahahah, ik denk dat je net zo goed een kaart uit een gewoon pak kaarten had kunnen trekken, om daar vervolgens mistig over te gaan nadenken.

Wow, man, ik had schoppen 3. Shit, wat zou dat betekenen.

Luister vriend, op al die kaarten staat iets geinigs. Dat is niet voor jou bedoeld, ook niet als je hem random trekt. Met een beetje mazzel staan er geestelijk gezonde boodschappen op. Dan kan het geen kwaad gewoon te lezen wat er staat. Pak de bovenste kaart (is tenslotte ook random) en lees die.

Vind je het principe geinig?
Denk je dat de uitspraak waar kan zijn (zonder hem op jouw leven te betrekken)
Als andere mensen zo handelen zoals op de kaart staat, bewonder je ze dan?
Denk je dat het een geestelijk gezond principe is?

Als je deze vragen met ja kan beantwoorden, dan is hte voor jou een mooie uitspraak.

Je kunt nu

1. NIET gaan kijken waarom jij nou net deze kaart trok, en waarom hij nu voor jou van toepassing was.

Dat is random, en je zult nooit een kaart trekken die beter of slechter voor jou is, gegeven een moment. Random is random en niet gestuurd door jou onbewuste situatie.

2. wel gaan kijken in hoeverre het principe op de kaart in jouw leven een rol speelt. Pas jij het zelf ook toe? Wanneer? Vind je dat het je meer zou moeten toepassen? Op welke momenten zou dat dan kunnen?

Als je over deze vragen nadenkt, dan heb je kans dat je wat van de kaarten leert, en dat je het implementeert in je eigen leven.

Verwijderd

Topicstarter
Luister, het schiet niet op om over schoppe 3 na te denken, maar als je een deck kaarten schud en er zo maar eentje uitpakt, heefd dit wel een betekenis, aangezien toeval niet bestaat.

Omdat toeval niet bestaat heefd het dus ook een rede dat je die kaart getrokken hebt, het gaat niet om random een kaart pakken maar het gevoel dat je hebt op een moment dat je een kaart trekt.

Uiteraard moet je niet je leven laten afhangen van een kaart, het is slechts een hulp middel om je een andere kijk te geven op situaties.

Maar als je er niet in geloofd werken ze niet omdat je ze dan interpeteerd zonder erbij te denken...

Verwijderd

sorry, maarre sorry, ik denk dat je je tijd beter kunt besteden aan het correct leren gebruiken van D's en T's dan aan die onzin.

Zoek de voud:
Maar als je er niet in geloofd werken ze niet omdat je ze dan interpeteerd zonder erbij te denken...
Ik denk ook na over die kaart, en dat is heet wat kritischer dan jij.

En lees eens goed wat ik beweer?

Wil je het in je eigen woorden eens samenvatten?

Mijn mystieke uitsraak voor jou vandaag is:

[random trekking op PRECIES het goede moment]
De kritische geest leert zijn scherpte door zijn redenen te baseren op het zichbare, omdat dit controleerbaar en repliceerbaar is.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 05 april 2002 08:52 schreef olav het volgende:
sorry, maarre sorry, ik denk dat je je tijd beter kunt besteden aan het correct leren gebruiken van D's en T's dan aan die onzin.

Zoek de voud:
[..]

MMM weet je het is erg zwak om iemand aantevallen op kleine dingen als spelfouten, als je je aangevallen voeld. Dat is een teken van zwakte faal angst en onvolwassenheid.

Wat ga je nu doen zeggen dat de kerstman stoute dingen over mij gezecht heefd?

Maar goed ik had het over mensen in het algemeen niet alleen over jou }:0...

Verwijderd

Ja, in het algemeen is het flauw iemand 'aan te vallen' op zijn spel fouten. (aanvallen=je er op wijzen, ik wil je helemaal niet aanvallen)

In jouw geval zou een KLEINE update geen overbodige moeite zijn, omdat je in ELKE ZIN fouten maakt, zelfs in de meest triviale gevallen.

Over volwassenheid gesproken: voor mensen met jouw beroep hoort schriftelijk communiceren ook bij volwassenheid. Word zelf volwassen en leer spellen.
Wat ga je nu doen zeggen dat de kerstman stoute dingen over mij gezecht heefd?

Maar goed ik had het over mensen in het algemeen niet alleen over jou }:0...
Ik snap beide opmerkingen niet, wil je ze uitleggen?

Blijft staan:

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 05 april 2002 09:02 schreef olav het volgende:

Over volwassenheid gesproken: voor mensen met jouw beroep hoort schriftelijk communiceren ook bij volwassenheid. Word zelf volwassen en leer spellen.
[..]

Ik snap beide opmerkingen niet, wil je ze uitleggen?

Blijft staan:

Hmmm Ja bij volwassenheid hoort ook het accepteren van bepaalde dingen, zoals mijn leeraar nederlands uieindelijk heefd geaccepteert dat ik niet kan spellen, en ik weet dat ik het niet op moet geven om het te proberen, maar ik blijf gewoon fouten maken...

Over de rest, mmm dat kerstman sloeg op het er bij halen van dingen die er niks mee te maken hebben zoals spellen, met inzichtkaarten :).

De laatste uitspraak was omdat mensen die in het algemeen niet in inzichtkaarten geloven ze vaak ook niet snappen...

Maar wat is het nut van jouw text samentevatten?

Verwijderd

ok, ik zal je spelling ook laten voor wat ie is, maar ik blijf geloven dat je slim zat bent (zie je homepage enzo, dat heb je ook mooi in elkaar gezet) om een paar hele simpele basis regels uit je hoofd te leren.

Het nut van het samenvatten van mijn text is te kijken of je de main points uit die text kan halen.

Laat ik het zelf doen in 2 punten:

1. je kunt op een enkele wijze aantonen dat jij net DIE goeie kaart pakt. Bovendien kun je beargumenteren dat de random trekking van een kaart niet gestuurd KAN worden door jouw vraag/probleem.

2. ik zeg niet dat die kaarten WAARDELOOS zijn. Je kunt er leuke dingen mee doen. Lees mijn eerste post nog maar eens hoe je dat precies kunt doen. Maar de kaart interpreteren alsof jij hem net moest trekken, en dat die kaart wat zegt over PRECIES de goede situatie in jouw leven nu. Dat is onzin.

Nog iets anders:

Stel dat iedereen zo'n pak kaarten kreeg. Dan hadden bijna 6 miljard mensen die kaarten. Er zullen ongeveer 100 verschillende kaarten zijn (of in die orde, op 6 miljard maakt dat niet zoveel uit)

Nou trekt iedereen elke dag een kaart.

Lekker simpel leven heb je dan. Er zijn maar 100 leidraden/raadgevingen. En die gelden elke dag voor iedereen.

Wees het nou met mij eens: op deze manier zeggen die kaarten toch helemaal niets meer?

vb: 60 miljoen mensen hebben de zelfde kaart op een dag. (6 miljard/100 kaarten)

2 opties:

1.Iedereen interpreteert hem anders.

Dat is leuk, maar wat heb je dan nog aan die kaart? Ze hadden dan net zo goed zelf aan een random statement kunnen denken. Wat is het verband tussen 1 kaart en 60 miljoen verschillende interpretaties?

0,0. Niets, dus, kun je net zo goed die hele kaart achter wege laten.

2. Iedereen interpreteert hem gelijk.

Er zijn dus 6 miljard mensen dus geholpen zijn met 100 verschillende raadgevingen.

elke 60 miljoen mensen krijgt de zelfde raad, en moeten hem noodzakelijk het zelfde interpreteren (zie aanname van punt 2)

Dat lijkt me erg onzinnig. Het zou een te grote simplificatie zijn te zeggen dat je 60 miljoen mensen met 1 uitspraak kunt helpen. Dan is de uitspraak op de kaart blijkbaar niet erg diepzinnig en specifiek.

Dus:

-als je aanneemt dat iedereen de kaart zelf mag interpreteren, dan zegt de kaart niets meer.
-als je aanneemt dat iedereen de kaart gelijk interpreteert, dan is de boodschap op de kaart onzinnig.

Conclusie:

De kaarten als 'random' raadgevers zijn ONZIN.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm Ja je onderboud je statement wel goed maar: Je vergeet een ding.

Niet iedereen pakt die kaart bij een zelfde situatie, vandaar dat jouw interpretatie van de kaart anders MOET zijn dan van anderen. Maar als je het hier niet mee eens bent, heefd het geen nut om een kaart te trekken, en vallen er van de 6 miljard (?) al heel wat af.

Aan de andere kant zeg je dat je net zo goed zelf een random statement kan pakken. Maar dit is nou juist het hele probleem: Je trekt een kaart om een keer een ander statement te pakken dan waar je zelf mee gekomen zou zijn.

Overgens, ter info, het doet er inderdaad niet toe, er zijn 3 sets van ieder 71 kaarten :).

Ik heb gemerkt dat deze kaarten voor mij echt helpen om anders naar situaties te kijken dan dat ik normaal deed dus in dat geval werken ze dus precies zo als ik gedacht had dat ze werkten..

Je vond mijn site echt goed? Sweet!

Verwijderd

Topicstarter
En ik heb na zitten denken over schoppen 3 maar je wilt niet weten wat ik allemaal uit die kaart kon halen :)

Verwijderd

Nou vertel maar, ik ben benieuwd :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 07 april 2002 20:40 schreef olav het volgende:
Nou vertel maar, ik ben benieuwd :)
MMMM k, Je moet er van uitgaan dat een kaartspel bestaat uit 2 lichten en 2 donkeren kaarten Waarbij Harten (Liefde :) ) Het dichts bij de lichte duidelijke, en schoppe (Schoppe aas kaart van de dood) het dichts bij de duistere mysterieuze kant staat.

Aangezien het een nummer kaart is geefd het een tijd bestek weer dus een voorval binnen 3 dagen. Of een aantal dagen dat iets nog duurt, dus het gaat nog 3 dagen op de zelfde duistere manier door...

Aangezien ik me aan de duistere kant van het leven bevind kan het dus ook in mijn voordeel werken, daarbij was het ook het mysterieuze wat hier hing.

Het nadeel is dat je met een kaart dus geen totaal plaatje krijgt, of je moet echt een handlijding naar de kaarten gaan schrijven... zo als bij de tarot :)

Schoppen 3 kan ook zeggen dat alles minder erg is dan het lijkt, 3 op een schaal van 10 waarbij 1 ontbreekt.

Je kan door een schoppe drie dus een betere kijk krijgen op je situatie of afwachten wat er na 3 dagen gebeurd, en daar rekening mee houden...
Pagina: 1