Toon posts:

Kleur doorgebrand in monitor?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds 2 dagen heb ik problemen met mijn CRT monitor. In het begin had alles 5 mm rechts een grijze 'schaduw'. Nu merk ik echter dat mijn monitor de kleur rood niet meer kan weergeven, en daarvoor inplaats zwart weergeeft! Ligt dit aan mijn monitor of aan mijn videokaart?

Niet te vergeten: groen is geel geworden, en de taakbalk is lichtgrijs achtig. Blauw wordt grijs.

Monitor: CTX 15"
Videokaart: nVidia Riva TNT 2 M64

• Jules|IA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-02 20:04

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Zal wel met je elektronenkanon te maken hebben. Wat voor monitor heb je? heb je een monitor met voor elke kleur een apparte beam? (dus voor rood eentje, voor groen eentje, en voor blauw eentje).
Als dat zo is, dan zal de bundel voor rood wel kapoet zijn. Probeer ff een andere monitor.

Verwijderd

Op donderdag 04 april 2002 14:28 schreef Jules het volgende:
Zal wel met je elektronenkanon te maken hebben. Wat voor monitor heb je? heb je een monitor met voor elke kleur een apparte beam? (dus voor rood eentje, voor groen eentje, en voor blauw eentje).
Als dat zo is, dan zal de bundel voor rood wel kapoet zijn. Probeer ff een andere monitor.
Is idd een goeie, maar het kan ook een draadje in de kabel van monitor zijn, waardoor een kleur niet word weer gegeven.
Meestal kun je hier achter komen door met de kabel te bewegen als je aan het computeren bent, zie je af en toe de kleuren goed springen dan zit er daar iets mis.

Eerlijk gezegd denk ik stiekem toch dat Jules gelijk heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, Flipke. De kabel zat half los. Nu is het weer helemaal goed.