Toon posts:

[OC] Pentium 1GHz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Pentium 1 GHz in mijn handen gekregen en ik wil voor de gein eens kijken tot hoever deze over te klokken is. Ik heb gezocht naar manieren op google en op tweakers.
De zoekresultaten gaan altijd over het overklokken van PIII tot 700 MHz.

Ik wil wel eens weten of iemand hier verstand heeft of ervaring heeft in het overklokken van de P3 1 GHz. Deze is namelijk ook gelocked als de pest.

Bedankt voor enige replies

Verwijderd

Dat werkt gewoon hetzelfde :) Fsb verhogen totdat er problemen ontstaan. Op www.overclockers.com kan je in de database vast wel wat resultaten vinden.

Als je 1200 Mhz (160Mhz fsb) haalt is het veel.

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-02 15:15

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Op donderdag 04 april 2002 13:00 schreef HardTrance het volgende:
Ik heb een Pentium 1 GHz in mijn handen gekregen en ik wil voor de gein eens kijken tot hoever deze over te klokken is. Ik heb gezocht naar manieren op google en op tweakers.
De zoekresultaten gaan altijd over het overklokken van PIII tot 700 MHz.

Ik wil wel eens weten of iemand hier verstand heeft of ervaring heeft in het overklokken van de P3 1 GHz. Deze is namelijk ook gelocked als de pest.

Bedankt voor enige replies
Als ik jou was zou ik eerst 'ns even de serach raadplegen. Er zijn al heeel veeeel topics over geweest die je waarschijnlijk een heel stuk verder zullen helpen.

maar goed
Aantal dingen waar je aan moet denken:
  • temperatuur, blijven monitoren, niet te heet
  • FSB omhoog, 140 ipv 133 bijv. (tenzij die 100 FSB is, dan 105 proberen of zow... enz
  • wellicht voltage opkrikken voor stabiliteit
At your own risk.

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.