Toon posts:

[ADSL] Niet alle sites bereikbaar :?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een getweakde ethernet modem (netwerk met vier compu's 1 XP 3 W98 SE). Tot gisteren geen problemen ik heb de netwerkverbinding op mijn XP bekeken misschien iets gewijzigd maar als ik nu ingelogd op internet ben kan ik niet meer postophalen maar ook niet sommige sites benaderen via de startpagina b.v. zoals volkskrant maar wel telegraaf ik kan wel tweakers.net bereiken maar niet het forum. Ik snap er totaal niets van. Modem opniew software matig geinstalleerd volgens tweakers handleiding. Nu ingebeld via ISDN.
ip adres 10.0.0.1
subnetmasker 255.255.255.0
standaard gateway 10.0.0.138

:?

Verwijderd

Topictitel edit gegeven. :)

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:03
Gebruik je DHCP_SPOOF? Deze geeft soms een subnet wat dit kan veroorzaken. Post de output van ipconfig /all eens ?

Whatever

• MrEdge_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
Ik heb een keer een topic hierover gelezen, maar ik kan het niet vinden. Kwam er op neer dat iemand ook bepaalde sites niet kon bereiken. Geheel willekeurig. Zo leek het. Maar na lang zoeken bleek dat er *ergens* een netwerkinstelling is die bepaald na hoeveel hops er niet meer verder wordt gezocht. Bij hem stond dat op 30 ofzo en dat gaf dus die problemen. Maar vraag me dus niet welke instelling het is en waar ie staat. Dat weet ik dus niet...