Toon posts:

Paradox?

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Dit klinkt waarschijnlijk heel dom maar... wat was een Paradox ookalweer?

• narotic
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-11-2021
Schijnbare tegenstelling.

- = Step Into The Pit | Industrial Strength = -

• Kokkers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:33
handig hè? dat http://www.vandale.nl

U hebt gezocht op: paradox

RESULTAAT (maximaal 20 woorden)

pa·ra·Ždox (de ~ (m.))

1 schijnbare tegenspraak [b.v. het geluid van de stilte, vele eersten zullen de laatsten zijn]
paradoŽxaal (bn.)

1 schijnbaar tegenstrijdig => wonderspreukig
paradoŽxie (de ~ (v.))

1 het paradox zijn

Verwijderd

http://www.woordenboek.nl/NASApp/cs/ContentServer?pagename=VanDale/Static/index_woordenboek

pa·ra·Ždox (de ~ (m.))

1 schijnbare tegenspraak [b.v. het geluid van de stilte, vele eersten zullen de laatsten zijn]

edit: Volgende keer toch maar niet www.woordenboek.nl intikken. Scheelt 2 pagina's >:)

Verwijderd

Topicstarter
Schijnbare tegenspraak, dus eigenlijk is het iets wat onwaarschijnlijk klinkt maar toch zo is?

• narotic
Heb je toch geen woordenboek voor nodig? Komen ze met allemaal woordenboeksites aan. Zoiets kan je ook gewoon uit je hoofd weten hoor. Maar ik geef wel toe dat het een vraag is die makkelijk met wat zoeken zelf op zou kunnen lossen.

Verwijderd

Op donderdag 04 april 2002 12:20 schreef narotic het volgende:
Heb je toch geen woordenboek voor nodig? Komen ze met allemaal woordenboeksites aan. Zoiets kan je ook gewoon uit je hoofd weten hoor. Maar ik geef wel toe dat het een vraag is die makkelijk met wat zoeken zelf op zou kunnen lossen.
Sorry, maar hier ben ik het niet mee eens. Een antwoord zoals jij geeft geeft wel antwoord op de vraag maar meer niet. Het antwoord van Kokkers zorgt ervoor dat topicstarter beseft dat hij verkeerd zit en in het vervolg eerst naar bijvoorbeeld die website gaat ;)

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

voorbeeld:

"Paradoxaal genoeg worden ADHD kinderen juist rustig van oppeppende middelen."

• narotic
Op donderdag 04 april 2002 12:23 schreef ItSnows het volgende:

[..]

Sorry, maar hier ben ik het niet mee eens. Een antwoord zoals jij geeft geeft wel antwoord op de vraag maar meer niet. Het antwoord van Kokkers zorgt ervoor dat topicstarter beseft dat hij verkeerd zit en in het vervolg eerst naar bijvoorbeeld die website gaat ;)
Ok, dat zeg ik ook. Het is hier een gekke vraag. Maar op deze manier wordt een simpele vraag "wat is een paradox ook al weer " een lang draadje. Ik vat de vraag op dat de topicstarter even herinnert wil worden wat een paradox is. En dat deed ik snel. Hoeven toch niet meer woorden aan vuil gemaakt worden?

Verwijderd

Op donderdag 04 april 2002 12:26 schreef narotic het volgende:

[..]

Ok, dat zeg ik ook. Het is hier een gekke vraag. Maar op deze manier wordt een simpele vraag "wat is een paradox ook al weer " een lang draadje. Ik vat de vraag op dat de topicstarter even herinnert wil worden wat een paradox is. En dat deed ik snel. Hoeven toch niet meer woorden aan vuil gemaakt worden?
Helaas kan ik er geen slotje op gooien ;)
Maar iedere draad op GoT wordt per definitie een lange draad :P Ik verwacht eik. dat deze in TC terecht komt hoor ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, Ik denkt dat ik het nu voorlopig wel kan onthouden :) Bedankt allemaal :)

Verwijderd

Is de volgende uitspraak eigenlijk ook een paradox?

"Deze uitspraak is niet waar"

Of is dit geen paradox omdat het een echte tegenstelling (en niet een schijnbare) is.

Verwijderd

Oh, en how about deze dan: :)

"Deze uitspraak is een paradox"

Verwijderd

Topicstarter
Deze uitspraak is een paradox?

Hmmm dat is (als ik het goed begrepen heb) Niet waar.
Je zecht dat iets een paradox is terwijl het niet zo is, aangezien de uitspraak geen context heefd, net als als ik zou zeggen:
Dit is waar.

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Het antwoord is gegeven, neem ik aan? :)

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.