Toon posts:

Server bouwen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een server bouwen die in een 19" rack past...
Ik ben al op zoek geweest naar adressen voor onderdelen voor deze servers, maar dit is echt moeilijk te vinden.

Weet iemand een goede site waar je losse onderdelen voor servers kan vinden?

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Wat voor een onderdelen zoek je... ik bedoel een processor is een processor...

• elTigro881
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:32
In de meeste serverkasten (zoals die van Procase, die je via de Tweakers.net shop kan kopen) passen standaard pc-onderdelen. Enige waar je rekening mee moet houden is dat je over het algemeen geen AGP-videokaart kan gebruiken. En bezuinig niet op de koeling :)

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-08 20:33
procase kan je bijvoorbeeld wel aan de kast helpen. Bij die kasten zitten ook de riser cards, de powersupply en koeling bijgesloten.

Het enige wat je dan nog nodig hebt (voor een 1U case) is een m-ATX bordje met video onboard (en ethernet onboard is ook erg handig)

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:16

Predator

Suffers from split brain

Op donderdag 04 april 2002 12:58 schreef elTigro het volgende:
In de meeste serverkasten (zoals die van Procase, die je via de Tweakers.net shop kan kopen) passen standaard pc-onderdelen. Enige waar je rekening mee moet houden is dat je over het algemeen geen AGP-videokaart kan gebruiken. En bezuinig niet op de koeling :)
Als je een 1U case neemt heb je wel niet echt veel plaats voor veel koeling he ;)
Een 19" rack met veel ventilatie of een warmtewisselaar lijkt mij ook wel handig.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
en een harddisk kan je gewoon in die 19" kast kwijt of heb je daar apparte brackets voor ofzo??

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:16

Predator

Suffers from split brain

Op donderdag 04 april 2002 13:40 schreef MDC-BM het volgende:
en een harddisk kan je gewoon in die 19" kast kwijt of heb je daar apparte brackets voor ofzo??
Die kan je in de case zelf kwijt hoor :)
Zelfs in een 1U kan je der meestal wel 2 kwijt.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:51

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move > [forum=6]

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1