game/proxy server

Pagina: 1
Acties:

• Robert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-08 21:56

Robert

You have your answer..

Topicstarter
Ik organiseer een LAN voor ongeveer 12-14 mensen en dan is het wel relaxed als er een beetje goede gameserver staat te draaien. Nou heb ik zelf een thundernerd1000mhz(oc'd) staan maar er zit "maar" 128mb ram in..is dit een beetje aan de krappe kant als er 12 mensen incl ik op die pc Unreal Tournament gaan spelen en maakt het nog wat uit als er dan ook nog een enkeling wat zit te internetten via die pc ? Of red ie het wel met 128 mb?

En 10mbit zal ook wel genoeg zijn toch ? Ik heb helaas geen 10/100 hubs want ik heb nl. wel 10mbit en om nou weer nieuwe dure te gaan kopen is een beetje geldverspiling.
lijkt met met 10bmyte/14=0,7 mbyte pp dat moet theoretisch meer dan zat zijn.

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Jij speelt op de server?

Dan mag je er wel 256 MB in proppen, anders is het een hel voor de rest.

• Gregoor
  • Laatst online: 16-08 00:59
Ja, precies. Maar je kunt het beste toch gewoon een aparte gameserver gebruiken waar je zelf niet op speelt, dat scheelt nogal.

• Robert

Robert

You have your answer..

Topicstarter
ja maar dat gaat helaas niet..ik heb maar 2 pc's waarvan ik er 1 gebruik en iemand anders een andere dus ik heb geen computer over tenzij ik niet speel maar dat was ik niet van plan. Maar goed...dan rip ik wel tijdelijk van iedereen zoveel ram als ie kan missen..:)

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

Verwijderd

/me gaat ook een lanparty organiseren voor een stuk of 10 mensen.
Denk dat we gewoon een pII als server gebruiken waar niemand op speelt, alleen dedicaced server. PII met 64 mb RAM is toch wel genoeg daarvoor?

• Gert
Ligt er aan welk os en welk spel. Voor UT kan je met win98 + 64 MB wel een 10 speler server neerzetten met UT.

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-08 07:50

johnwoo

3S-GTE

Ik geloof dat ze voor UT 64MB per game aanbevelen. Als je dus een game tegelijk draait dan zou 64 genoeg moeten zijn...
Jammer dat die lui van gameparty alleen maar LAN's van >30 steunen...
* johnwoo wil binnenkort ook een LAN organiseren, maar de datum komt zo snel dichtbij (terwijl mijn ouders nog steeds niet 100% akkoord zijn) dat er geen tijd meer overblijft om 30 man te regelen...
En helaas heb ik ook nog geen gameserver... trouwens, bij deze: funksngrooves, als je dit leest, een paar weken geleden zei je dat je ook wel wilde LANnen en dat je misschien een extra PC als gameserver tot je beschikking had. Hoe staat het daarmee? LAN is waarschijnlijk volgende week (vanaf vrijdag 29e)

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Verwijderd

Je kunt natuurlijk ook gewoon een moeilijk vet heersende LAN bezoeken zoals als Lannium, die er soon ook weer is: www.lannium.net !!

• Robert

Robert

You have your answer..

Topicstarter
ok bedankt voor alle info maar ik wilde graag nog 1 ding weten:

Wat is nou echt de ultieme compatible en snelste netwerkkaart...want de server moet natuurlijk wel supersnel zijn :)

En de fileserver al helemaal !!

* Robert heeft helaas geen 10/100 16ports hub want die kost te veel duiten :) dus word het enkel een 10mbit lan :)

• Gert
Als het toch maar 10 Mbit is de 3com900 UTP. De voorloper van de al om geroemde 905 :)

Verwijderd

ik wil niet vervelend zijn maar 1 byte = 8 bits

10 Mbit is dus 1,25 MB

• Robert

Robert

You have your answer..

Topicstarter
niet vervelend hoor ;)

je hebt gelijk...zit ik me altijd te ergeren aan mensen die niet duidelijk zijn of ze nou over bit of byte praten...schrijf ik het zelf ook nog verkeerd op ;)
Maar uitgaande van 10mBIT..heb je nog altijd 0.7 mbit pp dus zeg maar 20/50kbyte in de praktijk.
zou dus ook ruim voldoende moeten zijn nietwaar...?

Pagina: 1