Toon posts:

Matrox G400Max vs Geforce2 MX

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik had effe een vraagje.

Ik heb nu de ASUS 7100. Een Geforce 2 MX kaartje. Maar veel met die kaart doe ik niet. Dwz wat simpele internetbrowsen, emaillezen. Ik doe wel veel Photoshoppen.

Nou is mijn vraag: Is het nu beter om een G400 Max aan te schaffen of mijn oude kaartje te houden?

Ik wil misschien twee monitor's gebruiken.

PS: een oude G200 (pci) heb ik nog wel liggen.

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:51

-ET-

Phone Home

als je niet gamed dan zou ik absoluut gaan voor de G400

Verwijderd

Ik zou gewoon die G200 gebruiken, als je toch niet veel spectaculaire dingen wilt doen. En zeker bij beeldbewerking (Photoshop etc) vind ik kwaliteit een vereiste.

Ik heb zelk een G200 AGP en een Geforce2MX AGP in 2 verschillende PC's zitten, maar de Geforce2MX haalt het bij lange na niet bij de G200.

Of de G400 een optie is, ligt eraan.

Wil je met Dual Monitor werken? (kan ook met G200 PCI + Geforce2MX AGP)
Wil je er geld voor uit geven?
Ik zou gewoon eerst die G200 proberen, die ligt toch nog in je kast?

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:24
Als je een monitor van 17 inch of groter hebt en op normale resolutie wilt werken dan is die G400 behoorlijk aan te raden.

Het is gewoon veel mooier, dat zie je misschien nu niet maar wel als je over een maand een keer na je mooie >:) matroxbeeldje een of ander geforce kaartje tegenkomt.

De 3d snelheid van die geforce gebruik je niet.
Die Matrox heeft direct al goede dualhead dus geen extra gezooi met andere kaartjes. (Hm kan ook een single matrox zijn)

• Jules|IA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-02 20:04

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Tja, als je lekker goedkoop en makkelijk wil doen dan prop je dat pci kaartje erbij he.
Maar je kan jehuidige kaart natuurlijk ook verpatsen en dan een G400 kopen. G400 heeft natuurlijk wel een betere 2D beeldkwaliteit, niet onbelangrijk voor fotosoep.
En die dualhead is ook erg goed.
Ik heb zelf ook een G400.

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
een g400 is niet meer nieuw te koop na deze kwam de g450 en ook die is nu vervangen door de g550 ik zou dan voor deze laatste kiezen.

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:08
ik heb over een paar maanden een g400max tekoop... maar ze zijn inderdaad niet nieuw meer te krijgen helaas. echte topkaarten, dat wel...

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

Op donderdag 04 april 2002 12:15 schreef P5ycho het volgende:
ik heb over een paar maanden een g400max tekoop... maar ze zijn inderdaad niet nieuw meer te krijgen helaas. echte topkaarten, dat wel...
Klopt! Al 2 jaar ben ik tevreden over deze kaart, vooral als je veel 2d doet enzo.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.