Tijd loopt steeds achter

Pagina: 1
Acties:
  • 424 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Eegee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-08 19:22
Hoi,

Ik heb twee pc's, op de een loopt de tijd nagenoeg steeds goed (+- 0.1 sec per uur), op de ander loopt hij om het uur 2 minuten achter. Waar zou dit aan kunnen liggen?

Ik dacht zelf misschien aan de voeding omdat het lijkt alsof ie het in m'n 'trage' pc niet goed trekt (ronkt veel harder dan die andere), maar zou dat kunnen?

Ik heb op beide Dimension 4 draaien waarmee ik de tijd gelijk hou met ntp0.nl.net.

Edit: ik snap natuurlijk dat het aan het batterijtje kan liggen, maar dat lijkt me in dit geval onwaarschijnlijk omdat ik pas een nieuw mobo erin heb laten zetten. Bovendien had ik het ook met het mobo daarvoor.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Kan haast niet, want de klok wordt door de interne batterij gevoed, dus daar heeft je voeding niets mee te maken. Kan zijn dat die batterij leeg is, had mijn vaders PC ook, dus probeer die eens te vervangen. Oh ja, als je PC aan staat kan het zijn dat de klok op je voeding loopt, weet ik niet zeker, maar dacht het niet.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Ik heb hier ook hetzelfde probleem, maar dat heeft op de een of andere manier met mijn }:O te maken. Ik 'verlies' ongeveer 5 minuten per dag.

Maar na het opnieuw inloggen op mijn LAN synchroniseert de tijd weer met de server! :)

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem. Dacht ook al dat 't aan m'n koetje lag. Heb 't getest, met koe uit geen probleem, met koe aan soms wel 5 minuten per uur achter. Maar ja die koe gaat dus niet uit, dus m'n tijd loopt nu achter :)

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08 00:43

Orac

Ik mis je papa.

Nou, dat klopt! Hoe meer een PC belast wordt, hoe meer de klok achter gaat lopen. Dat heeft met interrupts te maken.

Verwijderd

Het kan ook aan het kristalletje van de klok liggen. Het ene kristal is nauwkeuriger als de ander.

Voorbeeldje, normaal zou dat kristal 1000000 pulsjes in de seconde moeten geven, maar door onnauwkeurigheid geeft hij er maar 999000. Dan loopt hij dus per seconde 1/1000 ste van een seconde achter. Dus na verloop van tijd ga je dat merken. Na 1000 seconden 1 seconde dus plm. 3 seconden in het uur.

Hier doe je erg weinig aan. De ene klok loopt beter als de ander.

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-08 11:26
Hoe doe je dat eigenlijk, dat gelijk stellen met de tijd op de server over een LAN?
Dat lijkt me wel makkelijk.

Workstations win 95, server Win NT 4.0.

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

Tja,

Voor zover ik weet werkt zelf de klok van je Mobo het zelfde als je Quarts klokje. alleen de wijzertjes zijn software.
slechte kristalletje dus.:(

Je kunt een timeserver in je netwerk zetten, maar dat is weer erg omslachtig. En eist dus een pc met een goede kristal.:(

Je kunt er niets aan doen dan via, dan de tijd goed zetten via internet zijn genoeg tooltjes voor..:)

Good luck..

Grrr. Nederlands zuigt... helemaal als de helft ook nog Engels is

Verwijderd

als je toevallig Norton Antivirus geinstalleerd hebt, deinstal deze maar eens en kijk eens wat ie dan doet

heb hiero een aantal pcs gehad met hetzelfde problem, en NA uninstalled en over problem

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-08 12:17
Ik vind het wel frappant dat mijn kermishorloge van een knaak beter loopt dan menig interne klok op willekeurig welk high-tech moederbord.

Houdoe

Verwijderd

Ik ook dat prob.. Ik weet bij god niet meer wat het is (Heb ook batterijtje op mobo vervangen) maar loopt nog steeds WILLEKEURIG achter. Hij kan voor een week goed lopen, en de andere keer loopt ie na een uurtje (idd 5 minuuten) achter.

Ik heb verders geen conflicten in mijn pc.

Kan zo'n kristalletje ook naar de donder gaan dan?

Barracuda

• KinkyClown
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06-2025

KinkyClown

Eenvoud is beter dan twee fout

Je computer synchroniseren met de server kan in het opstart script d.m.v. dit commando:

NET TIME

• Eegee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-08 19:22
Tnx allemaal voor de info. 'T zal dan denk ik vooral liggen aan wat ik allemaal draai, draai nogal veel in m'n tray. Ik blijf Dimension 4 dus maar gebruiken.
Pagina: 1