Toon posts:

Video capture vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een video capture kaartje (ik wil filmpjes van een gewone VHS band naar avi, mpg of iets dergelijks omzetten), maar aangezien ik hier niet echt in thuis ben vraag ik jullie advies. Ik heb nu een Asus V7100, maar daar zit dus geen tv-in op. Ik wil dus een capture kaart gaan kopen. Wat raden jullie mij dan voor kaart aan (ik wil er niet te veel geld aan besteden, rond de 200 piek). Ik lees bv goede dingen over de Pinnacle PCTVPro, alleen kan ik op de Miro site niet echt vinden wat dat ding nu allemaal kan en schijnen ze hem ook niet meer te verkopen in de standaard computerzaken. Het kaartje moet draaien onder W2k op een P3-800, 512 MB en 40GB-7200 harddisk. Hopelijk kan iemand me helpen!

Verwijderd

gewoon een goedkoop tv kaartje werkt perfect als je alleen wil capturen wil je het wat uitgebreider en op super perfecte kwaliteit neem dan een wat betere capturekaart maar met het wat lage budget zou ik gewoon gaan voor een tv-kaartje en ik heb in kwaliteit nog geen verschil kunnen vinden tussen mijn tv-kaartje van de aldi of een miro pctv. wat ik wel merk dat er vaak problemen zijn met de laatste veel crashes van de pc ed.

Verwijderd

Topicstarter
En wat voor goedkoop tv-kaartje raad je dan aan dat onder de eerder genoemde condities draait? Het hoeven geen hoge resolutie filmpjes te worden...

Verwijderd

Kijk gewoon naar elk tv-kaartje de goedkoopste die een bt878, 878a, 898 of dergelijke chipset heeft neem je voorbeelden : e-tech, Flyvideo, knc-one, medion. Bijna elke gerenomeerde computerzaak heeft ook wel van die goedkope kaartjes. DE mediamarkt heeft ze uit mijn hoofd al onder de 50 euro. merk maakt vaak niet echt uit alleen als jeeen wat bekender en duurder merk heb zit er wel vaak een afstandbediening bij en een driver van de fabrikant zelf en niet een algemene driver.