Toon posts:

Nieuw systeem, of start niet op, or reboot spontaa

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit hier op m'n werk met een nieuw systeem te kloten dat ik net heb gebouwd.
Het betreft een P4 2.2A op een Asus P4B266 met 2x 128MB DDR SDRam van Samsung.
1x 20GB Maxtor D740X + 1x 40GB Maxtor D740X.
ATI Rage 128GL(don't ask!).
Het probleem is nu dat het systeem van begins af aan al niet volledig op wilde starten.
Ik heb ELK onderdeel al eens vervangen, had dus net zo goed een compleet nieuw systeem kunnen bouwen...
Maar het probleem blijft maar terug komen.
Toen ik alleen de CD-Rom en de 20GB schijf eraan hing, uit de kast, heb ik Windows XP kunnen installeren.
Echter daarna begon het gezeik weer.
De computer start op heel willekeurige momenten opnieuw op, Windows komen we zowiezo al niet meer in. Soms gebeurd het tijdens de post, soms net na de post en soms wanneer het welkom scherm van Windows tevoorschijn komt.
Ik weet nu echt niet meer waar ik het in moet zoeken, vooral omdat ik ieder onderdeel al heb vervangen, en ook andere merken/types.

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:01

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Voeding defect, mobo defect...misschien BIOS maar eens flashen...maar ik denk eerder de voeding

An Explanation of l33t Speak

Verwijderd

heb je de boel wel aan randaarde ??
Dit kan soms de zelde problemen geven :(

Burnin

Verwijderd

Topicstarter
Tja, ik dacht ook eerst aan de voeding.
Mensen kopen een P4 2.2A op een Asus mobo, 256MB Samsung geheugen, en moeten zullen vervolgens het goedkoopst mogelijk stuk elende van een kast hebben. De voeding die daar inzit wil je nog niet in je oude 486 hebben!
Maarja, wie ben ik om die mensen te vertellen wat ze moeten kopen? Ik heb maar te bouwen wat m'n baas die mensen aansmeert... Heb hem al vaker verteld dat ie van die goedkope troep afmoet, maar dan zegt ie dat ie z'n prijsen in de eerste instantie laag wil houden en dat mensen altijd nog een betere kast kunnen kopen als ze dat zelf willen.
Echter gebeurd dat nooit.

Verwijderd

Topicstarter
/me lacht zich rot om z'n baas! :+

Het lag dus idd aan de voeding, we hadden er al een andere in gehangen, die blijkbaar net zo rot was.
Nu hangt er een AOpen in.
Hij was er 100% zeker van het het niet aan de voeding kon liggen, haha! :D

Tja daarvoor ben ik ook hoofd technische dienst, die trouwens uit mij, mezelf en ik bestaat. :+