Luie CD-Rom speler!! :(

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:13

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Hoi...

Als ik on-the-fly een cd'tje wil branden, dan gaat mijn cd-rom speler niet snel genoeg.
Sterker nog hij ligt te :Z :Z :Z

Instellingen en types:

Primary Master - HD
Primary Slave - CD-ROM 56 Speed
Sec Master - Plextor 12/10/32A Fikker

Ik heb UDMA Drivers geinstalleerd.

Nu vroeg ik mij af of er ook een proggie bestaan om de speed van mijn cd-rom in te stellen.

Bedankt! *D

Whatever.

Verwijderd

Misschien moet de de brander en de cd-rom eens op de secondary zetten..

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Het is echt vreemd, de eerste 30 seconden doet je cd-rom haast niets... ong 4 speed ofzo. Daarna gaat ie synschroon mee met de brander.

HELP!

Whatever.

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-08 16:53
jah RTFM >:)

Have a wheelie good weekend!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Heb je 'm al lang?

Misschien is de lens vies...worden ze ook lui van.

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Druk er anders eens een CeeDee-tje in van onze Tjakkaaaaaaaaaaa vriend: Emiel Ratelband.

Wat positieve engergie kan dat kreng van jou vast wel gebruiken >:) >:)

And The Only One

Verwijderd

Probeer 'ns om je CD-rom op sec. master te zetten, en je fikker op Sec. slave...

Verwijderd

devices zo laten zitten, een betere instelling kan je niet hebben (of alles op master)Brander moet je op master houden, voor beste resultaat.
Doet je cd-rom ook zo lui tijdens andere bewerkingen? Ik bedoel, als je niet aan 't branden bent?

Verwijderd

Ik werk bij de TD van een pcwinkel

en wat ik nooit doe is:

HD EN CDROM OP 1 KABEL

want de hd neemt de settings voor de cdrom mee, en dat vind cdrom nietleuk!!!! :)

dus ff cdrom op zijn eigen kabel !

suuk6

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 17:40
Zet je CD-rom (en je brander, maar dat hoeft niet) eens op DMA-mode (apparaatbeheer => CDrom => je drive => eigenschappen)
ff DMA aanvinken en de CPU-belasting is minder.
Vaak is dit voldoende om de through-put voldoende hoog te krijgen. Ook voor HDD's is dit interessant ;)
Maar gelukkig is 't niet erg voor je want je 12/10/32 is BURN-Proof ;) dus 't kost niet al te veel onderzettertjes.

Nog ff een paar tipjes:
geen directe CD-naar-CD-copy maken van audio-CD's want je 56speed (waarschijnlijk een Afreey ;) ) kan niet goed audio lezen (tracks die voortijdig eindigen & tikken in de tracks) Lees ze dus met de brander in.
Brand altijd Disc-at-once, want dan werkt 't in alle andere spelers zonder problemen. (soms kunnen spelers zelfs langzamer gaan lezen, omdat d'r een klein spleetje zit tussen de TOC en de data als je ze niet disc-at-once brandt ;) )

Suc6 d'r mee....

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Bedankt voor de antwoorden.

Ik heb nu het idee dat het aan de software ligt.

Deze programma's gebruik in hoofdzakelijk:

Nero 5.2.2
WinONCD

Bij Nero loopt het niet echt lekker on-the-fly.
Maar bij WinONCD gaat het een stuk beter, heb nu al succesvol on-the-fly gebrand zonder enige haperingen. :P

Hmmz, las op hardwareinfo.net dat IDE cd-rom spelers 12X branders moeilijk aan kunnen.. :(

In het verleden ben ik een proggie tegenkomen waarmee je je cd-rom speler kon instellen (snelheid), maarja ik ben hem kwijt.. :'(

Whatever.

Pagina: 1