Toon posts:

[XP] Beeld op 2de monitor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onder XP ziet het tweede beeld erg wazig uit, en als ik mn muis bewegen kan ik een 'vastgeplakte trailer' zien... ik heb geen andere termen voor hem maar tis echt kut.

Systeem:
Asus TUSL2-C, 512MB

Disp. 1
Diamond StealthIII-S540 32MB PCI
TV op BNC-5

Disp. 2
Matrox Millennium 4 MB PCI
Sony 15" DSUB-15

Ik had hem verwisseld, maar beeld van de matrox blijft wazig... dus geen probleem met de tv en monitor denk ik. Ook als ik een andere PCI slotje gebruiken blijft het probleem op de matrox kaart. En als ik de matrox als primary zet, en daarna de s540 uit doen... dan crash het syteem.

Kan iemand mij helpen?

• Kogando
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07-2025

Kogando

Humordenaar

Zoek eens andere drivers op probeer je refresh rate aan te passen...

Citeerde hij de halve wereldbevolking..

Verwijderd

Op donderdag 04 april 2002 11:22 schreef sAiKoKiLa het volgende:
Onder XP ziet het tweede beeld erg wazig uit, en als ik mn muis bewegen kan ik een 'vastgeplakte trailer' zien... ik heb geen andere termen voor hem maar tis echt kut.

Systeem:
Asus TUSL2-C, 512MB

Disp. 1
Diamond StealthIII-S540 32MB PCI
TV op BNC-5

Disp. 2
Matrox Millennium 4 MB PCI
Sony 15" DSUB-15

Ik had hem verwisseld, maar beeld van de matrox blijft wazig... dus geen probleem met de tv en monitor denk ik. Ook als ik een andere PCI slotje gebruiken blijft het probleem op de matrox kaart. En als ik de matrox als primary zet, en daarna de s540 uit doen... dan crash het syteem.

Kan iemand mij helpen?
TV's hebben vaak een refreshrate van 50 hz. Misschien worden dus ook alle videokaarten naar 50 hz ingesteld.

Moet je het eens zonder TV proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan de driver voor de matrox niet installeren... corrupt file of zoiets... had 4 keer gedownload maar lukt steeds niet (onder xp/ntfs).

Systeem gaat altijd crashen als ik de matrox op 16 of 24 bits zetten, hij wil alleen op 32 bits draaien. Maar onder Win98 lukt het wel met beide drivers van windows en matrox zelf. :? :?

Zelf had ik de refresh rate verlaagt van 85 naar 75, 60 enz. maar denk het niet dat het probleem aan de refresh ligt, want beide tv en monitor kunnen 75Hz met 800x600 resolutie werken.

Verwijderd

Op donderdag 04 april 2002 14:35 schreef sAiKoKiLa het volgende:
Ik kan de driver voor de matrox niet installeren... corrupt file of zoiets... had 4 keer gedownload maar lukt steeds niet (onder xp/ntfs).

Systeem gaat altijd crashen als ik de matrox op 16 of 24 bits zetten, hij wil alleen op 32 bits draaien. Maar onder Win98 lukt het wel met beide drivers van windows en matrox zelf. :? :?

Zelf had ik de refresh rate verlaagt van 85 naar 75, 60 enz. maar denk het niet dat het probleem aan de refresh ligt, want beide tv en monitor kunnen 75Hz met 800x600 resolutie werken.
Ik heb die Matrox-driver geupload naar mijn website. Misschien heb je er wat aan.

http://www.nielsbuitenhuis.nl/drivers/matrox

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 april 2002 15:13 schreef drwho81 het volgende:

[..]

Ik heb die Matrox-driver geupload naar mijn website. Misschien heb je er wat aan.

http://www.nielsbuitenhuis.nl/drivers/matrox
Dank je wel... maar ik heb nog steeds zelfde probleem. Krijg een waarschuwing als ik hem openen, zoiets:
'zip file damage, truncated or changed'

Ik snap er niks meer van, en de file size moet eigenlijk 6 MB, maar op mijn harddisk soms staat er 1.9 of 2 of 3 MB.

En ja.. ik heb hem volledig gedownload.

Verwijderd

Zoals al vele weten is dat een monitor gevoelig is voor magnetische inductie. Als de twee monitoren te dicht bij elkaar hebt staan, kan het beeld wazig worden, of je krijgt een wazige lijn over het beeld heen. Zorg er voor dat de monitoren niet te dicht op elkaar staan, of dat er een metalen plaat tussen de monitoren staat die de magnetische inductie tegenhoud.

Als je een subwoofer(tje) naast je monitor hebt staan, kan het scherm op de bass van de muziek ook gaan "trippen" dit is het zelfde probleem als die monitoren.

Dus zorg ervoor dat je die kannonnen verder uitelkaar zet.
Het kan ook komen doordat je een splitter gebruikt.

Succes

Verwijderd

Ik zie nou pas dat je een tv en een monitor gebruikt, ja dan weet ik verder ook niet precies wat er loos kan zijn

Verwijderd

Op vrijdag 05 april 2002 00:36 schreef sAiKoKiLa het volgende:

[..]

Dank je wel... maar ik heb nog steeds zelfde probleem. Krijg een waarschuwing als ik hem openen, zoiets:
'zip file damage, truncated or changed'

Ik snap er niks meer van, en de file size moet eigenlijk 6 MB, maar op mijn harddisk soms staat er 1.9 of 2 of 3 MB.

En ja.. ik heb hem volledig gedownload.
Ik zal 'em nog een keer uploaden en dan uitgepakt.
Ik zal nog wel effe posten waar de driver te vinden is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap het nu... m'n moederboard (Asus TUSL2-C) gebruikte de i815 chipset, en er is een bekende bug in dit chipset. Hij kan gebruikt maken van 1 PCI videokaart samen met 1 AGP videokaart... of 1 PCI of 1 AGP... maar niet als beide videokaarten PCI zijn. De bug heet 'PCI latency'.

Ik heb wel de matrox als standalone display geprobeerd (onder xp en win98) en hij werkte prima... geen wazige beelden en vastgeplakte trailers meer. Enige oplossing voor mij is een nieuwe AGP kaartje kopen dus... :+

Ok.. dank je wel allemaal voor de hulp. Topic mag sluiten.
Pagina: 1