Op dit moment staat er bij ons op de zaak een Tandem systeem, wat ze (als het goed is) helemaal hebben dichtgespijkerd. Nou is aan ons de uitdaging om hier toch even binnen te komen... Ik heb een account in de super groep (hoogste user is super.super), maar ik moet het super.super pass hebben.
Nou was hier vroeger een optie voor: Alle UID's (user ID's) worden opgeslagen in een file. Deze file is niet encrypted, maar is gesecured met het super.super ID, een andere user kan deze dus niet accessen. Eerst stond deze file gesecured onder een normale account (=niet super group user) en kon ik deze file met het volgende commando gewoon uitlezen (accesen gaat niet, want hij is altijd in gebruik door het systeem):
fup copy userid,, a, shared
(fup = file utility program)
De uitkomst hiervan komt gelijk op je scherm = inhoud file
Nu is het probleem dus, dat deze file gesecured is met super.super, en ik krijg dus een error 48 (=security error).
Er zijn wel manieren om dit te omzeilen, maar ik kan (ben al 2 dagen bezig) niks vinden...
Misschien weet hier iemand wat?? Ect dringend is ut niet.
Eventje voordat iedereen begint te roepen dat het niet mag, dit is een test/oefen/verneuk systeem!!
[edit 1] kan een modje de titel ff veranderen in Hymalaya... [/edit 1]
[edit 2] tjeeezzz, wat een verhaal...[/edit 2]
Nou was hier vroeger een optie voor: Alle UID's (user ID's) worden opgeslagen in een file. Deze file is niet encrypted, maar is gesecured met het super.super ID, een andere user kan deze dus niet accessen. Eerst stond deze file gesecured onder een normale account (=niet super group user) en kon ik deze file met het volgende commando gewoon uitlezen (accesen gaat niet, want hij is altijd in gebruik door het systeem):
fup copy userid,, a, shared
(fup = file utility program)
De uitkomst hiervan komt gelijk op je scherm = inhoud file
Nu is het probleem dus, dat deze file gesecured is met super.super, en ik krijg dus een error 48 (=security error).
Er zijn wel manieren om dit te omzeilen, maar ik kan (ben al 2 dagen bezig) niks vinden...
Misschien weet hier iemand wat?? Ect dringend is ut niet.
Eventje voordat iedereen begint te roepen dat het niet mag, dit is een test/oefen/verneuk systeem!!
[edit 1] kan een modje de titel ff veranderen in Hymalaya... [/edit 1]
[edit 2] tjeeezzz, wat een verhaal...[/edit 2]
HENG HENG