Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[LCD] Aansluitprobleem LCD

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mighty_Xa4
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:55
Ik heb tussen mijn oude rommel nog een LCD gevonden (4x20) en ik dacht laat ik hier eens mee gaan spelen, maar nu heb ik het probleem dat ik niet weet hoe ik het aan moet sluiten. Ik heb al gezocht (google) maar niets gevonden.

Als iemand mij zou kunnen helpen met de aansluitingen (want ik ben bijna wanhopig). Ik wil namelijk nog geen nieuw LCD gaan kopen (vind ik te duur) en ik wil deze beauty niet naar de eeuwige jachtvelden sturen.

Ik kan de volgende gegevens geven:

- afkomstig uit LEXMARK 4039
- merk OPTREX
- DMC-50215N (LCD denk ik)
- M50524FP
344100 (ik denk een deel van de controller)
- M50530-001FP
A 344100 (ander deel controller misschien)
-verder zitten er nog 6 knoppies op het printje met wat SMD weerstandjes, condensatortjes en een (waarschijnlijk) microcontrollertje.

Heeft iemand hier de aansluiting van Pleeeeeeease???

Verwijderd

ik denk dat diet niet metde nu bestaande software is aan te sturen...

• Mighty_Xa4
Waarom zou dit niet kunnen? Ik dacht ik sluit gewoon de draadjes aan op de goede pennen net zoals bij ieder ander parallel aangestuurd LCD. Het probleem is ik weet alleen niet welke aansluitingen ik moet hebben (er zitten wel lege aansluitplekken op het printje, het moet dus mogelijk zijn)

Verwijderd

effe scannnen en plaatje uploaden... scheelt je heel wat vragen.

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Op donderdag 04 april 2002 11:24 schreef LoverBoy het volgende:
Waarom zou dit niet kunnen? Ik dacht ik sluit gewoon de draadjes aan op de goede pennen net zoals bij ieder ander parallel aangestuurd LCD. Het probleem is ik weet alleen niet welke aansluitingen ik moet hebben (er zitten wel lege aansluitplekken op het printje, het moet dus mogelijk zijn)
voor elke controller heb je andere software.

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• Mighty_Xa4
Waarom heb je voor iedere controller andere software. De meeste LCDtjes zijn toch ongeveer gelijk (timing zal misschien wat varieeren maar de manier van communicatie blijft vrijwel gelijk)

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-11 11:13

Twarp

just grin...

Op donderdag 04 april 2002 11:09 schreef LoverBoy het volgende:
Heeft iemand hier de aansluiting van Pleeeeeeease???
Eeeh de rest van de printer? :?

Meh ...

• Mighty_Xa4
Sorry ik kan geen plaatjes uploaden (heb hier geen scanner of digicam tot mijn beschikking).

Het printje kan niet via de poort van de printer zelf worden aangestuurd er gaan namelijk maar 6 draadjes van het LCD-printje naar de rest van de printer (waarschijnlijk Vcc, Gnd en een paar interrupts).

• Mighty_Xa4
Heeft niemand een datasheet van dit ding dan zou ik al meer dan genoeg hebben. Ik zou het echt jammer vinden om hem weg te gooien. :'(

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-11 19:48
Denk dat deze dan speciaal gemaakt zijn voor het apparaat waar het uit komt, maar misschien lijkt deze er wat op ..

http://www.optrex.com/ProductList.asp?PartNumber=DMC%2D50218

zal de zelfde serie zijn

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Verwijderd

Hmm, die datasheet zegt zelfs dat je een potmetertje voor het contrast moet plaatsen :)

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

talin

ES-MA

lees dit eens ik kom er ook niet verder mee .

[rml][ EL] lcd lexmark printer , met control knoppen[/rml]/

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Verwijderd

Ik heb effe de HD47***** faq van LCDProc gelezen en daar hebben ze het zeer duidelijk ook over Lexmark schermpjes met knopjes (Die je kan gebruiken met LCDProc)

Dus waarschijnlijk lukt het wel me de HD478****

* (Effe vergeten wat het presies was...)

Verwijderd

Misschien dat deze datasheets je wat meer kunnen vertellen:
LCD Control with 256-Word RAM, 256 Charactor & LCD Drive with 40 Columm, 32 Common
http://www.semicon.melco....html/004/003_014_041.html

Anders zou ik gewoon even proberen om je LCD volgens bestaande schema's te solderen, misschien dat het gewoon werkt... Als je de optie hebt om je lcd van de controller te scheiden (backpack?) kan je dat nog altijd even proberen, daarna online een goede controller bestellen die bruikbaar is met populaire LCD progs ;)
Pagina: 1