Toon posts:

[PHP] session_register locaal wel Vuurwerk Niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een order formulier om kadoartikelen te bestellen in elkaar geflanst:het order formulier
maar nu gaat het volgende mis:
Als je op bestellen klikt, worden de formvariabelen gepost, en wordt er een aantal checks uitgevoerd (proef van de 11 voor bankrekening, datum goede formaat, enz. enz.)
Als die checks goed doorlopen zijn, wordt de order in de database gezet, zoniet, worden er errors gezet in een array. (die geiinitialiseert is op allemaal nullen)
Die error array, wordt samen de eerder geposte informatie terug gezet in de formulier (zodat je niet alles meer hoeft in te tikken) en dan worden de fouten in rood bovenin de pagina gezet.
Locaal (op een Win 32 XP machine) gaat dit goed, en als je dan 1 voor 1 de regels invult, zie je de errors verdwijnen...

Op de echte site gaat het echter fout. De errors blijven staan, de ingevulde waarden worden niet teruggezet usw... |:(
(klik de link om het te zien gebeuren) Ik zou nu echt niet weten waarom dit gebeurt....
De PHP info van de server kun je bekijken met de volgende link phpinfo

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Volgens mij draai je op je XP bak een PHP < 4.1.0, waarin je sessionvars nog kan benaderen met $varname

In PHP >= 4.1.0 doe je dit met $_SESSION['varname']

http://php.nederland.net/manual/en/reserved.variables.php#reserved.variables.session

[edit]Inderdaad Grum het hangt af van track_vars en register globals, maar ik ging een beetje uit van de standaarden. Had het er bij moeten vermelden.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 april 2002 11:03 schreef Glimi het volgende:
Volgens mij draai je op je XP bak een PHP < 4.1.0, waarin je sessionvars nog kan benaderen met $varname

In PHP >= 4.1.0 doe je dit met $_SESSION[varname]
Nee, mn XP bak draait ook onder 4.1.2, Apache 1.3.24, en MySQL 3.23.49, de nieuwste stable releases dus..

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op donderdag 04 april 2002 11:03 schreef Glimi het volgende:

In PHP >= 4.1.0 doe je dit met $_SESSION['varname']
Je kan in 4.1.X je vars ook nog gewoon benaderen als $varname ... dit hangt volkomen af van je track_vars & register_global instellingen.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand...??

Verwijderd

[heel-erg-ot]
je kunt ook zorgen dat je background niet repeat, bijvoorbeeld zo:
body
{
background-image: url(/path/to/image.gif);
background-position-x: 0;
background-position-y: 0;
background-repeat: no-repeat;}
}
[/ot]

Verwijderd

Topicstarter
Hi dot t al.. Thnx :9, ik heb m maar helemaal herschreven naar $_SESSION... en dat werkt...

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 april 2002 12:26 schreef fladder het volgende:
[heel-erg-ot]
je kunt ook zorgen dat je background niet repeat, bijvoorbeeld zo:
body
{
background-image: url(/path/to/image.gif);
background-position-x: 0;
background-position-y: 0;
background-repeat: no-repeat;}
}
[/ot]
Ik heb t gewoon ff snel overgenomen van hun site (niet mijn "ontwerp (voor zover je het een ontwerp kunt noemen))

Ik ben er al veels te lang mee bezig geweest....

(Ben op zich nog best wel PHP n00b dusss...)
Pagina: 1