Een week of 3 geleden (12 maart) heb ik mijn IBM DTLA 307030 opgestuurd naar IBM en volgens hun RMA status check is deze de 15e bij hun aangekomen. Lekker snel dus. Inmiddels staat er al sinds 26 maart dat er een vervangende schijf verstuurd is, maar heb tot op heden nog niets ontvangen.. Ik dus net ff bellen met IBM en daar verteld een gozer mij dat de nieuwe schijven rechtstreeks vanuit Maleisië verstuurd worden
Tevens wist ie mij te vertellen dat ik volgende week mijn nieuwe schijf kon verwachten. Dit vind ik allemaal een beejte vaag, aangezien ik hier aardig wat posts heb gelezen waarin mensen ruim binnen 14 dagen een nieuwe schijf hadden. Zijn er misschien mensen die momenteel ook een RMA hebben lopen of pas hebben aangegevraagd maar al afgehandeld is? Ben toch wel benieuwd naar de wachttijden (temeer ik nu een leenschijfje van 10gig heb).. (of hebben ze het gewoon druk met RMA's?
)
Mijn harddisk (Maxtor) begon een beetje vreemde geluiden te maken, en ik heb dus een RMA aangevraagt (gekozen voor snelle RMA)
Binnen 4 dagen kwam de TNT met mijn nieuwe harddisk (verstuurd uit Ierland)
Maxtor weet dus hoe het wel moet!
Gabriel
Binnen 4 dagen kwam de TNT met mijn nieuwe harddisk (verstuurd uit Ierland)
Maxtor weet dus hoe het wel moet!
Gabriel
ik kan me niet voor stellen dat ze die schijven van uit maleisie versturen maar goed. zal wel
Deze melding kreeg ik gisteren van IBM n.a.v mij RMA
Please verify your model number, part number, and serial number. If you have questions,
please contact the Technical Support Center at 888.426.5214 or requestr@uk.ibm.com
Please be aware that you may experience a delay in receiving your replacement
disk drive based on stock availability. If product is available, your replacement order
will be processed within 14 working days after the receipt of your defective disk drive.
Please verify your model number, part number, and serial number. If you have questions,
please contact the Technical Support Center at 888.426.5214 or requestr@uk.ibm.com
disk drive based on stock availability. If product is available, your replacement order
will be processed within 14 working days after the receipt of your defective disk drive.
Verstopte wc's zijn moeilijk te vinden
Ja ok, maar die 14 dagen zijn teneerste al lang om (morgen 21), maar ik vind het juist zo vreemd dat er dus bij mijn RMA status shipped staat sinds 26 maart en ik dus nog niets heb ontvangen. Vanuit Maleisië moet een pakket toch wel binnen 9 dagen hier zijn lijkt me.. naja misschien nog maar ff een weekje wachten dan, ookal zit ik wel te springen om mn schijf...Op donderdag 04 april 2002 11:46 schreef Tukkie_3 het volgende:
Deze melding kreeg ik gisteren van IBM n.a.v mij RMA
Ik zit met hetzelfde probleem. Mijn schijf hebben ze 11 maart ontvangen en ze hebben 21 maart een nieuwe gestuurd. Deze is dus nog niet aangekomen. Wel al een meeltje gestuurd, maar nog nix....
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Hmm, ziet er dus niet echt goed uit voor mijn 60Gb...
Zal binnenkort wel ff mailen.. 30 dagen is wel f***ing lang! Eigenlijk wou ik volgende week in mijn vakantie ff de boel weer netjes opbouwen...
Zal binnenkort wel ff mailen.. 30 dagen is wel f***ing lang! Eigenlijk wou ik volgende week in mijn vakantie ff de boel weer netjes opbouwen...
Nou ja, misschien dat de voorraad echt op is en dat er een nieuwe partij uit Maleisië onderweg is die volgende week aankomt ofzo..Op donderdag 04 april 2002 11:57 schreef GarBaGe het volgende:
Ik zit met hetzelfde probleem. Mijn schijf hebben ze 11 maart ontvangen en ze hebben 21 maart een nieuwe gestuurd. Deze is dus nog niet aangekomen. Wel al een meeltje gestuurd, maar nog nix....
* Jelmer Barhorst hoopt stiekum op een 120GXP
Bij mij gaat het om een 30GB exemplaar. Maar nog geen UPS gezien...Op donderdag 04 april 2002 12:13 schreef Jelmer Barhorst het volgende:
Raad eens wie er net bij mij voor de deur stond?!?!?! UPS!! !![]()
![]()
![]()
(hmm het is mn oude schijf gewoon weer... onee toch niet.. keek naar het partnr niet naar het seriemaar het is wel een gebruikte ('serviceable used part'))
UPS is bij mij ook gister langs geweest, maar er was niemand thuis...Op donderdag 04 april 2002 12:55 schreef GarBaGe het volgende:
[..]
Bij mij gaat het om een 30GB exemplaar. Maar nog geen UPS gezien...
Update: mijn DTLA 307030 (30 GB uitvoering) is ook vervangen door een "serviceable used part", oftewel weer een 30 GB 75GXP-model
Verwijderd
Effe vraagje aan degene die een schijf hebben teruggestuurd: wat was je foutmelding/code van IBM tool / wat doet ie verkeerd?
Mijn 46.1GB GXP75 hoorde ik dus 2 weken geleden een soort krasgeluid maken op een bepaalde sector.. heb toen IBM gebeld en die zeiden, tool downen en laten fixen, dan is ie weer in orde. Inderdaad, hij was daarna weer in orde, voor minder dan een week, toen hetzelfde gekras maar wel 20 sectoren betrokken (de fout is 'media defect', en deze is repareerbaar, zelfs zonder dataverlies).
Gisteren wist ik echter zeker dat het over en uit is, want toen maakte ie het krasgeluid in de initialisatie van de schijf met als gevolg dat ie em niet meer zag..
ultra gelukkig kreeg ik em vanmorgen aan de gang (zonder geweld zelfs) en hij staat nu op dit moment alles over te zetten op een leenschijf waar ik ff op moet draaien.
Het vreemde is echter dat de IBM tool zegt dat het defect 'Excessive Shock' is, maar hij heeft geen shock gehad en doet bovendien etzelfde als wat al 2x is gebeurt in de laatste 2 weken. Ik twijfel dus een beetje aan de foutcode, zeker aangezien ik nu alles aan het kopieren ben (van een defecte schijf). Ik post later nog wel of alles over te zetten was. Ook wel vreemd is dat S.M.A.R.T. zegt dat de schijf OK is.
Gaat IBM mn schijf wel accepteren (ruilen ze om zonder te kijken of testen ze eerst?)?
Mijn 46.1GB GXP75 hoorde ik dus 2 weken geleden een soort krasgeluid maken op een bepaalde sector.. heb toen IBM gebeld en die zeiden, tool downen en laten fixen, dan is ie weer in orde. Inderdaad, hij was daarna weer in orde, voor minder dan een week, toen hetzelfde gekras maar wel 20 sectoren betrokken (de fout is 'media defect', en deze is repareerbaar, zelfs zonder dataverlies).
Gisteren wist ik echter zeker dat het over en uit is, want toen maakte ie het krasgeluid in de initialisatie van de schijf met als gevolg dat ie em niet meer zag..
ultra gelukkig kreeg ik em vanmorgen aan de gang (zonder geweld zelfs) en hij staat nu op dit moment alles over te zetten op een leenschijf waar ik ff op moet draaien.
Het vreemde is echter dat de IBM tool zegt dat het defect 'Excessive Shock' is, maar hij heeft geen shock gehad en doet bovendien etzelfde als wat al 2x is gebeurt in de laatste 2 weken. Ik twijfel dus een beetje aan de foutcode, zeker aangezien ik nu alles aan het kopieren ben (van een defecte schijf). Ik post later nog wel of alles over te zetten was. Ook wel vreemd is dat S.M.A.R.T. zegt dat de schijf OK is.
Gaat IBM mn schijf wel accepteren (ruilen ze om zonder te kijken of testen ze eerst?)?
Mijn IBM hd is dus ook nu kapot gegaan. Eerst was "maar" een partitie naar de knoppen, later ook een andere. Beide besturingssystemen die erop stonden ben ik nu dus kwijt, dus ik kan geen cd-tje meer branden om alles te back-uppen. Nu heb ik gelukkig wat over kunnen zetten op een 8gb hd'tje.
Maar wat doe ik nu met de ibm. Deze is 3 maanden oud. Hoe krijg ik nu een nieuwe. Ik al een mailtje gestuurd naar ibm, maar nog niks gehoord. Hoe krijg je zo'n RMA, wat is dat eigenlijk, en wie draait op voor alle verzend kosten van de harde schijf?
Maar wat doe ik nu met de ibm. Deze is 3 maanden oud. Hoe krijg ik nu een nieuwe. Ik al een mailtje gestuurd naar ibm, maar nog niks gehoord. Hoe krijg je zo'n RMA, wat is dat eigenlijk, en wie draait op voor alle verzend kosten van de harde schijf?
Dit was wat de DFT bij mij gaf:
Fail code: 0x70
Additional code: 0x77
TRC : 70770B32
RMA aanvragen doe je op www.ibm.com (onder hardisks->waranty) Verzendkosten naar IBM (eigenlijk UPS, zij verzorgen verdere distributie) zijn (incl verhoogde aansprakelijkheid tm €250) €7.06 en uiteraard voor eigen rekening.
Fail code: 0x70
Additional code: 0x77
TRC : 70770B32
RMA aanvragen doe je op www.ibm.com (onder hardisks->waranty) Verzendkosten naar IBM (eigenlijk UPS, zij verzorgen verdere distributie) zijn (incl verhoogde aansprakelijkheid tm €250) €7.06 en uiteraard voor eigen rekening.
Iets van 'Drive is defective' en 'Drive contains badsectors', maar als het goed is geeft de DFT bij een defecte schijf altijd een status code terug.
Is IBM btw ook zo aardig om eventuele data die nog op de schijf staat over te zetten op de nieuwe?
En als je toevallig nog een kleine muziek/software collectie op je schijf hebt staan, staan dan de BSA morgen op m'n stoep?
En als je toevallig nog een kleine muziek/software collectie op je schijf hebt staan, staan dan de BSA morgen op m'n stoep?
DFT gaf bij mij het volgende aan:
Failure code : 0x20 (device not found) dus echt dood!
TRC 2000285B
Daarnaast geeft IBm alleen garantie op de schijf en niet op de data! ik geloof niet dat IBM mijn en jou data gaat checken om eventuele gegevens door te spelen aan BSA...
De Mp3's en Divx kunnen gewoon een copie voor eigen gebruik zijn...
Failure code : 0x20 (device not found) dus echt dood!
TRC 2000285B
Daarnaast geeft IBm alleen garantie op de schijf en niet op de data! ik geloof niet dat IBM mijn en jou data gaat checken om eventuele gegevens door te spelen aan BSA...
bedankt!Op zondag 07 april 2002 15:20 schreef Tukkie_3 het volgende:
'k moet mijn 60gxp 60GB ooknog laten omruilen...
Weet iemand hier mischien het telefoonnummer van IBM nederland ?
'k kon het niet vinden op die ibm site....
Weet iemand hier mischien het telefoonnummer van IBM nederland ?
'k kon het niet vinden op die ibm site....
Als je ff de RMA-voorwaarden door leest, had je dat al geweten: data mag worden overgezet door een speciaal bedrijf die de schijf opent, de data op een andere drager zet en vervolgens geseald naar ibm stuurt.Op zondag 07 april 2002 14:33 schreef DaMorpheus het volgende:
Is IBM btw ook zo aardig om eventuele data die nog op de schijf staat over te zetten op de nieuwe?
CuteBritney, telnr had ik nog in mn telefoon staan: 020-5132440 (nr linkt door naar de UK)
code:
1
2
3
4
5
| RMA issued on April 01, 2002 Defective hard disk drive received on April 05, 2002 Replacement hard disk drive sent on April 19, 2002 |
En ik maar wachten...
Het gaat om een 307045. Hier heb ik er 2 van in me server zitten, en die andere HD is nu ook al brak aan het worden. Ik heb in 3 weken tijd al 2 keer sectors moeten repareren en een herrie dat dat ding maakt! niet normaal.
Dus ik hoop maar dat tnt binnenkort op de stoep staat...
Gaat lekker met die IBM etjes
Een maat van me precies het zelfde prob.....
Heb al een maxtor gekocht voor de zekeerheid..
Een maat van me precies het zelfde prob.....
Heb al een maxtor gekocht voor de zekeerheid..
Mijn ibm hield er na 3 jaar en 5 dagen mee op 
Was dus precies 5 dagen na verlopen garantieperiode...
Heb maar geen rma aangevraagd, ik hoef geen ibm meer
Was dus precies 5 dagen na verlopen garantieperiode...
Heb maar geen rma aangevraagd, ik hoef geen ibm meer
Prepare for unforeseen consequences
Ik kreeg ook een 'serviceable used part' terug, maar mn windows hangt als ie in windows komt met die schijf erin 
Terugsturen maar weer.
Terugsturen maar weer.
If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y
Verwijderd
wat is precies zon servicable used part? krijg je gewoon een gebruikte HD terug? of een gerepareerde? heeft iemand ervaring met seagate HD's sturen die ook gebuiktre HD's terug?
Van Seagate had ik laatst al binnen 3 dagen een nieuwe schijf. Super dus!
If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y
Verwijderd
was het een gebruikte?Op maandag 29 april 2002 15:26 schreef FatalError het volgende:
Van Seagate had ik laatst al binnen 3 dagen een nieuwe schijf. Super dus!
Nee, een nieuwe. Het ging om een 8.4GB schijf die het niet meer deed, netjes een nieuwe gekregen.
Ik heb me nieuwe HD binnen. Helaas is het alleen weer een 307045...
Net drive fitness test gedraaid, en ja hoor!
DIE #Q$WQ$%@!#@Q! SCHIJF IS STUK!!
Defective drive - Excessive shock
DIE #Q$WQ$%@!#@Q! SCHIJF IS STUK!!
Defective drive - Excessive shock
Verwijderd
IBM 60GB drive vorige week overleden
DFT gedaan , defective drive....alle data kwijt
Vrijdag is een nieuwe opgestuurd, komt vandaag als het goed is binnen
Maar ja, is wel weer zelfde type
DFT gedaan , defective drive....alle data kwijt
Vrijdag is een nieuwe opgestuurd, komt vandaag als het goed is binnen
Maar ja, is wel weer zelfde type
RMA issued on April 17, 2002
Defective hard disk drive received on April 22, 2002
Received but not shipped
Schiet niet op daar zeg..
Mijns chijf was een 75 GB DTLA (75GXP). Heeft bijna 2 jaar goed gewerkt (na 1 jaar een keertje sectors gerepaired), maar hield er laatst echt mee op. Zal ook wel weer een 2dehandse worden, helaas.
Defective hard disk drive received on April 22, 2002
Received but not shipped
Mijns chijf was een 75 GB DTLA (75GXP). Heeft bijna 2 jaar goed gewerkt (na 1 jaar een keertje sectors gerepaired), maar hield er laatst echt mee op. Zal ook wel weer een 2dehandse worden, helaas.
Ik heb die HD gefisked, geformat en daarna nog een keer getest en nu is ie wel goed
Het is trouwens volgens mij een nieuwe of iig een weinig gebruikte HD, want je hoort de lagers nog zowat niet. Als ie 3 mnd 24/7 draait ga je de lagers al horen dus dit moet een redelijk nieuwe zijn.
Iig: me server heeft weer een goeie HD
Verwijderd
Ik heb dit jaar 2x een IBM hd moeten opsturen.
Bij beiden waren de wachten iets van 1 maand.
Ik had bij de 2de nog gevraagd om een andere serie, omdat die 75GXP serie gewoon echt bagger is, dit kon ik gewoon vragen volgens die gast van IBM aan de tel. Maar kreeg gewoon weer dezelfde serie weer terug.
De 45 GB schijf (service used part) die ik een week geleden weer terug heb gekregen, heb ik meteen verkocht.
In ding is voor mij zeker, NOOIT MEER EEN IBM HD :r!:( !!!!!
Bij beiden waren de wachten iets van 1 maand.
Ik had bij de 2de nog gevraagd om een andere serie, omdat die 75GXP serie gewoon echt bagger is, dit kon ik gewoon vragen volgens die gast van IBM aan de tel. Maar kreeg gewoon weer dezelfde serie weer terug.
De 45 GB schijf (service used part) die ik een week geleden weer terug heb gekregen, heb ik meteen verkocht.
In ding is voor mij zeker, NOOIT MEER EEN IBM HD :r!:( !!!!!
Verwijderd
Vraagje aan de mensen met kapotte hd jonger dan 1 jaar. Waarom gaan jullie gewoon niet naar de winkel. Standaard 1 jaar garantie op die beesten of zit ik nou fout.
Bij Computerland ruilen ze m zo om zonder te morren.
Bij Computerland ruilen ze m zo om zonder te morren.
The returned defective hard disk drive was received and the replacement hard disk drive was shipped.
RMA issued on April 08, 2002
Defective hard disk drive received on April 15, 2002
Replacement hard disk drive sent on May 03, 2002
Need I say more? Gisteren, na 3 weken wachten op dat er iets anders zou staan dan 'Not received and not shipped', heb ik IBM maar een mailtje gestuurd, aangezien het pakketje volgens de PTT al op 12 april afgeleverd was. Vandaag is m'n RMA status dus ineens in dit veranderd. Ze zullen m'n HD wel gewoon vergeten zijn daar bij IBM. Klunzen
RMA issued on April 08, 2002
Defective hard disk drive received on April 15, 2002
Replacement hard disk drive sent on May 03, 2002
Need I say more? Gisteren, na 3 weken wachten op dat er iets anders zou staan dan 'Not received and not shipped', heb ik IBM maar een mailtje gestuurd, aangezien het pakketje volgens de PTT al op 12 april afgeleverd was. Vandaag is m'n RMA status dus ineens in dit veranderd. Ze zullen m'n HD wel gewoon vergeten zijn daar bij IBM. Klunzen
Heeee, das netjes. Ik heb bij 't terugsturen van m'n dooie 60GXP gevraagd om als vervanging een 120GXP te krijgen, in plaats van weer een 60GXP. Nu heb ik vandaag (eindelijk) m'n nieuwe HD'tje, en na eventjes 't modelnummer nagetrokken te hebben blijkt dat ik inderdaad een 120GXP heb gekregen. Dat vinnik een goeie actie van IBM. Two thumbs up!
Die van mij is ook shipped ondertussen. Heb nog niks gehad, maar hij zal er binnen een paar dagen wel zijn. Ik had er ook zo'n briefje met de vraag om een 120GXP bij moeten doen, desnoods 60 GB (had een 75GXP 75 GB). Komt wel als ik hem weer op ga sturen
Pagina: 1