3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line
Zoals ook op de site van KDE staat gebruikt KDE 3 andere libraries dus is de kans groot dat bestaande binaries niet werken. Je kan je applicaties wel zonder problemen hercompileren, oftewel het antwoord is: opnieuw installeren.
Om welke vormen van library's moet ik dan denken (Bijvoorbeeld QT). Is dit op een bepaalde manier te zien welke afhankelijkheden een programma heeft ?
edit:
Ik ben em nu aan het downloaden, moet ik alle packages installeren of kan ik ook een gedeelte doen. en als ik een gedeelte kan doen kan ik ergens lezen welke packages wat doen. dit kan ik niet altijd uit de package namen zien. (het zijn er een stuk of 35 geloof ik).
Ik ben em nu aan het downloaden, moet ik alle packages installeren of kan ik ook een gedeelte doen. en als ik een gedeelte kan doen kan ik ergens lezen welke packages wat doen. dit kan ik niet altijd uit de package namen zien. (het zijn er een stuk of 35 geloof ik).
3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line
Verwijderd
tja wat je ook natuurlijk kunt doen is ff slim zijn en qt2 _EN_ qt3 naast elkaar zetten. dan werkt beide in alle omstandigheden. maarja recompilen kan ook natuurlijk
dat zal voor debian een klusje worden met al hun bins en redhat ook enzo
Als er al officiële packages van SuSE zijn dan zou ik die gebruiken. Zeer waarschijnlijk overschrijven die KDE2 (die zullen wel conflicteren) waardoor je weinig keus hebt. Het is ook mogelijk om die dingen zelf te compileren, dan kun je ze vrij eenvoudig naast elkaar draaien. Zie daarvoor de guides op www.kde.org en women.kde.org.
* odysseus zou voor de tweede optie gaan als je genoeg schijfruimte en dergelijke hebt...je hebt kans dat oude KDE-programma's niet meer werken met KDE3.
* odysseus zou voor de tweede optie gaan als je genoeg schijfruimte en dergelijke hebt...je hebt kans dat oude KDE-programma's niet meer werken met KDE3.
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
<ass>Op donderdag 04 april 2002 13:11 schreef Gila het volgende:
tja wat je ook natuurlijk kunt doen is ff slim zijn en qt2 _EN_ qt3 naast elkaar zetten. dan werkt beide in alle omstandigheden. maarja recompilen kan ook natuurlijkdat zal voor debian een klusje worden met al hun bins en redhat ook enzo
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| [root@nothing marcelm]# apt-get install libqt2 libqt3 Reading Package Lists... Done Building Dependency Tree... Done Sorry, libqt2 is already the newest version. The following NEW packages will be installed: libqt3 0 packages upgraded, 1 newly installed, 0 to remove and 25 not upgraded. Need to get 2544kB of archives. After unpacking 6812kB will be used. Get:1 http://www.debian.nl unstable/main libqt3 2:3.0.1-1 [2544kB] Fetched 2544kB in 15s (159kB/s) Selecting previously deselected package libqt3. (Reading database ... 51900 files and directories currently installed.) Unpacking libqt3 (from .../libqt3_2%3a3.0.1-1_i386.deb) ... Setting up libqt3 (3.0.1-1) ... [root@nothing marcelm]# |
</ass>
Ach, Gila is een beetje gentoo verslaafdOp donderdag 04 april 2002 22:21 schreef deadinspace het volgende:
[..]
Maar volgens de debian scripts in de sources _vervangen_ de kde3 libs die van kde2. Dus die zijn vast backward compatible. Tenminste dat hoop ik
Verwijderd
Ik heb er STERK mijn twijfels over. Je kunt namelijk niet klakkeloos KDE2 programmas onder KDE3 compileren, en voor zover ik wat getest heb, werkt het inderdaad dus niet.
Je moet bedenken dat er nogal wat verschil tussen de beide versies zit: nieuwere (niet binair compatibele met de oudere versie) QT, nieuwe ARTS, etc...
Je moet bedenken dat er nogal wat verschil tussen de beide versies zit: nieuwere (niet binair compatibele met de oudere versie) QT, nieuwe ARTS, etc...
Ik vrees dat je hoop ongegrond isOp donderdag 04 april 2002 22:41 schreef banaan-X het volgende:
Maar volgens de debian scripts in de sources _vervangen_ de kde3 libs die van kde2. Dus die zijn vast backward compatible. Tenminste dat hoop ik
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
Hmmm... Ik heb qt2 en qt3 gewoon naast elkaar draaien. Ik heb qt-xxx.rpm gewoon geinstalleerd en toe de rest en hij deed het gewoon.
SolarEdge SE5K-RWB + 17 × AIKO Neostar N-Type type ABC | WeHeat Blackbird P80 | 3 × MHI Diamond 2kW
Verwijderd
Ik kom ook veel problemen tegen met allerlei apps die qt-3 echt niet willen. Nou ja, dan maar een qt-2 versie compileren, het is niet anders.
Pagina: 1