[Mini-jack] Afgebroken in de Audio-in, wat nu?

Pagina: 1
Acties:
  • 269 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ola

Et onmogelijke wordt altijd werkelijkheid bij liter...
Ik schuif compu opzij, minijack ligt er half uit, buigt om en ligt half in tweeen.

Ik duw em terug met me stomme hoofd, maar hoor alleen links geluid, haal em eruit, en zie dat et topje in de audio-in zit. Het metalen 'kopje' dat erin vastklipt zit nu achter in de audio port vast. Precies, tot et eerste zwarte ringetje is hij afgebroken... Ik heb al geprobeert:

• Pincet, past niet
• Secondenlijm op afgebroken staafie en laten drogenn
• kloten met priem
• Paar liter grolsch, om de moed er in te houden
• Een rietje en dan zuigen |:(

En ik weet et niet meer!!! :( :( :(

HELP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een dikke magneet erop ofzo? *D Als je technisch bent kun je een andere connector op je kaartje lassen, anders laten doen bij de lokale compu-boer dan maar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jules|IA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-03 06:22

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Volgens mij kun je hem eruit krijgen als je je kast open maakt en je kaart ff los koppelt. Als je geluk hebt, heb je zo'n connector die "open" is op de kaart en kan je hem er zo uit duwen. (of iets in die richting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-B
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:00
Pc openmaken, kaart eruit
en dan van binnenuit de jackplug proberen naar buiten te duwen.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry maar dit is wel een belachelijk probleem! ;) Maar goed, nu een oplossing:

Volgens mij moet je secondelijm project opnieuw opstarten, dit lijkt me de enige mogelijke manier. Of, als er zoals je zegt een rietje inpast, kun je misschien een stukje Tesa Powestrip op een rietje plakken en het daarmee proberen. Je kan ook nog een van die handige hulpstukjes van een multimeter proberen te gebruiken (eentje met een soort van "grijpertje" eraan, normaal om een draadje vast te grijpen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

achterlangs met een dunne naald ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:40

Tijntje

Hello?!

Op donderdag 04 april 2002 11:15 schreef euss het volgende:
achterlangs met een dunne naald ?
Jaja ;)

Ik zou inderdaad die lijm nog eens proberen

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:04

Wokschotel

Op 6 wielen

Ik heb het ook een keer gehad. Bij mij was de oplossing om de kaart eruit te halen en via de achterkant van dat female connectortje met een dunne naald het afgebroken stuk eruit duwen. Verder kun je nog kijken of het connectortje misschien met een klikje vastzit. Ga NIET met lijm lopen klooien want dan heb je kans dat je het afgebroken stukje vastlijmt in de connector zelf en dan ben je verder van huis!

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Op donderdag 04 april 2002 11:07 schreef basch het volgende:
Sorry maar dit is wel een belachelijk probleem! ;) Maar goed, nu een oplossing:

Volgens mij moet je secondelijm project opnieuw opstarten, dit lijkt me de enige mogelijke manier.
...
Volgens mij is de kans groot dat je hiermee het afgebroken pinnetje vastlijmt in je geluidskaart. Dit lijkt me niet de bedoeling.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou et is een onboard geluidskaart ( msi K7T pro 2-a )

Ja et kan dus echt... Alles zit tegen, net ff gekeken hoe het zit, maar et zit helemaal ingekapseld.... weinig goeds belooft dit :( :(

Ik trek zometeen wel ff me mobo eruit, en ga wel ff kijken of ik et met een naald kan fixen... mocht dat niet lukken kijken of ik hem aan een andere audio port kan solderen, dat ik die gebruik ofzo ...

TIs echt ongelofelijk, hoeveel er sinds et begin van de zomer kapot is gegaan... te ziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mocht je het echt niet los krijgen zou ik in iedergeval niet zelf proberen het socketje (zo heten die dingen toch?) los te rijgen en er een nieuwe op te zetten... Veel succes verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk toch ook dat je het met secondenlijm moet doen.

Als je een beetje vaste hand hebt, doe je een druppeltje op de achterkant van een dikke naald (genoeg oppervlakte, maar toch een beetje kunnen zien wat je doet) en hou je die er even op....dan voorzichtig RECHT naar buiten trekken.
(wel effe goed laten harden)

Moet volgens mij goed te doen zijn, maar is natuurlijk wel makkelijker als je je kaart er effe uit haalt.

Succes in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 17:43

MrScratch

I am rubber, you are glue

Sorry voor de kick, maar ik heb dus hetzelfde probleem als de TS. Een audio-connector is afgebroken in de Front-Left/Front-Right van de on-board geluidskaart van mij A7N8X -Deluxe moederbord.

Ik heb nog geen drastische pogingen gedaan behalve op zijn kop houden en kloppen. Vanachter eruit duwen kan niet, daar hij afgesloten is van achter.

Iemand nog ideeen? Ik denk dat ik op zoek kan naar een nieuwe geluidskaart. :-(

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04 19:08
soldeerbout, en nieuwe er op solderen? (ik denk dat een nieuwe kaart makkelijker, goedkoper en zelfde kwaliteid levert)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flesdop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:35
Ook al de secondelijm vervangen door 2 componenten lijm ? (Plakt beter maar ook aan andere dingen :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 17:43

MrScratch

I am rubber, you are glue

Dat zijn allemaal wat te drastische acties wat mij betreft. Een Soundblaster Live kaartje kost een euro of dertig. Ik denk dat ik zo 1 maar koop. Schijnt het goed te doen onder linux en dan is deze jongen ook weer blij. :)

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lytjepole
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

lytjepole

Schier?

als de contactjes aan de zijkant van de connector zitten:

hete naald achter door plastic heen laten smelten en dan duwen maar!

[Did you know... ... that 35% of statistics are made-up?]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

lytjepole schreef op 31 maart 2004 @ 22:10:
als de contactjes aan de zijkant van de connector zitten:

hete naald achter door plastic heen laten smelten en dan duwen maar!
Totdat die naald afkoelt en je 'm er niet meer uitkrijgt.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Pagina: 1