[Windows ME] Vreemd probleem Inbelverbinding

Pagina: 1
Acties:

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Topicstarter
Heb een vreemd probleem met een Windows ME computer:
Na het inbellen (56K analoog) bij een willekeurige provider kan ik surfen met Internet Explorer, maar alle andere zaken werken niet, zoals:
- PING/TRACERT vanuit een DOS box naar een webserver (maakt niet uit welke)
- Mail ophalen (Outlook Express kan mailserver niet vinden)
- MSN wil niet online
- ICQ wil niet online

Het lijkt erop (aan de meldingen van PING etc. te zien) dat de DNS niet goed werkt, ik vul bij de verbindingen altijd de DNS-en van de providers in, en ook als ik ze niet invul (automatisch) werkt het niet. Het vreemde is dat ik in IE wel gewoon kan surfen, dus een sitenaam (www.tweakers.net) invoeren werkt gewoon. Bij Outlook en PING lijkt het erop alsof hij de namen niet kan converteren naar IP-nummers.

Geprobeerd:
- Alle netwerkcomponenten opnieuw installeren (TCP/IP, Externe toegangsadapter etc.)
- Wizzard Internetverbinding opnieuw uitgevoerd
- Andere modemdrivers (maar daar mag het volgens mij niet aan liggen, de verbinding is perfect)

Voor de duidelijkheid: het is volgens mij een Windows netwerkprobleem omdat bij meerdere providers deze problemen optreden.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Klopt, je moet windows opnieuw installeren met aangepaste installatie en daarbij alles installeren wat met netwerken en internetten te maken heeft. (niet er overheen installeren maar eerst formateren of windows map verwijderen) :)

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Topicstarter
Dat meen je niet? Waar zit de fout? In de TCP/IP stack?

Doet het zich alleen voor bij Windows ME? Als het met een reinstall opgelost is, dan moet het toch ook op te lossen zijn door in het register te graven of een aantal DLL/VXD bestanden te vervangen?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-07 10:48

BFS

Rude awakening

Ik heb nog niet begrepen of je de "Communicatie" al vervangen had in het onderdeel "Software" in het Configuratiescherm :?

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

Verwijderd

Op donderdag 04 april 2002 14:27 schreef limoentje het volgende:
Dat meen je niet? Waar zit de fout? In de TCP/IP stack?

Doet het zich alleen voor bij Windows ME? Als het met een reinstall opgelost is, dan moet het toch ook op te lossen zijn door in het register te graven of een aantal DLL/VXD bestanden te vervangen?
Heb je een zonnet dial-up al geprobeerd ?
HEb ik goede ervaringen mee.

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Topicstarter
Yep ik heb alles wat denkbaar is al opnieuw geinstalleerd, zowel alles wat met netwerken te maken heeft in [Software] als protocollen en clients onder [Netwerkeigenschappen].

En wat moet ik met ZonNet dial-up? Ik heb geen ZonNet en 3rd-party software zou helemaal niet nodig moeten zijn...

• BFS

BFS

Rude awakening

Haalt IE de pagina's niet uit zijn tijdelijke internet bestanden? Het is een gok hoor maar als je niet kan pingen lijkt het me ook niet logisch dat je pagina's kunt opvragen?

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-08 21:06
Draai je je explorer via een proxy server?
Zonee, dan snap ik het niet..

Zoja, dan kan het toch nog aan je DNS settings liggen...
Je requests worden ook gewoon aan je proxyserver doorgegeven en je pctje hoeft dus geen DNS queries te doen..

Probeer eens te pingen naar:
195.241.48.33 of 195.241.49.33 de DNS'en van Tiscali/Worldonline...

Krijg je hier wel reply van, vul deze dan eens in in je dialup settings..

Pvouput live

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Topicstarter
Nee geen proxyserver, tenminste niet ingesteld in Windows/IE/DialUp/Netwerk...

MSIE haalt de pagina's zeker weten niet uit de cache, want ik probeer steeds andere pagina's.

Ik kan helemaal niets (niet op name, niet op IP) PINGen -> Dan zou surfen ook niet moeten kunnen, dat is me duidelijk. Maar surfen werkt dus wel!

Kwa DNS servers van providers: ik vul steeds de DNS servers in van de provider die ik uitprobeer (TMFWeb, 12Move, ...) en dat werkt allemaal niet, vandaar dat het niet een DNS probleem kwa provider is, maar meer kwa Windows ...

Verwijderd

Op donderdag 04 april 2002 14:48 schreef limoentje het volgende:
Nee geen proxyserver, tenminste niet ingesteld in Windows/IE/DialUp/Netwerk...

MSIE haalt de pagina's zeker weten niet uit de cache, want ik probeer steeds andere pagina's.

Ik kan helemaal niets (niet op name, niet op IP) PINGen -> Dan zou surfen ook niet moeten kunnen, dat is me duidelijk. Maar surfen werkt dus wel!
Misshien is system restore een optie ?
Anders denk ik toch echt een reinstall windows.
Als je alle dingen bij netwerk omgeving ook al verwijderd hebt.

• BFS

BFS

Rude awakening

Dus samengevat:
Je hebt vervangen:
• Communicatie
• Netwerk
• Inbelverbinding

Je kunt wel surfen dmv IE?
Maar kunt niet pingen/tracen?

Je maakt geen gebruik van een proxy (misschien wel van een firewall?)

Vreemd want het spreekt elkaar allemaal tegen?

Wat krijg je voor foutmelding als je probeerd te pingen?
Onbekende host? Time out? Een foutnummer?
En is er verschil tussen het pingen op domein en op ip?

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Topicstarter
Pingen op domein: tweakers.net of andere site geeft onbekende host geloof ik (ik zit nu niet achter die bak dus geen precieze melding)
Pingen op nummer: onbereikbaar ofzo

Inderdaad spreekt het elkaar tegen maar het is toch echt zo ... en geen firewall/netwerk/proxy/..., gewoon een directe dialUp verbinding met providers.

• BFS

BFS

Rude awakening

Probeer anders eens de DNS'en in het netwerk te zetten ipv in de inbelverbinding te zetten? (of heb je dat ook al geprobeerd :P)

Verwijderd

Op welke providers heb je het geprobeerd?
Heb je overigens al onder configuratiescherm; software; windows al alles toegevoegd wat enigszins met communicatie te maken heeft (in het engels: control panel; add/remove programms)?
Misschien staat er onder netwerkeigenschappen wel iets teveel. Ik weet niet of dat problemen kan opleveren bij analoog inbellen..

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Topicstarter
Op donderdag 04 april 2002 15:45 schreef The_Tzar het volgende:
Op welke providers heb je het geprobeerd?

Heb je overigens al onder configuratiescherm; software; windows al alles toegevoegd wat enigszins met communicatie te maken heeft (in het engels: control panel; add/remove programms)?

Misschien staat er onder netwerkeigenschappen wel iets teveel. Ik weet niet of dat problemen kan opleveren bij analoog inbellen..
1) Providers: TMFweb, 12move, myweb

2)
Op donderdag 04 april 2002 14:38 schreef limoentje het volgende:
Yep ik heb alles wat denkbaar is al opnieuw geinstalleerd, zowel alles wat met netwerken te maken heeft in [Software] als protocollen en clients onder [Netwerkeigenschappen].
3) Onder netwerk staat alleen Client for MS Networks (voor opslag wachtwoorden) + TCP/IP + Externetoegangsadapter, moet voldoende zijn want dit werkt overal.

Het invoeren van DNS in de TCP/IP eigenschappen heb ik nog niet geprobeerd, ga ik zsm doen!

Pagina: 1