Toon posts:

[Mandrake] rechten van cgi-bin

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vers Mandrake 8.1 systeempje geinstalleerd, en de Webserver werkt prima, alleen het cgi gedeelte niet. Wanneer ik een cgi script dat op mijn eigen pc prima werkte op de nieuwe server plaats en het dan probeer te openen krijg ik de melding dat ik geen rechten heb om het uit te voeren. Welke rechten moet ik hiervoor wijzigen, de owner/group rechten zijn allemaal gelijk aan die van mijn eigen machine, en daar werkt het wel.

Verwijderd

Chmod je script naar 0755 of als het schrijfbare bestanden betreft 0777

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik al geprobeerd, ook heb ik de rechten van /var/www/cgi-bin veranderd en ik heb de eigenaar van de directorie en alle bestanden erin al eens verandered maar dat maakte allemaal niet uit

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:22

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Zou je de foutmelding die je in /var/log/apache/error.log (kan distro-afhankelijk zijn) tegenkomt eens kunnen posten? En wat voor pc draaiden die scripts eigenlijk? Als dat een windows-pc is dan heb je kans dat er wat einde-regel tekens fout staan waardoor hij perl niet wil starten.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.