| Unox = The Worst Operating System | How can you respect a computer controlled by a mouse? | Wie het laatst lacht, is het langzaamst van begrip. |
Verwijderd
Het lijkt me wel een beetje overkill om 2 proc's voor een game of webserver te gebruiken, maar dat hangt af van wat voor zware dingen je er mee wilt gaan doen
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
Meh ...
Verwijderd
Succes
Verwijderd
Staat niet in de manual volgens mij.Op donderdag 04 april 2002 10:43 schreef Twarp het volgende:
wel zelfde cpu maar de zelfde stepping hangt een beetje van je moederplank af, bij mijn plank was het niet nodig (ASUS P2B-D)
Het betreft een DFI bordje, bx chipset. iets van p2b/dual ofzo
Het is de bedoeling om em te gebruiken op lan-partys als een wolfenstein server. Thuis moet er een website gehost worden met apache dus, sql & php erbij. Batched Smtp oa....Op donderdag 04 april 2002 10:42 schreef vwk het volgende:
De processors moeten idd hetzelfde zijn.
Het lijkt me wel een beetje overkill om 2 proc's voor een game of webserver te gebruiken, maar dat hangt af van wat voor zware dingen je er mee wilt gaan doen
tja, zeg ut maar... ik heb het bordje dus. Ik wil een servertje bouwen. Wat te doen?
Dat dual bordje gebruiken en op zoek naar cpu's?
of
Heb nu als werkplek een Asus p2b met P3-600 512 ram. Hier een nieuw plankie ingooien met een nieuw AMD-tje, en die zooi gebruiken voor server?
(heb nog voeding, vid-kaart, hd, enzo.. gaat alleen om mamma-plank, cpu en mem..)
die laatste optie is een beetje zonde vind ik, want dan heb ik dat dual bordje nog ongebruikt. En ut kost me een hoop centen voor nieuwe hardware. Ik wou die eigenlijk pas na de zomervakantie opkrikken namelijk.
| Unox = The Worst Operating System | How can you respect a computer controlled by a mouse? | Wie het laatst lacht, is het langzaamst van begrip. |
Verwijderd
hoe wil jij een amd in een slot 1 krijgen?Op donderdag 04 april 2002 12:30 schreef hikerke het volgende:
effe vraagje, kun je bij dual ook bijvoorbeeld een intel 500MHz en een AMD 500MHz steke of moeten die allebij hetzelfde zijn?
Zie mijn vorige reply...
-/edit-
Verwijderd
aha wist ik niet ('k was mij da al een hele tijd aan het afvrage)Op donderdag 04 april 2002 12:34 schreef raoul het volgende:
die passen niet eens op hetzelfde mobo, dus het kan niet
en wat als je nu bijvoorbeeld een p200MMx en een p200pro op azo een dual bord wilt zette, passen die of gaat da gewoon nie
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Gewoon goed aanstampenOp donderdag 04 april 2002 12:33 schreef harryslinger het volgende:
[..]
hoe wil jij een amd in een slot 1 krijgen?
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
Nope, MMX 200 is een Socket 7, en PPro 200 is een Socket 8.Op donderdag 04 april 2002 12:40 schreef hikerke het volgende:
[..]
aha wist ik niet ('k was mij da al een hele tijd aan het afvrage)
en wat als je nu bijvoorbeeld een p200MMx en een p200pro op azo een dual bord wilt zette, passen die of gaat da gewoon nie
Ik zou zeggen, gebruik de search eens, genoeg te vinden over sockets en procs
on-topic:
De geilheidsfactor van een dual ligt wel hoog natuurlijk. En een Dual P-III 600 draait best lekker
Dual Socket 7 en Dual Socket 8 kan wel maar niet gemixt. En er zijn ook 4, 6 en 8 voedige Moederborden voor Pentium Pro's te koopOp donderdag 04 april 2002 12:55 schreef Dualdude het volgende:
[..]
Nope, MMX 200 is een Socket 7, en PPro 200 is een Socket 8.
Ik zou zeggen, gebruik de search eens, genoeg te vinden over sockets en procs
Slot A zal wel passen, maar zal dan eerder die mobo + proc opblazen.Op donderdag 04 april 2002 12:55 schreef FastBunny het volgende:
[..]
Gewoon goed aanstampenEn de tweakers slogan: met een hamer past alles
If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?
DetailOp donderdag 04 april 2002 13:00 schreef Panzer het volgende:
[..]
Slot A zal wel passen, maar zal dan eerder die mobo + proc opblazen.
Ik heb hetzelfde bordje p2xbl/d met dual P2-400@450 512mb cas2.. draait als een tierelierOp donderdag 04 april 2002 12:29 schreef Savages het volgende:
[..]
Staat niet in de manual volgens mij.
Het betreft een DFI bordje, bx chipset. iets van p2b/dual ofzo
[..]
absoluut de moeite waard!!
helaas heb ik een A1 versie dus ik kan er geen coppermines ingooien en met 2 powerleaps gaan werken is wel erg prijzig als er ook maar de ruimte voor is...
misschien ooit eens 2x een p3-600 katmai kopen.. ooit
5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Verwijderd
Deze verdeelt namelijk zelf alles over de 2 processoren.
Het grote voordeel is dat je gewoon door kunt werken als je ondertussen een zwaar proces hebt draaien.
Dit is echt zonder dat je er wat van merkt. Dat heb je bij single processor niet.
Het heeft ook z'n nadelen, zo werkt FLASH 5 niet correct met dual processor. Krijg vaak geluids problemen of zelfs complete crashes van het programma.
Als erop in stel dat ie maar 1 processor mag gebruiken werkt het als een zonnetje.
Dit is bij mij de enige applicatie die dit probleem heeft, maar wellicht zijn er meer kritieke applicaties.
Win2k is niet het enige OS dat dual CPU support heeft. En zelfs win2k verdeelt de load van één applicatie alleen over twee processoren als de app er speciaal voor geschreven is. (Dat is niet zo heel vaak zo)Op donderdag 04 april 2002 13:22 schreef underdog78 het volgende:
Het is alleen nuttig als je Windows 2000 draait.
Deze verdeelt namelijk zelf alles over de 2 processoren.
...
dus ondanks dat je brrut aan dingen doen bent kan je nog gewoon lekker doorwerken
ohh, wacht ff.. ff geheugen opfrissen hoor... Coppermines is met fcpga-slot? en Katmai is met slot1?Op donderdag 04 april 2002 13:16 schreef Pluk het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde bordje p2xbl/d met dual P2-400@450 512mb cas2.. draait als een tiereliersuperstabiel.
helaas heb ik een A1 versie dus ik kan er geen coppermines ingooien en met 2 powerleaps gaan werken is wel erg prijzig als er ook maar de ruimte voor is...
En SECC 1 en 2 was toch met of zonder 'cartridge' erom?
Dan is mijn p2-400 secc1, en die p3-600 secc2.. maakt dat nog wat uit dan met een dual-bord? geen moer toch?
En wtf is een powerleap? een converter ofzo van slot1 naar fcpga??
En waar gebruik je die nu voor? Welk OS?Op donderdag 04 april 2002 13:16 schreef Pluk het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde bordje p2xbl/d met dual P2-400@450 512mb cas2.. draait als een tiereliersuperstabiel.
Verwijderd
Het is super wanneer je veel dingen aan het doen bent, dus internetsharen, divx bakken, internetten noem maar op.
De bak blijft werkbaar voor je, dat is met 1 cpu minder, helaas blijft de maximale cpu utilization voor 1 programma maar max 100% van 1 cpu, dus 50% van de capaciteit.
Er zijn helaas nog niet veel programma's geschikt voor dual configs. Dat vind ik een gemiste kans, aangezien intel ook met dat hyperthreading aan het adverteren is.
Maar ja, tis ook niet eenvoudig omdat te programmeren.
Ik heb wel een leuke inet connectie dus downloaden gaat wel lekker... dan een paar files unrarren, unzippen, beetje browsen, cd'tje bakken en een disney (divx) voor mijn vriendin en dat alles zonder dat er ook maar iets hapertOp donderdag 04 april 2002 13:40 schreef Savages het volgende:
En waar gebruik je die nu voor? Welk OS?
Dual is heeeerlijk
tis voor een UT server aan een 100mbps lan, voor een goed doel dus
(ow en ben trouwens ook student
mail naar dunno2000_hotmail.com
_ vervangen door @
ik ben niet vaak op het forum vanwege tentamenperiode
Hiervoor heeft Tweakers.net zo'n handige V&A afdeling, zie ook http://tweakers.net/aanbod.dsp (en deze is niet alleen voor aanbod advertenties maar ook voor gevraagd advertenties).Op donderdag 04 april 2002 16:49 schreef dr.dunno het volgende:
iemand nog zo'n DFI dual boardje liggen (of eventueel ander merk) met 2x slot1 aansluiting?
(ow en ben trouwens ook student)
_ vervangen door @
ik ben niet vaak op het forum vanwege tentamenperiode, dus graag msn / email
Als ik er niks mee doe of kan...Op donderdag 04 april 2002 16:49 schreef dr.dunno het volgende:
iemand nog zo'n DFI dual boardje liggen (of eventueel ander merk) met 2x slot1 aansluiting?
(ow en ben trouwens ook student)
_ vervangen door @
ik ben niet vaak op het forum vanwege tentamenperiode, dus graag msn / email
-->
bij deze... doe maar een bod...
en hoe zat het nou met een antwoord hierop?Op donderdag 04 april 2002 13:40 schreef Savages het volgende:
[..]
ohh, wacht ff.. ff geheugen opfrissen hoor... Coppermines is met fcpga-slot? en Katmai is met slot1?
En SECC 1 en 2 was toch met of zonder 'cartridge' erom?
Dan is mijn p2-400 secc1, en die p3-600 secc2.. maakt dat nog wat uit dan met een dual-bord? geen moer toch?
En wtf is een powerleap? een converter ofzo van slot1 naar fcpga??
[..]
En waar gebruik je die nu voor? Welk OS?
Op donderdag 04 april 2002 12:55 schreef FastBunny het volgende:
[..]
Gewoon goed aanstampenEn de tweakers slogan: met een hamer past alles
Verwijderd