Suggestie: oude topics automatisch sluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Waarom worden oude topics niet automatisch na 1/2 jaar gesloten? De policy bij GoT is toch dat je dan een linkje moet zetten en een nieuw topic openen? Dat is mi een goede regel, maar dan moeten de oude topics auto op slot. Voorkomt een hoop gezeik op newbies die hem omhoogschoppen. Daar heeft niemand wat aan....

Heel vaak kom ik bijvoorbeeld tegen dat een topic is geopend in april 2001, en dat ik daar vrolijk op ga reageren omdat ik denk dat het dit jaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-10 17:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

soms is dat gewoon handig, dat je nog in de oude topics kan reageren. :)

En verboden is dat ook allerminst, als je iig maar een beetje een frisse reden gebruikt om het topic omhoog te halen ;)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_V
Als 95% zinloos omhoog wordt gekickt, dan is dat voor mij reden om ze automatisch te laten sluiten. JAmmer voor die 5%. Wat is er beter aan omhoogkicken dan aan het nieuw topic openen en linken?

Ik kan me trouwens niet voorstellen dat een discussie van 1 jaar oud nog relevant is, zeker niet in de computer-gerelateerde tech-forums (verandert allemaal zo snel). Misschien is dat in jouw forum wat minder het geval, in dat geval kan je dat selectief doen. Vooral I&T, SA, WOS, HA, OCM etc lenen zich voor preventief sluiten. Een mobiele telefoon van 1 jaar oud is voor niemand interessant!

Even een boute stelling: ik heb nog nooit gezien dat een 1 jaar oud topic omhooggekickt werd, en dat ik dat terecht vond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-10 17:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat is wel een idee ja. In AV land zijn oude topics vaak nog wel relevant. In IT en SA enzo wellicht wat minder...

Dan moet dat wel in forumsoftware aangepast worden.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-09 15:55

Jive

MooMooMastah

Kan me zoiets idd voorstellen.

Ik weet nog datik eens een search deed op nvidea & unreal tournament, en dat ik een reply wilde gooien in een van de resultaat threads ....
Zag net op tijd dat de laatste reply van 3/4 jaar ervoor was en dat die reply dus helemaal nerges op zou hebben geslagen.

Denk idd dat er sommige fora zijn waar het wat minder relevant is als een oud topic weer gekicked word, als er nieuwe vragen of info zijn erover.
Maar die paar keer dat dat voorkomt zal denk ik best omheen te werken zijn met een nieuwe thread met een linkje naar oud topic.
code:
1
if "newest post" = "173 dagen geleden" then "lock thread"

En dan 1x per dag/week/maand een scripje draaien wat al die topics op slot gooit. Ruimt wel lekker op denkik.

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik denk dat het jammer is om oude topics dicht te gooien.
Als ik een probleem heb en UTFS levert wel mijn vraag op, maar niet een bruikbaar antwoord, dan post ik altijd het antwoord, als ik dat elders gevonden heb, zelfs als het topic een half jaar oud is. Voor de volgende gebruikers :) Duzzz: als je topics sluit, frustreer je mogelijk mensen die de search gebruiken. En dat is het laatste waarmee GoT geholpen is.

Ik neem een zinloze kick van een oud topic wel voor lief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 17:04

Opa

Nu Multifocaal!

Dan eerder een rode alert achter de Post reply knop...>

WARNING: LAATSTE REPLY IS xx DAGEN OUD. WILT U DOORGAAN?

Lijkt me dat de per ongeluk gekickte oude koeien hiermee verholpen zijn. Van de overigen kun je de kicker direct aanspreken. :)

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:58
Op donderdag 04 april 2002 13:02 schreef victorvo het volgende:
Dan eerder een rode alert achter de Post reply knop...>

WARNING: LAATSTE REPLY IS xx DAGEN OUD. WILT U DOORGAAN?

Lijkt me dat de per ongeluk gekickte oude koeien hiermee verholpen zijn. Van de overigen kun je de kicker direct aanspreken. :)
mee eens.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_V
Op donderdag 04 april 2002 12:55 schreef AlterEgo het volgende:
Ik denk dat het jammer is om oude topics dicht te gooien.
Als ik een probleem heb en UTFS levert wel mijn vraag op, maar niet een bruikbaar antwoord, dan post ik altijd het antwoord, als ik dat elders gevonden heb, zelfs als het topic een half jaar oud is. Voor de volgende gebruikers :) Duzzz: als je topics sluit, frustreer je mogelijk mensen die de search gebruiken. En dat is het laatste waarmee GoT geholpen is.

Ik neem een zinloze kick van een oud topic wel voor lief.
GOOD POINT! Niet dat er veel mensen zijn die zo behulpzaam zijn als jij, maar goed :)

Dit is op te lossen door mensen toch de mogelijkheid te geven toch op die postings te reageren, maar alleen informatief, dus niet met vervolgvragen. Deze topic komt dan niet meer in de activetopics en laatste topics van het subforum te staan, maar blijft waar hij was.

Medestanders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-09 11:52

MRic3

Of praat ik weer poep?

[lol broek mode]
draadje: 19 december 2001
[topic=355320/1/35]
[/lol broek mode]

Ik vind die waarschuwing van een knop bij reply als de post ouder is dan 3maanden ofzo, wel een mooie tussenoplossing...

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_V
Op donderdag 04 april 2002 13:14 schreef MRic3 het volgende:
[lol broek mode]
draadje: 19 december 2001
[topic=355320/1/35]
[/lol broek mode]
Die had ik natuurlijk wel gezien, maar ik wilde zelf het goede voorbeeld geven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:05

PromWarMachine

Forsaken Archer

Lijkt me een beetje onnodig eigenlijk, waarom zou je dat willen? Om onnodig schoppen te voorkomen, tsja. Persoonlijk zie ik daar nou niet echt kwaad in ofzo. Zoals het modje al zegt, soms is dat gewoon wel handig dat het nog kan :)

Allerlei slotjes in een forum-overview staat ook zo agressief :P

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 23:56

Engineer

Software

.

[ Voor 99% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netman768
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-07 23:57
Ik zou even als voorbeeld Irrelevant willen aanhalen....

Zijn 'herdenkings-topic' is met opzet niet op slot. Natuurlijk komt dit praktisch nooit voor, maar toch moet er IMO een optie zijn om het automatisch sluiten te voorkomen.
Pagina: 1