Toon posts:

Netwerk met internetdelen werkt niet via wingate

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ee netwerk van 3 computers de eerste komt de kabel binnen van @home. die gaat via ee hub doornaar de 2 andere computers.Nu heb ik veel geprobeerd maar met wingate loopt hij veel vast. heeft iemand een idee hoe dit kan komen en hoe we dit op kunnen lossen

server pc: win 98 se
2 anders pcs: -win 2000 pro
-Win ME

hoe kan ik zo de internet delen en ook eventueel bestanden.

Verwijderd

Indien je een eigen netwerkje hebt en je internet wilt delen , zijn er vele wegen die naar rome leiden.
Ik heb 5 proggie's hiervoor gebruikt en velen laten je alles zien en /of instellen.
Wil je gewoon plain delen zonder poehaa of romslomp, is in mho spoonproxy het beste.

hier http://www.pi-soft.com/spoonproxy/ kun je share versie vinden.

bij de andere pc's hoef je dan alleen nog maar de default gateway (das de ip van je "hoofd pc "(die opt i-net zit)) in te stellen. Dan weten die dat ze het net op kunnen via jou Pc.

Hoop dat ik je hiermee heb kunnen helpen.

Suc6 B-)

Verwijderd

Topicstarter
thnx ik zal het gaan proberen. en is dat btw ookvoor bestands deling of moet ik daarvoor gewoon met windows werken?

Verwijderd

Dat kun je beter binnen je eigen netwerk houden , sterker nog, houd het buiten je internet ( bestand en printer delen UITzetten in de protocollen van internet)

En dat werkt beiden met windows..ook je internet dus die opmerking begrijp ik niet helemaal ,maar ik denk dat je bovenstaande bedoelde , dus is het antwoord ja, werk daarvoor "gewoon met windows"

voor restvragen of bijkomende vragen stel ik voor dat je goed leest in voorgaande sessie's of in nieuwsgroepen , dit soort onderwerpen zijn al tig keren de revue gepasseerd.
Ik denk dat het de reden is waarom ik de enige ben die reageerd.

Het is een uitgekauwd onderwerp waar met een beetje zoek werk (google, lycos ,nieuwsgroepen) meer dan genoeg antwoorden over zijn te vinden .

See ya en nogmaals suc6

(8>