[HD] Snel, Stabiel en stil mogelijk ?

Pagina: 1
Acties:

• Sonic
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-04 20:30
Hallo ik ben op zoek naar een nieuwe HD

ik heb nu een 60 GB IBM 7200 rpm en die bevalt erg goed alleen hij maakt (vind ik) wat lawaai ...

nou ga ik dus een nieuwe kopen en nou wil ik er een die 60 GB of groter is en dus ook op 7200 rmp draait

welke schijf ik aante raden ?
hebben jullie ervaring met verschillende schijven ?

ik zelf zat te denken aan :

IBM : IC 35L080AVV - 80,0 GB - 8,5 ms - 7.200 rpm - 2048 KB Cache - UDMA 100 - 194,90

of de :

Maxtor : 6L080J4 - 80,0 GB - 8,0 ms - 7.200 rpm - 2048 KB Cache - UDMA 133 - 187,90

de prijs maakt me niet zo veel uit het moet alleen wel IDE zijn...

mischien heeft iemand anders nog een andere schijf wat ook een goede is en heeft iemand ervaring met 1 van de bovenstaande schijven? (mischien een grafiek van de snelheden?)

edit : ook vind ik het erg fijn als een HD een beetje stil is

Verwijderd

search? IBM is voor mij dé schijf.

• Sonic
Op donderdag 04 april 2002 10:15 schreef vanhollandbas het volgende:
search? IBM is voor mij dé schijf.
ik vraag naar ervaringen en de search levert niet echt op wat ik wil

en waarom zou jij dan voor IBM gaan ?
ik heb zelf ook nu een IBM alleen ik vind dat die van mij nogal wat herrie maakt is dat met een maxtor minder ?

en de maxtor die ik in mijn 1e bericht heb gezet lijkt mij ook nog een snellere HD

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ffies tip is die 80Gb van IBM de 120GPX.... dan is die NIEt aan de raden mede dat door IBM vrijgegeven fout is, dat mot je ffies zoeken maar het staat wel ergens

als het dei 60GPX is nemen die handel :)) heb er goeie ervaringen mee :)

maxtor daarintegen heb ik geen goeie ervaringen mee.. tss herriebakken...

oww ik zie dat bij jouw die 60Gb al herrie maakt.. hmz totaal geen last van... Hoe zit bij jouw je Hd in je kast.. dat maakt namelijk nogal eens verschil ...

Verwijderd

Ik heb zelf een D740X 60 GB van Maxtor , dit is de L versie, deze schijf hoor ik iig niet draaien en alleen als ie zwaar aangesproken wordt ratelt ie soms even.

Verwijderd

Inderdaad, de 60gxp, stil, erg snel, en goede ervaringen mee.

• Sonic
Op donderdag 04 april 2002 10:31 schreef ThaNetRunner het volgende:
ffies tip is die 80Gb van IBM de 120GPX.... dan is die NIEt aan de raden mede dat door IBM vrijgegeven fout is, dat mot je ffies zoeken maar het staat wel ergens

als het dei 60GPX is nemen die handel :)) heb er goeie ervaringen mee :)

maxtor daarintegen heb ik geen goeie ervaringen mee.. tss herriebakken...

oww ik zie dat bij jouw die 60Gb al herrie maakt.. hmz totaal geen last van... Hoe zit bij jouw je Hd in je kast.. dat maakt namelijk nogal eens verschil ...
ik heb mijn HD met een verloop stukje onder mijn cdrom hangen. ik heb een Maxtron kast dus ruimte zat. mischien moet ik iets van een rubberen rand er tussen doen om trillen tegen te gaan..

maar jullie zeggen eigelijk dat ik gewoon mijn 60 GB moet houden ? en als ik een grotere schijf wil er gewoon een bij moet kopen.. toch :?

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:15

Marc H

- - Is wakker - -

Op donderdag 04 april 2002 10:34 schreef Juustem het volgende:
Ik heb zelf een D740X 60 GB van Maxtor , dit is de L versie, deze schijf hoor ik iig niet draaien en alleen als ie zwaar aangesproken wordt ratelt ie soms even.
Heb de 80 GB, en die is ook fijn :)

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-04 11:04
De D740X serie van Maxtor is erg stil en snel.
Ik heb zelf 1x 40GB en 2x 60GB van deze serie en ben er erg over te spreken. :)

Verwijderd

Maxtor (5-T040H4 40GB/7200rpm) is voor mijn oortjes stil genoeg (in feite zelfs de stilste HDD die ik ooit gehad heb).

Maar een 7200rpm moet je niet ophangen in rubbers. Beter is om de drive met stevige schroefjes met knelringen op te hangen in een getabiliseert metalen HDD-rek. Het HDD-rek kan dan namelijk goed functioneren als heatsink voor die heetgebakerde 7200rpm.

Wat ook scheelt is als je maar 1 harddisk in dat rekje hebt hangen en hij resoneert nog, om dan een oude (kapotte) HDD erbij te hangen om de gehele constructie wat meer stevigheid te geven.

Verwijderd

Ik moet zeggen dat m'n 60Gig Baracuda IV toch stiller is als ik hem vergelijk met 60Gig IBM

• -FoX-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Als je vind dat je IBM-schijf teveel herrie maakt, dan kan je op de IBM-website een proggie afhalen waarvan je HD wel opmerkelijk stiller van wordt, maar dan zal je wel moeten inboeten bij de snelheid van je HD.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je iets stil wilts moet je een Seagate Barracuda IV nemen.
die heb ik twee en zijn super stil.
Maxtor zou ik niet nemen, maken nogal wat lawaai.
WD's zijn over het algemeen ook redelijk stil.

• LiGHtNiNG!
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 02:21

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

Zoals eerder vermeld -> Seagate Barracuda IV, zo met het oortje duidelijk meetbaar stiller dan een recente IBM GXP of Maxtor.

Als je hem zo stil mogelijk wilt hebben moet je dus voor de 40GB'r gaan, deze heeft maar 1 platter (tov 2 voor de 80GB variant) meer platters = meer "ruis".

Laat maar.. .

• Sonic
bedankt voor alle info

ik kom er zo wel uit :)
zal me nog eens goed laten informeren waar ik de HD ga kopen

thank again :D
Pagina: 1