vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren
Wanbeleid is ook beleid.
Door Terw_Dan - zaterdag 24 november 2001 00:40Op donderdag 04 april 2002 10:20 schreef Djonnie het volgende:
wat is debug? en de hd heb ik nu dus al 2x geformatteerd gefdisked enz.
--------------------------------------------------------------------------------
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Op zaterdag 24 november 2001 00:31 schreef milouny het volgende:
1. Hoe moet ik die disk debuggen? Daar is neem ik aan ook software voor?
hmmm, weer iemand die die debug niet kent... even zoeken voor je.
debug
[FCS:200 400 0]
[RAX]
[0301]
[RBX]
[0600]
[RCX]
[0001]
[RDX]
[0080]
[e100 CD 13]
[P]
[Q]
gebruik op eigen risico. schijf moet als pri master in het systeem hangen. (blijkt ook dat je 0080 kunt vervangen door 0081 en dattie hem dan als 2e schijf pakt. Maar hier twijfel ik over
En voor alle n00bs: achter de termen die tussen [] staan moet enter komen.
Ik weet nu alleen nog steeds niet wat debug is, en hoe voer ik dat spul in, zet ik dat in de DOS prompt ofzo?Op donderdag 04 april 2002 10:31 schreef Terw_Dan allemaal dingen tussen [] die iets met debug te maken hebben
En wat wordt bedoeld met "op eigen risico" ?
En dan nog 1 vraagje:
wat betekenen deze dingen, wat doet het zeg maar?
[RAX]
[0301]
[RBX]
[0600]
[RCX]
[0001]
[RDX]
[0080]
[e100 CD 13]
[P]
[Q]
bvd
Op donderdag 04 april 2002 11:05 schreef Djonnie het volgende:
[..]
Ik weet nu alleen nog steeds niet wat debug is, en hoe voer ik dat spul in, zet ik dat in de DOS prompt ofzo?
En wat wordt bedoeld met "op eigen risico" ?
En dan nog 1 vraagje:
wat betekenen deze dingen, wat doet het zeg maar?
[RAX]
[0301]
[RBX]
[0600]
[RCX]
[0001]
[RDX]
[0080]
[e100 CD 13]
[P]
eigen risico bedoel ik mee dat ik niet aansprakelijk ben voor schade of data verlies. hoewel schade hoogstwaarschijnlijk niet veroorzaakt kan worden.bvd
en wat het precies inhoud.......... vertel ik maar eens.
[FCS:200 400 0] - maakt een 400 hex byte buffer, met allemaal nullen, bij memory offset 600 en schrijft deze naar de sectoren
[RAX] - om het AX register te veranderen
[0301] 03 = schrijven, 01 = sector count
[RBX] om het BX register te veranderen
[0600] pointer offset van data die naar de sectoren geschreven worden.
[RCX] om het CX register te veranderen
[0001] begin sector om mee te schrijven
[RDX] tja........
[0080] specificeerd de hdd, 80 is de eerste, 81 zou een tweede kunnen zijn... maar weet niet of dit ook geld als ze op aparte controllers zitten en weet ik veel wat.
[E1000 CD E13] schrijft het assembly commando om INT13 uit te voeren op memory offset 0100
[P] Voert programma uit dat je net geschreven hebt
[Q] De allermoeilijkste van het hele rijtje, kapt met debug.
dit staat ook op support.microsoft.com, tenminste, daar heb ik het vandaan.
Hardware Compatibility ListOp maandag 22 april 2002 14:37 schreef St@m het volgende:
HCL lijst
Maar ik heb het idee dat dit helemaal niks met hardware te maken heeft..
Wat denk jij dan?Op maandag 22 april 2002 14:48 schreef Twynn het volgende:
Hardware Compatibility List
Maar ik heb het idee dat dit helemaal niks met hardware te maken heeft..