Toon posts:

2x PPPoE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om via linux 2x een PPPoE verbinding op te zetten. Aangezien je met casema zowel met @wanadoo en @casema kan inloggen. Een vriend is het al gelukt om met zijn linuxbak en zijn windowsmachine teglijk in te loggen.
Met 1 modem.

Verwijderd

pppoeconf van debian al geprobeerd? dan kan je toch 2 configs maken en dan b.v.
code:
1
2
pon dsl-casema
pon dsl-wanadoo

doen....of niet?

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik Roaring Penguin en ik heb gewoon copie van de configfiles gemaakt en dus per 'gebruiker' een aparte config en de bijbehorende passwords in de chap en pap-secrets gezet.

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op donderdag 04 april 2002 09:23 schreef Taco het volgende:
Een vriend is het al gelukt om met zijn linuxbak en zijn windowsmachine tegelijk in te loggen. Met 1 modem.
[offtopic] Verdubbelt je bandbreedte dan ook :?

Verwijderd

Op donderdag 04 april 2002 21:08 schreef AlterEgo het volgende:

[..]

[offtopic] Verdubbelt je bandbreedte dan ook :?
Lijkt mij niet. Beperking van de bandbreedte wordt per kabelmodem geregeld en niet per user. Docsis modems downloaden als ze booten een configuratie file vanaf een tftpserver. In die configuratie file staat ook de maximale bandbreedte voor de up en down stream.

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
Tja, maar bij dat grandioze casema worden Com21 kabelmodems gebruikt en wordt PPPoE gebruikt om het dataverkeer te limiteren. Dit gebeurt IMHO niet in het kabelmodem. Ik kan er wel is mee gaan experimenteren >:)

• Qui-Gon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-04 10:29
Op donderdag 04 april 2002 22:04 schreef balou het volgende:

[..]

Lijkt mij niet. Beperking van de bandbreedte wordt per kabelmodem geregeld en niet per user. Docsis modems downloaden als ze booten een configuratie file vanaf een tftpserver. In die configuratie file staat ook de maximale bandbreedte voor de up en down stream.
Bij casema wordt dit wel per gebruiker geregeld. maar samenvoegen van 2 PPPoE verbinding lijkt me heel lastig.

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend had dus op beide computers 10 KB/s en hij heeft idd een com21. Ik heb zelf premium, dus ik dacht 2x 64 KB/s te halen ;). En ik denk zelf nl. ook dat PPPoE wordt gebruikt om de verbinding te configureren.

Verwijderd

Op donderdag 04 april 2002 23:14 schreef MikeN het volgende:
Tja, maar bij dat grandioze casema worden Com21 kabelmodems gebruikt en wordt PPPoE gebruikt om het dataverkeer te limiteren. Dit gebeurt IMHO niet in het kabelmodem. Ik kan er wel is mee gaan experimenteren >:)
Ik ging ervan uit dat tegenwoordig alle kabelmodems wel via de docsis standaard zouden werken. Blijkbaar dus niet. Leuk om hier een beetje mee te experimenteren, maar let er wel op dat Casema je eventueel zou kunnen afsluiten als je er misbruik van maakt.
Pagina: 1