[Friaco] TCP/IP fouten

Pagina: 1
Acties:

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Topicstarter
Ik heb dus een verbinding met Friaco (Flatfee gebeuren) met een 56k6 modem. Nooit problemen gehad met andere providers, maar met Friaco duiken er gemiddeld 2 TCP/IP fouten per minuut op. Ik heb zelfs al meegemaakt dat ik meer 700 IP fouten had na 2,5 uur internetten (GoTten en wat downloaden). Ik gebruik Windows2000 Professional met een E-Tech hardware modem. Nogmaals, nooit deze problemen met andere providers.

Ik heb de helpdesk ook al gemaild, maar die beweren dat het aan mijn subnetmasker ligt, beetje vaag want ik kan gewoon internetten en alles. Ik krijg dat subnetmasker (255.255.255.255) gewoon van hun DHCP server en toch ligt het probleem bij mij volgens de Helpdesk. Beetje vaag allemaal. Zij stellen voor dat ik het handmatig verander naar 255.255.255.0 bij de TCP/IP instellingen van de inbeladapter.

Quote uit een van hun mailtjes :
Subnetmasks worden niet uitgedeeld door de DHCP , deze wordt ingesteld
onder netwerk eigenschappen (onder netwerk en niet externe toegang).
Dus op de desktop netwerk > TCP/IP instellingen en even controleren
Ik ben zelf netwerkbeheerder bij een ISP en bij ons wordt het subnetmasker gewoon meegestuurd met DHCP... Ik vind het allemaal een beetje een vaag verhaal. Any ideas?

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Ik heb ff geen DHCP doos bij de hand maar volgens mij worden zowel IP als Subnetmask door de DHCP server uitgegeven.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• EquiNox
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Topicstarter
Op donderdag 04 april 2002 10:07 schreef tazzman het volgende:
Ik heb ff geen DHCP doos bij de hand maar volgens mij worden zowel IP als Subnetmask door de DHCP server uitgegeven.
Ik weet het zelfs wel zeker dat het subnetmasker kan worden verspreid met DHCP. Dikke bullshit oplossing van ze dus.

Ik mail nu met een andere gast van Friaco die wat meer kennis van zaken heeft. Deze zegt ook dat het subnetmasker wordt uitgedeeld door de DHCP server.

Verwijderd

Had met Planet 2 fouten per uur. Met Cistron heel veel. Echter is het punt dat het de verbinding niet sloomer maakt, hij vebreekt ook niet (kan aan mij liggen maar heb er geen last van)

• EquiNox
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Topicstarter
ik heb last van het volgende. Tijdens zo'n fout ligt het TCP/IP verkeer een 10 tal seconden stil om daarna weer verder te gaan.