Ik heb dus een verbinding met Friaco (Flatfee gebeuren) met een 56k6 modem. Nooit problemen gehad met andere providers, maar met Friaco duiken er gemiddeld 2 TCP/IP fouten per minuut op. Ik heb zelfs al meegemaakt dat ik meer 700 IP fouten had na 2,5 uur internetten (GoTten en wat downloaden). Ik gebruik Windows2000 Professional met een E-Tech hardware modem. Nogmaals, nooit deze problemen met andere providers.
Ik heb de helpdesk ook al gemaild, maar die beweren dat het aan mijn subnetmasker ligt, beetje vaag want ik kan gewoon internetten en alles. Ik krijg dat subnetmasker (255.255.255.255) gewoon van hun DHCP server en toch ligt het probleem bij mij volgens de Helpdesk. Beetje vaag allemaal. Zij stellen voor dat ik het handmatig verander naar 255.255.255.0 bij de TCP/IP instellingen van de inbeladapter.
Quote uit een van hun mailtjes :
Ik heb de helpdesk ook al gemaild, maar die beweren dat het aan mijn subnetmasker ligt, beetje vaag want ik kan gewoon internetten en alles. Ik krijg dat subnetmasker (255.255.255.255) gewoon van hun DHCP server en toch ligt het probleem bij mij volgens de Helpdesk. Beetje vaag allemaal. Zij stellen voor dat ik het handmatig verander naar 255.255.255.0 bij de TCP/IP instellingen van de inbeladapter.
Quote uit een van hun mailtjes :
Ik ben zelf netwerkbeheerder bij een ISP en bij ons wordt het subnetmasker gewoon meegestuurd met DHCP... Ik vind het allemaal een beetje een vaag verhaal. Any ideas?Subnetmasks worden niet uitgedeeld door de DHCP , deze wordt ingesteld
onder netwerk eigenschappen (onder netwerk en niet externe toegang).
Dus op de desktop netwerk > TCP/IP instellingen en even controleren