Toon posts:

Geen nummerweergave op de PC?

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik hebAnalogiX CallerID geinstalleerd, maar hij werkt niet. Als er wordt gebeld toont ie wel aan DAT er is gebeld. Ipv van het telefoonnummer staat dan:

No Callerid Info

Het is niet zo dat ik bel met *31* of #31#.

Zou dit programma soms alleen in Amerika werken? Zo ja, wie kent er een Nederlandse versie van zo'n nummerweergave programma?

Toen ik vroeger BitWare gebruikte om te faxen enzo gaf DAT programma WEL het telefoonnummer aan van de beller (faxer)!

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 20:20
Volgens mij moet het modem ook nummerherkennnig ondersteunen, wil het werken. Dat het wel werkt met FAX software heeft te maken met het faxprotocol, waarin de "nummerherkenning" anders werkt. Hier is nl. geen sprake van echte nummerherkenning. De zendende partij geen zijn eigen caller ID op. Dit kan zelfs tekst zijn.

• thegeronimo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-04 20:27

thegeronimo

Ich bun ut mer....

Is ut nie zo dat je nummerherkenning moet aanvragen bij de KPN voordat je nummers op je display krijgt?
:?

The only thing to fear is fear itself

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-08 21:06
Het KAN wel.. maar dan meestal niet met de regulieren modems.. dit komt omdat de KPN weer zo nodig een andere standaard moet gebruiken voor de CallerID..

Tron modems van hollandse makelij kunnen dit wel aan, maar ik weet niet of Tron uberhaupt nog analoge modems maakt...

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 april 2002 08:30 schreef thegeronimo het volgende:
Is ut nie zo dat je nummerherkenning moet aanvragen bij de KPN voordat je nummers op je display krijgt?
:?
Ja, dat is zo! Heb ik gedaan en veel profijt van :). Maar op mijn computer werkt het gewoon niet. Ik probeer het vanavond eens vanaf een ander tel.nr.

Dit is een zo'n nieuwe computer, ik denk dat m'n modempje wel nummerherkenning kent.

• Krypt
Suc6 maar weet 90% zeker dat het niet gaat lukken...

Je modem kan het wel aan, maar werkt meestal niet op de KPN lijnen... op de UPC tellijn heb je meer kans denk ik..
Maar ik weet niet welke standaarden er worden gebruikt door KPN en UPC, weet wel dat het 2 verschillende zijn..

De nummermelder van KPN werkt niet op UPC en andersom..

Hier een leuk linkje over CallerID's: http://www.ainslie.org.uk/callerid/cli_faq.htm#Q_6

[edit]
Bij puntje 18 staat iets leuks:
If you are somewhere like Finland and your phone company uses the DTMF system, then you are restricted to Intertex modems (also sold as Powerbit and Telia). The Tornado SFM560 is the only modem I know of that works with the DTMF system in the Netherlands (T11-12?). It comes in serial ('E') and USB ('USB') external versions. The same company makes the Tron DF56.0, which is also compatible, but I suspect it's a lot more expensive - it appears to be aimed at callcentres or similar.
Geef je dus een hele kleine kans!

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
is er dan een nummerweergaveprogje voor Nederlandse tel.lijnen?

• Krypt
Het gaat niet om de software maar om de hardware, of die de kpn CallerID standaard ondersteund...

En zoals op die page te lezen is, is dat tot zover alleen de Tornado en de Tron..

Denk dus dat je het kan vegeten om met jou modem de CallerID uit te lezen..

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
jammer....

Of je moet zelf een nummermelder ff omtweaken zodat die het in je computer zet, maar dat is een ander verhald die je kan vinden in de Search.......
Pagina: 1