Processor langzamer klokken = stabiliteit?

Pagina: 1
Acties:

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05:51

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hier een AMD k6-450 en dit systeem is niet echt stabiel.

Nu zat ik te denken om hem terug te klokken naar 400Mhz, maar loopt mijn systeem dan stabieler?

verdere specs

-192MB SDRAM
-Topelite Mobo :(

EDIT: Ik ga zo naar school dus veel reacties van mij kan je dan niet verw8en

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 09:04
Een kwestie van gewoon proberen, het kan in iedergeval geen kwaad..

Verwijderd

Als je CPU niet 100% meer is denk ik dat het weinig uit maakt, maar als je sys eromheen instabiel is bij die snelheid, zou dat wel eens DE oplossing kunnen zijn.
Probeer en gij zult leren.

Succes

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Ok i'll try

• Randal Peelen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08 17:00
Als je alleen de MP gaat veranderen reken dan maar niet op meer stabiliteit als het hier iid gaat om b.v. geheugen problemen, die hebben meer last van de FSB.

(kan ook nog een software probleem zijn hoor ;)).

http://twitter.com/randalpeelen

• Jules|IA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-02 20:04

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Misschien moet je ook maar eens rommelen in je bios. Ff kijken naar je mem timings en zo.
Kan ook wel helpen. Ik bedoel, als je processor volgens officiële specs draaien, kan het daar denk ik niet aan liggen, tenzij je koelertje brak is.
(correct me if I'm wrong)

Verwijderd

als je over een goede koeler beschikt.. zou je beter kunnen overwegen om je Vcore eens een beetje op te schroeven..

dit is namelijk de grootste oorzaak van het niet goed functioneren van een CPU..
Let wel.. doe dit in kleine stapjes en houdt er rekening mee dat de CPU veeel meer warmte gaat produceren..\

overigens mijn K6 heeft laatst een overvoltage van 50% overleeft dus als je het rustig doet zal die er weinig problemen mee hebben....

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Op donderdag 04 april 2002 09:46 schreef _DaWamZ_ het volgende:
dit is namelijk de grootste oorzaak van het niet goed functioneren van een CPU..
Let wel.. doe dit in kleine stapjes en houdt er rekening mee dat de CPU veeel meer warmte gaat produceren..\
Het is niet de grootste oorzaak, maar 1 van de oorzaken..

Een lage Vcore betekend gewoon dat het data-signaal waarmee de processor werkt een lager niveau heeft, waardoor het soms onduidelijk kan worden wat nu een '1' is, en wat nu een '0' is..

Maar zo kan een onstabiel systeem vele oorzaken hebben (voeding, geheugen, maar ook alle andere hardware, en natuurlijk ook nog eens alle software!)

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
dus een beetje meer volt geven moet werken?
Pagina: 1