Toon posts:

Spook PC..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende,

Ik draai WinXP, met leuke ATX tower, AMD1.2GHz, 786MBint, 100GB aan HD's, Lite-ON DVD(16/48), plextor-rom, Yamaha writer(8/8/24), OD(1,2GB),Zip,Jazz(1GB), MatroxG400, SB(creative audigy-game).

Wanneer ik nu de laatste tijd de PC schutdown doe dan gaat hij wel uit maar.... het HD en sleep ledje blijven na flikkeren. Ook wil de CD-rom led wel eens meespoken.

Dus dan kan ik alleen met de hoofdschakelaar aan de achterkant het spoken uitschakelen.

Zijn er ghostbuster's met een vermoeden? 8-)

Verwijderd

Mijn 1e vermoeden: settings veranderd op het moederbord?
Voornamelijk van power management.

Verwijderd

Topicstarter
Dat zal ik vanavond meteen ff bekijken.

Had ik nog niet aandacht. :?

Trouwens dat moederboard is een ABIT-KT7a v1.2 no RAID.

Verwijderd

probeer eens wat met je ACPI instellingen van WinXP heeft nog wel eens wat moeite met het afsluiten van zichzelf (ofschoon M$ dat nl niet toegeeft)

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

En in de bios al die powersavings zooi uitzetten

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

aansluiten op een geaard stopcontact.

Verwijderd

volgens mij ook powerinstellingen!

• Noper
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-06 11:09

Noper

That's a noper...

En misschien een tip om ook ff in de poweroptions van windows te kijken. Die willen ook nog wel eens voor dit soort rare dingen zorgen, het ligt niet altijd aan je bios dus.

Verwijderd

Ik ga mee met PaCKo. Aansluiting op een niet geaard stopcontact kan dit soort problemen veroorzaken. Als de PC wel uitgaat maar hij blijft spoken met de leds van je ide apparatuur heeft dat imho niks met Power Management te maken, maar met stroomvoorziening of een defect moderbord.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas heb ik nog geen tijd gehad om de power settings zoals hierboven voorgesteld door te nemen(andere verplichtingen,zoals leszwemmen geven aan B'tjes en zelf trainen).
Maar 1 ding kan ik zeker beantwoorden, Het geaarde stopcontact was prioriteit 1 tijdens de verbouwing die ik hier had 3jaar terug.
Ik draai ook nog een server en die is toch behoorlijk stabiel(geen spookjes).

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

PC van m'n zusje doet hetzelfde nadat ik haar 10MBit NIC heb vervangen door eentje van 100MBit. Alle ledjes blijven op halve sterkte branden, inclusief die op de cd-rom speler.

Ik moest maar eens in de BIOS rommelen denk ik.

Siditamentis astuentis pactum.

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

MaNdM

1000-dingen-doekje

>:) je pc is door de duivel bezeten :P

ik denk dat het gewoon in het powermanagement zit...

en anders gewoon erop meppen, eerste behandel methode bij vage problemen >:)

To be determined...

• Dagobert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 17:28
ik heb er ook wel eens last van... gewoon random... dan sluit ik mijn compu af en dan gaat alles uit ( powerled enzo ) maar mijn voeding blijft aan en blijft stroom geven, duz mijn fans draaien gewoon door enzo. maar mijn computer denkt dat ie gewoon uit staat, duz zodra ik de aan/uit schakelaar indruk boot ie van voren af aan... errug wazig

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

Verwijderd

Topicstarter
Vervolgje:

Nadat ik dus in het power management van mijn BIOS ben wezen rommelen. Had ik nog steeds de spookjes achter mijn LEDjes.

Nou ben ik van het week ff wezen kijken voor nieuwe firmware voor mijn LITE-on DVD TDL163 16/48 IDE.

Daar was een nieuwe update , wat blijkt alle spookjes zijn weg.

Raar maar waar. :+ |:( :+
Pagina: 1