versterker kapot?

Pagina: 1
Acties:

• GTTC
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-06 07:55
Ik heb een CONCORD CA75.2i 150/410 WAtt Auto versterker in mijn auto liggen.

Nu reed ik laatst rond en ik ahd de muziek niet echt hard staan maar ineens viel de bass weg ( heb de versterker opd e basbox aangesloten ) het zooitje is al een jaar oud en heb er nooit problemen mee gehad.

Ik kijk naar de versterker en ik zie dat de zekering is doorgebrand, geen nood dus ik douw een nieuwe erin. op dat moment een dikke vonk bij de aansluitpennen van de zekeringhouder en ik zie de 2e zekering doorbranden.. :(

ook de 3e zekering begeeft het op eht moment als ik hem erindouw...

Ik kijk naar de hoofdzekering die bij de accu zit ( tussen de kabel in die naar de versterker gaat, 30A ) en die is ook al doorgebrand....

Ik sluit de versterker aan in de auto van een goede vriend en weer vliegt de zekering van de versterker naar de haaien :'(

wat is nu eht probleem? ik hebd e versterker opengeschroeft en alle compinetnen zien er nog als nieuw uit, kan niks zien wat kapot is/doorgebrand of whatever..

Plz help...

AMD Thunderbird 1200@1370Mhz/Msi K7T Turbo/512 Mb Sdram/GeForce2 Ultra 64Mb DDR/40Gig 7200

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
De versterker zal wel kapot zijn. Hoogstwaarschijnlijk (een van) de eindtransistoren. Met een multimeter kun je snel vaststellen welke stuk is. De eindtransistoren zijn niet moeilijk te vinden - het zijn die grote, op koelplaten.

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 11:22

Snow_King

Konijn is stoer!

trek ook ff alle speakers er af en stou dan de zekering er in.

misschien maakt een van je speakers sluiting

• GTTC
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-06 07:55
ik had hem vandaag mee naar school meegenomen enw eer opengekrikt, de leraar electrotechniek zegt dat eht waarsschijnlijk een van de spoelen of diode is die aan het begin van de + aansluiting zitten van de versterker, ook maar eens dan die eindtransistoren nameten met multimeter, alvast bedankt!

AMD Thunderbird 1200@1370Mhz/Msi K7T Turbo/512 Mb Sdram/GeForce2 Ultra 64Mb DDR/40Gig 7200