Chello@100mbit achter server?

Pagina: 1
Acties:

• ThePriest
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

Topicstarter
Sorry, deze vraag is vast al vaker langsgekomen, maar ik kon 'm nie vinden, dus:

Heb thuis 1 server (win2k) en 2 clients (winme en win98)

Alle bekabeling is utp, categorie 5. Alle netwerkkaarten zijn 10/100 mbit. Chello zit aan server-netwerkkaart 1, netwerkkaart 2 gaat naar hub, hub gaat naar 2 clients. So far, nothing new. Op 100 mbit kan ik alles doen wat ik wil (pingen, ftp'en, etc). Behalve internetten. Als ik handmatig de snelheid tussen server en clients op 10mbit zet kan ik wel internetten.

Doe ik iets verkeerd? HEeeelllp! :)
Thanks!

Verwijderd

Huh? Jij heb wel een heel vaag probleem. Wat voor Network Adress Translator gebruik je??

• ThePriest

ThePriest

the one, the only

Topicstarter
NAT gebruik ik niet.
Het is alleen Windows 2000 Professional (NAT zit daar niet in, maar ik heb Server EN Advanced Server geprobeerd, without result). Vinkje aan "internetverbinding delen" ofzo, en that's it.

• Lord Maximus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 09:57
Ik zou zeggen haal dat vinkje maar weer weg en probeer WinRoute 4.1 eens ( www.winroute.com )

Verwijderd

zet de clients handmatig op 100 m/bit

misschien werkt het dan wel ..

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 17:52
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> Op 100 mbit kan ik alles doen wat ik wil (pingen, ftp'en, etc). Behalve internetten.[/quote]Ping en FTP vanaf je clients naar je server, of ook naar Chello?

Kan je op het moment dat je vanaf je clients niet meer kan internetten, nog wel vanaf de server internetten?

Kan het zijn dat beide netwerkkaarten naar 100 Mbit gaan, waardoor het Chello modem geen contact meer heeft met de server? (maar de server dus nog wel met de clients)

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Uhm, internet connection sharing is voor zover ik weet gewoon een vorm van NAT.

Verwijderd

Heb je in de server twee dezelfde netwerkkaarten? Ik heb het bij win95 dan wel eens meegemaakt dat beide kaarten dan de zelfde instellingen pakken.

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Had je niet toevallig een storing van chello ?

Als je ftp.chello.nl niet kunt pingen heb je geen internet nee...

• ThePriest

ThePriest

the one, the only

Topicstarter
Bedankt voor alle hulp! De update:

Dat pingen is alleen intern (dus van server naar clients en omgekeerd) als ik de netwerkkaarten op 100mbit (of automatic, maakt niet uit in dit geval) heb staan.
Heb ook al verschillende netwerkkaarten geprobeerd (ook isa en pci), geen verschil. ALLES werkt over het 100mbit netwerk, behalve het bereiken van internet. Zet ik de snelheid tussen server en client weer op 10mbit gaat 't weer prima (alleen gaat 't onderling ftp'en dan zo 'traag'). :)

Verwijderd

ehm , de internet [lees netwerk verbinding]
naar chello is 10mbit dus als je eerste kaart naar je com21 100mbit is kun je het shaken, ik heb hetzelfde probleem gehad.
ik heb nu server: 3com 10mbit naar chello ,en 10/100mbit naar switch 10/100 en dan allemaal [3x] 10/100mbit clients

ik denk dat je pc de netwerkkaart naar chello op 100mbit zet...

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 07:21

PcDealer

HP ftw \o/

Daarom levert Chello ook de 3Com 3c900 en niet de 905.

(10mbps - 100mbps)

LinkedIn WoT Cash Converter

Pagina: 1