[CM] Bezig met Stand alone MP3 Player

Pagina: 1
Acties:

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-04 21:40

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Topicstarter
Ik ben al een weekje bezig met een stand alone mp3 player... eerst zou hier een p133 in komen, maar dat mobo was tegroot (paste wel maar voeding wou dan niet lekker zitten), nu zit er een 486 33 mhz in. boardje is nog kleiner dan een mini atx mobo... de player komt in een behuizing tergrote van een cd speler (dus net zo hoog en even breed zeg maar). zit me nu alleen aftevragen nu alles er in zit, hoe krijg ik die cdrom er in :(

Zit dik teklooien hoop dat ik er uit kom... maak morgen wel alvast even wat pics zodat jullie mischien kunnen bedenken hoe ik dat op moet gaan lossen..

Heb je nog leuke ideetjes of wil je wat weten? post ze hier!

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Verwijderd

hou me op de hoogte , ik ben ook zoiets van plan

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:10

Klippy

Still Game

Beetje bijschaven zodat alleen 8CM CDtjes erin passen?

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

en gebruik je dan een decoder boardje ofzo?

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Topicstarter
nee...

Tis vrij simpel en had et al werkend ook in een lompe midi tower...

Gewoon dos op bootdisk en Mpxplay...

(Zal morgen even wat urls posten ga zo slapen)

Even je cdromspeler in dos configen en je geluidskaartje configen, klaar is kees... goed geluid trouwens, naja, nu alleen de case nog :\ is wat moeilijk. denk dat ik maar een houten case ga maken want deze is wat aan de krappe kant helaas.. (was echt mooi casie geworden)

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• bratos
  • Laatst online: 09-12-2025

bratos

Meh.

[beetje offtopic]

heb hier amacdys draaien onder linux.
p75 met 8 mb ram, boot van cd, geen monitor(stand alone :) )
en dat amacdys bak ik op de cd met mp3's, das n bootable img bestand( kan met nero)
Helaas moet er nog n toetsebord aan om te shuffelen en skippen en hard zacht zetten.
zoek met google maar naar amacdys.
Ow ja . T progje moet wel compatibel wezen met je soundkaart, anders no go. ik gebruik n Cmedia kaart.
alles zit in n houten kist.
succes

[\beetje offtopic]

eerst kijken dan zeiken

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Op donderdag 04 april 2002 01:38 schreef DAMAGE het volgende:
nee...

Tis vrij simpel en had et al werkend ook in een lompe midi tower...

Gewoon dos op bootdisk en Mpxplay...

(Zal morgen even wat urls posten ga zo slapen)

Even je cdromspeler in dos configen en je geluidskaartje configen, klaar is kees... goed geluid trouwens, naja, nu alleen de case nog :\ is wat moeilijk. denk dat ik maar een houten case ga maken want deze is wat aan de krappe kant helaas.. (was echt mooi casie geworden)
mpxplay jij hebt lef...
op een 486 33.... bij mij op een 486 DX4-100 komt er al geen geluid meer uit als de bitrate boven de 128 komt.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Verwijderd

Misschien een idee.
Als je cdrom-drive te groot is in de hoogte. :)
Kun je er dan niet zo'n cd-drive uit een laptop inbouwen die zijn toch veel kleiner!
Helpt dit :?
Veel succes MSSH

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Topicstarter
ik denk dat ik maar een compleet nieuwe behuizing voor ga maken dan kan ik de 133 weer gebruiken... mischien een oud bakkie gebruike ofzo.. ik zie wel ff.. bedankt voor zo ver... als het af is, dan komen er zoieso pics

Verwijderd

ik ga hem zo maken denk ik
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=2835539468

moet aleen wel op windows draaien want anders werk dat stomme lcd niet :(
dat blauwe is trouwens een flightcase :9

Verwijderd

Mja, er is ook een linux-versie die vanaf een floppy draait en automatisch MP3's op een CD herkent(moet ie wel in de CD-ROM zitten, logisch...(Johan Cruiff vs. Jhan Derksen 1-0 1993)
sorry dat ik er geen URL bijzet, maar ik hoop dat een GoTér dit zich herinnert.

Verwijderd

waar wou je die equalizer led gevalletjes vandaan halen. Eigenlijk als ik dat zo zie wil ik dat ook wel :9~

Verwijderd

Op donderdag 04 april 2002 16:51 schreef Mr_Hiney het volgende:
waar wou je die equalizer led gevalletjes vandaan halen. Eigenlijk als ik dat zo zie wil ik dat ook wel :9~
optie 1: zelf maken
optie 2: kopen bij velleman

ik denk dat ik voor optie 1 ga
aleen weet ik nog niet hoe het het met die knopjes moet
maar dat zie ik later wel ;)

en het zijn trouwens VU-meters

Verwijderd

Mijn versterker heeft van die naaldjes die gaan verder naar links naarmate de muziek harder gaat of de bass hoger enz.
Zulke dingetjes inbouwen ziet ook wel vet uit niet?

Verwijderd

mp3 op 486 33 mhz :?

Das mij nog niet gelukt, Pentium 75 of 486 100 mhz. Als je mp3s kunt afspelen op dat ding, wil je dan ff melden hoe?

/me heeft nog veel 486 dingen staan.... >:)

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-08 08:45
Op donderdag 04 april 2002 16:45 schreef plasma_tv het volgende:

Ik ben al bezig met lcd besturing. Uiteindelijk moet het op linux gaan draaien en de mogelijkheid geven om playlist te editen e.d. en standaard start/stop/enz.. functies...

Helaas (veel) te weinig tijd, dus het zal nog wel even duren voordat er iets bruikbaars is.. :(

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Verwijderd

Op vrijdag 05 april 2002 09:44 schreef Agony het volgende:
mp3 op 486 33 mhz :?

Das mij nog niet gelukt, Pentium 75 of 486 100 mhz. Als je mp3s kunt afspelen op dat ding, wil je dan ff melden hoe?

/me heeft nog veel 486 dingen staan.... >:)
Mja, het is mij nog wel gelukt op een 486 dx2 66 MHz, door bij WinAmp de geluidskwaliteit naar beneden te brengen (kwart van de kwaliteit). De halve kwaliteit is nog een klein beetje aan te horen, maar de kwart-kwaliteit is echt bagger.

• Martkrui
quote van mpg123 site :

Tested with Linux, FreeBSD, SunOS4.1.3, Solaris 2.5, HPUX 9.x and SGI Irix. Plays Layer 3 in stereo on an AMD-486-120Mhz or (of course) a faster machine. (Just for info: mpg123 plays an average 128bps stream, with about 66% in full quality on my AMD 486-133MHz machine)

Daarom wil ik ook een prog maken voor linux

Verwijderd

Op vrijdag 05 april 2002 10:05 schreef martkrui het volgende:
quote van mpg123 site :

Tested with Linux, FreeBSD, SunOS4.1.3, Solaris 2.5, HPUX 9.x and SGI Irix. Plays Layer 3 in stereo on an AMD-486-120Mhz or (of course) a faster machine. (Just for info: mpg123 plays an average 128bps stream, with about 66% in full quality on my AMD 486-133MHz machine)

Daarom wil ik ook een prog maken voor linux
dat zou helemaal mooi zijn zo'n linux bak
en dan nog iets vinden dat als ik um aanzet dat hij automatisch alle MP3's van de harde schijf gaat spelen, dus ook als ik er weer een paar via het netwerk heb upgeload
dus dat er niet iedere keer een monitor aan hoef te hangen

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Op donderdag 04 april 2002 16:45 schreef plasma_tv het volgende:
ik ga hem zo maken denk ik
[afbeelding]

Wat ben je van plan als behuizing te nemen, ik neem aan dat dit een 19" flightcase is? Neem je een "officiële" 19" kast of neem je een leeg 19" kastje en ga je die zelf modden?

Vraagje erbij: Waar heb je dat LCD vandaan en waarom zou hij alleen onder Windows moeten werken? XMMS (Linux) ondersteund ook Winamp plugins :z

Verwijderd

Op vrijdag 05 april 2002 20:51 schreef SONiCB00M het volgende:

[..]

Wat ben je van plan als behuizing te nemen, ik neem aan dat dit een 19" flightcase is? Neem je een "officiële" 19" kast of neem je een leeg 19" kastje en ga je die zelf modden?

Vraagje erbij: Waar heb je dat LCD vandaan en waarom zou hij alleen onder Windows moeten werken? XMMS (Linux) ondersteund ook Winamp plugins :z
word inderdaad een 19" flightcase
en ik denk dat ik zelf wat ga modden

en dat lcd word een grafische en daar is nog niets voor lunux enzo voor :'(

• Martkrui
Op vrijdag 05 april 2002 21:03 schreef plasma_tv het volgende:

[..]

word inderdaad een 19" flightcase
en ik denk dat ik zelf wat ga modden

en dat lcd word een grafische en daar is nog niets voor lunux enzo voor :'(
Hmm.. net met JAVA geprobeerd, maar da gaat niet zoals ik wil. Kan onder XP in iedergeval niet naar de poort schrijven, en linux drivers voor comm zijn al helemaal experimenteel...
Toch maar over naar C++

'k zal wel wat posten op het moment dat ik iets toonbaars heb. (Momenteel alleen testproggies en ideen)

Pagina: 1