Toon posts:

Clear cmos

Pagina: 1
Acties:
  • 74 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij vertellen hoe jumpers juist werken.
Ik moet namelijk mijn cmos clearen en gaat alleen door middel van een jumper.
Nu heb ik op mijn moederbord gekeken en daar zit dan zo'n ding met 3 pinnen en een soort hoes over 2 van die pinnen.In een guide sta dat als ik mijn cmos wil clearen ik iets van 1-2 naar 2-3 moet brengen.Bedoelen ze daarmee dat hoesje?

mijn excuses voor deze domme vraag,maar ken over dit onderwerp echt niks :'(

• AlKoholiK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08 20:13

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

zo'n "hoesje" heet een JUMPER. Daarmee verbindt je dus 2 van die pootjes. Je moet ff goed kijken wat pin 1, 2 en 3 zijn, en dan gewoon die jumper verplaatsen. Dit moet je btw doen als je stroomstekker UIT je voeding is, en je hoeft hem maar 5 sec zo te houden. Dus niet je PC aanzetten als de jumper nog op CMOS CLEAR staat

DOPEFISH. The second-dumbest creature in the universe. This creature's thought patterns go "swim swim hungry, swim swim hungry". They'll eat anything alive and moving near them, though they prefer heroes.

Verwijderd

Dat hoesje is een jumper. De jumper staat standaard op pin 1 en 2. Om de CMOS clear uit te voeren, haal je de jumper van pin 1/2 af en zet je de jumper over 2 en 3. Dit verbind de 2 pinnen met elkaar, en zorgt ervoor dat je CMOS settings worden gewist. Laat de jumper 5 a 10 seconden zo staan, en zet de jumper daarna terug op pin 1 en 2. Let wel even op dat de pc UIT staat en dat de stekker UIT het stopcontact is getrokken tijdens het resetten. Doe je dat niet, dan blaas je hoogstwaarschijnlijk je mainboard op!!!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:32

Floor-is

5.2

[topic=458203] Dubbel of cross ofzo :P

Bericht hierboven

Dit topic is gesloten.