Toon posts:

8210 bewust kwalitatief slecht uitgeleverd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat gisteren te zappen, kwam per ongeluk op duitsland terecht, was er een rapportage over de 8210 en dat er 60% kapot de winkel verliet. Nokia is op de hoogte en stelt zijn verkooppunten officieel op de hoogte dat al die beeldschermstoringen niet onder de normale garantie mogen vallen. Aanvragen in de garantieperiode worden afgedaan onder het mom van "vocht in de telefoon; eigen schuld.

Ik heb zo'n 8210 en mijn bek viel open van verbazing, van die nokia houding. Bewust weten dat die serie KUT is, en de produktie gewoon laten blijven draaien, en de uitval gewoon in de winkel leggen en alles ontkennen. Hun onderzoek wees uit dat de contructiefout in het dunne frontje zit, wat niet condensbestendig is, en niet stevig genoeg om normale druk te weerstaan. Als je met je duim iets boven je schermpje drukt en het beeld valt weg, heb je ook zo'n contructiefout te pakken.

Het verhaal staat hier ook nog eens. (duits helaas)
http://www.hr-online.de/fs/plusminus/beitrag/020402handyaerger.html

Verwijderd

Jezus wat een oplichters zijn t ook. :o
:(

• JaWa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04 20:42

JaWa

zie hier een icon

ik heb er ook 1 en las mijn beeld wegvalt moet ik juist op die plek drukken
dus nu heb ik een opgevouwe tissue ertussen zodat de druk erop blijft.

maar volgens mij kan nokia dit gewoon maken omdat die telefoontjes toch verkopen.

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

• uibeltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 15:57

uibeltje

Idiotheque

Beetje sterk verhaal lijkt me :)
Kassa heeft ook altijd dat soort vreemde "conclusies" :{

Let maar op dat ze toevallig 10 klagende mensen hadden die hun een brief hadden gestuurd, en 6 daarvan dikken het verhaal aan (zo meet Kassa altijd: ook zoiets as dat 5 mensen gaan bepalen welke ketchup het beste is van heel Nederland).

Nokia doet in Nederland er niet moeilijk over hoor :)

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Op donderdag 04 april 2002 00:14 schreef uibeltje het volgende:
Beetje sterk verhaal lijkt me :)
Kassa heeft ook altijd dat soort vreemde "conclusies" :{

Let maar op dat ze toevallig 10 klagende mensen hadden die hun een brief hadden gestuurd, en 6 daarvan dikken het verhaal aan (zo meet Kassa altijd: ook zoiets as dat 5 mensen gaan bepalen welke ketchup het beste is van heel Nederland).

Klopt inderdaad.
Daarbij: Nokia vervangt de display-rubbers direct bij de 8210's waarbij het probleem zich voordoet. Hier in Nederland gaat die smoes bij lange na NIET op. Als je dit bij een Club Nokia Servicecentre laat doen, sta je weer binnen 5 minuten weer buiten met een gerepareerd toestel. De displayrubber is te dun waardoor de druk voor het frontje en display wegvalt en het display na een tijd loslaat van de printplaat.

Overigens is dit probleem bij de eerste 8210-series geweest, en hadden de latere series er geen last van.

Bovendien klopt het verhaal van de druk op het display om het uit te testen met je duim niet, want elk toestel doet dat eigenlijk zo. Doodnormaal is het.

Voorbeeld uit de praktijk: mijn ervaring met Duitse leveranciers van gsm-toestellen is eigenlijk ietwat beter dan Nederlandse leveranciers: ze zijn goedkoper, en bieden snellere garantie-afhandelingen: ooit 2 8210's met display-problemen op moeten sturen, beiden binnen 2 weken terug en volledig gerepareerd. Reparatie was door Nokia zelf uitgevoerd (Nokia Duitsland dus).

Volvotips.com

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 april 2002 00:14 schreef uibeltje het volgende:
Dan zal het misschien alleen de duitse markt zijn.
Ze lieten ook een grote verzekeraar aan het woord, die de 8210 niet meer verzekerde vanwege dit gedonder.

Een quootje uit het stuk: Auf Nachfrage von Plusminus hat Nokia am Abend eingeräumt in bestimmten Chargen mangelhafte Bauteile verwendet zu haben.

In simpel hollands is dat; het klopt dat het frontje een beetje bagger is.

Verwijderd

Nou mensen krijg ik toch nog gelijk he!!!! *D

Verwijderd

Op donderdag 04 april 2002 00:21 schreef smiley het volgende:

[..]

Dan zal het misschien alleen de duitse markt zijn.
Ze lieten ook een grote verzekeraar aan het woord, die de 8210 niet meer verzekerde vanwege dit gedonder.

Een quootje uit het stuk: Auf Nachfrage von Plusminus hat Nokia am Abend eingeräumt in bestimmten Chargen mangelhafte Bauteile verwendet zu haben.

In simpel hollands is dat; het klopt dat het frontje een beetje bagger is.
Ja dat betekent dus geen goed product geleverd. Maar zulke dingen gebeuren volgens mij niet alleen bij nokia. Bedrijven denken vaak zo, hoe goedkoper hoe beter. :o

Verwijderd

Iemand schreef hierboven dat alleen de eerste serie hier last van had. Ik heb als een van de eerste zo'n ding gekocht toen en heb er nog nooit 1 probleem mee gehad. Heb hem een jaar gehad.

Een vriendin van me had wel displayprobs, en ze heeft via de verzekering een nieuwe gehad met bijbetaling van 100 piek. Ze zou dan een gerepareerd toestel krijgen, maar kreeg een splinternieuwe!

Ze had dat ding wel altijd in haar tasje, wat het niet bevorderd allemaal, maar dat neemt niet weg, dat de kwaliteit wel te wensen overliet

Verwijderd

Zat ook met het probleem van het wegvallen van het schermpje bij de 8120. Ik was bij de officiele winkel van Nokia langs geweest in Amsterdam en die lui wisten van het probleem af.
Dit is al ruim een jaar geleden. Maar als je je telefoon daar achterlaat, maken ze hem gratis (dat was toendertijd).

Ik heb nu een 6210, want hij bleef kapot gaan dat ding.
Heb nog €90 voor dat kapotte ding gekregen bij een handelaar :)

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Jach, wat ziek. :r
En dom, want nu krijgt Nokia wel een smerige naam. Ik weet nu dus wel als ik kan kiezen uit een Nokia of Siemens dat ik absoluut Siemens kies. :P

🌞🍃

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 09:45
Op donderdag 04 april 2002 17:05 schreef DataBeest het volgende:
Jach, wat ziek. :r
En dom, want nu krijgt Nokia wel een smerige naam. Ik weet nu dus wel als ik kan kiezen uit een Nokia of Siemens dat ik absoluut Siemens kies. :P
Wat vind jij ziek dan? Er is toch duidelijk geschreven dat eht verhaal van de topic starter niett klopt. Ik ben al 2 keer bij Nokia center geweest voor een reaparite aan 8210 en beide keren zijn ze direct gerepareerd, beide hadden het eerder genoemd probleem met eht schermpje.

Verwijderd

Mensen al weer een reden er bij om geen nokia te kopen!!
Ik ga nu ff een lijste maken wat er allemaal niet mis is met nokia!
maak ik een mooie topic van om het geheel wat beter te onderbouwen!
er zijn al genoeg topics over nokia en z'n slechte kwaliteit! *D

• uibeltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 15:57

uibeltje

Idiotheque

Op donderdag 04 april 2002 21:43 schreef geenkanshans het volgende:
Mensen al weer een reden er bij om geen nokia te kopen!!
Ik ga nu ff een lijste maken wat er allemaal niet mis is met nokia!
maak ik een mooie topic van om het geheel wat beter te onderbouwen!
er zijn al genoeg topics over nokia en z'n slechte kwaliteit! *D
In AL je posts zit je Nokia af te kraken. Denk je nou echt dat iemand daar waarde aan hecht om telkens hetzelfde verhaal te lezen? Lijkt me niet verstandig hoor :)

Bovendien is het Duitse artikel niet met cijfers onderbouwd. Hoe komen ze aan die getallen? Is er onderzoek naar geweest? Die site is van de Duitse versie van Kassa, die ook bekend staat om de NOGAL slechte onderzoeken.
Pagina: 1