Provider Plex met spotgoedkoop ADSL

Pagina: 1
Acties:

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08 18:37

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
Hallo,

Iemand ervaring met Plex? www.plex.nl
want hun prijzen zijn wel zo goedkoop!

Wirespeed (tot 8Mbit/s)
Sprint
ADSL * eur 19,95(excl BTW)eur 23,74(incl BTW)

Wirespeed (tot 8Mbit/s)
Marathon
ADSL * eur 35,00 (excl BTW) eur 41,65 (incl BTW)

* = details worden op een later tijdstip aangekondigd; verdere informatie is momenteel niet beschikbaar

Dich bis echt unne foëzen haas

• TheFruitNerd
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08 08:16

TheFruitNerd

iets met fruit

De beste snelheid tot heden met Plex ADSL is 8064 kbit/s downstream en 896 kbit/s upstream met een ping van 7 ms.
Dat ziet er niet slecht uit.
Ik word alleen geen wijs uit die prijzen.
Zoals ik het nu zie zijn er 2 dezelfde pakketten alleen dan voor een andere prijs.

Ze komen trouwens voorlopig nog niet verder dan Venlo :(

edit:

Heb nog even verder gelezen:
Je betaalt meer naarmate je meer gebruikt :(
Op dit moment is er nog geen line-sharing mogelijk.
De lijn wordt dus compleet overgenomen door Plex.
Die €19.95 (ook nog eens ex BTW dus eigenlijk min. €23.75 p/m) is dus eigenlijk een beetje misleidend.
Voor mensen die weinig gebruiken (zoals me pa en ma) zal het ideaal zijn, maar voor mij dus niet.

- de zon schijnt altijd wel ergens -

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 08:32

StratoFarmer

Anke :*

Ik kan me uit een landelijke providertest herinneren dat plex als allerbeste naar voren kwam....maar dat was natuurlijk alleen voor ISDN/56K6 inbellen.

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
Morgen eens informeren bij hun!

Lijkt me wel een Cistron, maar dan nog veeeel goedkoper! :P

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:53
* = details worden op een later tijdstip aangekondigd; verdere informatie is momenteel niet beschikbaar.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 12:38

Crazy D

I think we should take a look.

't Klinkt een beetje te mooi om waar te zijn. Maar ja, het gaat dan ookom vanaf prijzen... en er staat nog niks over wat een grootverbruiker nou gaat betalen...

Maar mijn mening.... zie het kopje Zal Plex ADSL professioneel gebruikt kunnen worden? op http://www.plex.nl/adsl/. Ze verwijzen daar naar http://www.xs4all.nl/~frankti/kpn/mxstream.html onder het motto dat "niet alle ADSL aanbieders echte IP adressen leveren". Hmm vind dat eerlijk gezegt niet echt professioneel overkomen...
Mjah als hun FUP redelijk is, en wat je maandelijks bij moet betalen bovenop die € 23-nog wat, zou het wat kunnen zijn.

Exact expert nodig?

Verwijderd

kan www.plex.nl niet eens bereiken... Ach wat, ik heb toch Cistron Maxx nu, daar blijf ik nog wel ff bij. :)

Verwijderd

Pas maar op! Voor hetzelfde zijn het mensen die wel veel aan je willen verdienen maar waarvan de serice ed brak is. Kan je beter gaan voor een provider met naam zoals Cistron of Xs4all. Betaal je misschien wel meer, maar je krijgt wel wat. :)

• epjwpsvk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-03 08:42
dit is erg goed nieuws want in noord en midden limburg en oost brabant is bijna nog nergens breedband internet te krijgen. nu maar hopen dat ze snel overal hun netwerk kunnen aanleggen.

AMD Athlon64 2800+, Asus K8V, 2x 512MB PC3200 DDR SDRAM (PMI), (2x Hitachi Deskstar 7K250 80GB (7200RPM, SATA, 8MB) Raid 0, Club3D GeForce FX5900 XT 128MB

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Op donderdag 04 april 2002 13:27 schreef epjwpsvk het volgende:
dit is erg goed nieuws want in noord en midden limburg en oost brabant is bijna nog nergens breedband internet te krijgen. nu maar hopen dat ze snel overal hun netwerk kunnen aanleggen.
Dat hangt toch 100% van KPN af, omdat die de centrales geschikt moeten maken voor ADSL. Tot die tijd kun je geen ADSL nemen in je gebied.

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
Ik heb eens geinformeerd!

En voor die euro 20 per maand krijg je een maximale up en download via ADSL.

inclusief 500 mb dataverkeer daarboven betaal je euro 0,04 per mb

Voor die euro 35 krijg je maximale up en download en 3,5 Gb per maand aan dataverkeer. Daarboven betaal je euro 0,01 per mb.

De gebruiker betaald voor wat ie verbruikt dus!

Eenmalig willen zij wel euro 75.000,- van de gemeente of bedrijven zien!

Je betaald verder niks aan KPN, behalve je standaard telefoon abo!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 12:38

Crazy D

I think we should take a look.

Klein rekensommetje leert mij dat je dan niet zo heel veel dataverkeer kan genereren of je bent direct 2 keer zo veel kwijt als bij Cistron.

En voor puur internetten heb je echt geen 8mbit nodig, dat is juist lekker als je wat wilt downloaden. En 10-15Gb heb je echt voordat je het weet binnen hoor... Ik heb vorige maand zo'n 60gb dataverkeer gehad (Cistron Maxx) en voor mijn gevoel heb ik helemaal niet zo achterlijk veel zitten leechen of wat dan ook....

Exact expert nodig?

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
500mb dataverkeer? haha.
Das dus niks, geen plex dus.

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
Ik ben met de actie bezig www.ikwilbreedband.nl

ik wil dus de beste en goedkoopste netwerk provider
allemaal vragen ze 75.000,- euro als voor financiering.

Maar aangezien veel mensen een abonnement van euro 86,- al willen hebben en dus zeg 10 Gb ervoor krijgen, lijkt me dat plex dan het beste is. Want zo krijg je ook de mensen die niet veel internetten!

• epjwpsvk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-03 08:42
en voor de mensen die in de gemeente boxmeer wonen is hier een site waar je zeker effe naartoe moet gaan om je aan te melden voor breedbandinternet:

http://www.boxmeer.info/breedbandaktie.htm

AMD Athlon64 2800+, Asus K8V, 2x 512MB PC3200 DDR SDRAM (PMI), (2x Hitachi Deskstar 7K250 80GB (7200RPM, SATA, 8MB) Raid 0, Club3D GeForce FX5900 XT 128MB

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:01

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Het duurd echter nog wel ff voordat Plex met ADSL van start gaat, en helaas pindakaas... * zwahiel gaat jullie lekker allemaal voor! :D

Plex ligt 60 deurtjes van mijn huisje af!

Maar ik ga het niet pakken! Te weinig data erbij...

Ze geven zelf aan als reden dat ze leechers van hun netwerk af willen houden, omdat het in tegen stelling tot de meeste ISP's een private netwerk omgeving is...
Ze hebben naast de telefooncentrales van KPN ook nog eens eigen centrales, en zelfs een tunnel onder Maas aan laten leggen :) Die zijn goed bezig die lui!

Vooral bedoeld om de laagdrempeligheid te behouden... Goed plan! Voor mensen die weinig of gewoon normaal internetten is dit perfect, wil je films downloaden dan moet je bij iemand anders zijn!

BTW voor die abbo's krijg je dus wel de volledige bandbreedte van 7 ~8 mbit hé!
Dus opzich valt het voor gewoon surfen en die prijs echt ontzettend mee hoor! :)

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Vooral bedoeld om de laagdrempeligheid te behouden... Goed plan! Voor mensen die weinig of gewoon normaal internetten is dit perfect, wil je films downloaden dan moet je bij iemand anders zijn!
Die 500mb haal ik nog als ik m'n comp gewoon aan laat staan met alleen icq + irc. Dus er zal niet veel te doen zijn.

Verwijderd

Op zondag 07 april 2002 02:47 schreef zwahiel het volgende:
Ze hebben naast de telefooncentrales van KPN ook nog eens eigen centrales, en zelfs een tunnel onder Maas aan laten leggen :) Die zijn goed bezig die lui!
de rekening hiervan is zeker nog niet binnen.... ;)
Wordt effe schrikken :( straks voor deze boys en girls.....

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:39

Wokschotel

Op 6 wielen

Klopt, en ze hebben ook een eigen 1 gb/s transatlantische link, hebben een eigen vliegveld en de eigenaar heet Harry Potter.

Verwijderd

ja en de paashaas + sinterklaas + kerstman bestaan echt! :z
Het monster van Loch Ness is ook echt >:)

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:01

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Op zondag 07 april 2002 10:10 schreef Wokschotel het volgende:

[..]

Klopt, en ze hebben ook een eigen 1 gb/s transatlantische link, hebben een eigen vliegveld en de eigenaar heet Harry Potter.
Nee dat hebben ze weer net niet, maar een eigen tunnel onder de Maas (gedeeld met anderen!) hebben ze wel!
In deze omvang een primeur voor Limburg, meent het Meijelse bedrijf BGM Limburg. De komende twee weken kruipt een sensorboor onder de Maas tussen Blerick en Venlo om kabels te leggen. Precisiewerk op grote diepte.
Horizontale mol onder de Maas
Tonny Peeters
VENLO - Volgens vestigingsmanager Richard Heesmans is het voor Limburg uniek en zijn in Nederland en België nog maar een handvol van dit soort projecten uitgevoerd. Het gaat over het horizontaal boren onder de Maas waarmee het Meijelse bedrijf BGM Limburg in Venlo is begonnen.
"Normaal zie je alleen horizontale boringen onder een spoorlijn. Dan ga je maar enkele meters horizontaal onder de grond door. Nu moeten we driehonderd meter met behulp van een sensor als een mol door de grond ploeteren. Bovendien is zo'n klus uitvoeren op een diepte van 24 meter ook geen dagelijks werk', glundert Heesmans de uitdaging tegemoet.

Het bedrijf boort tussen Blerick en Venlo een sluisje waardoor vervolgens een buis getrokken kan worden. In die buis zit glasvezelkabel om supersnel allerlei gegevens door te sturen.

Ditmaal geen opengebroken straten, kapotte boomstronken en fluitende sleuvengravers. Het gat wordt ondergronds en van afstand bestuurd geboord. Een boorkop met een sensor wordt de grond ingestuurd. Preciesiewerk, zeker in gebieden waar al allerlei leidingen voor gas en water liggen. Volgens Heesmans gaat het soms zelfs om millimeters. De sensor op die boor zoekt obstakels, zendt een melding naar de mensen van BGM, die vervolgens bovengronds kunnen bijsturen.

Bij de opmerkelijke klus in Venlo zijn maar twee gaten nodig. Eentje bij het beginpunt op de Venrayseweg in Blerick. Vervolgens een tweede gat bij de Prof. Gelissensingel in Venlo waar de boor weer 'boven water' komt. De bomen, het wegdek en de mensen merken daar in principe niets van.

Eerst vreet de boor zich in Blerick een heel stuk onder de grond naar uiteindelijk 24 meter diep, oftewel negen meter onder de Maasbodem. Een trip met risico's, want in dat eerste traject moeten buizen en kabels van nutsvoorzieningen worden ontweken. "Als je een halve centimeter uit de richting zit, is dat in dit geval funest', weet Heesmans. Dan gaat het boren over een lengte van driehonderd meter verder onder de Maas door, richting Venlo.

De voorbereidingen voor de klus liepen gisteren enige vertraging op. Niet omdat er technisch iets mis zou zijn. Het bootje waarop de BGM'ers op de Maas de sensor en de boor volgen, bleek te lekken.

De onzichtbare, ondergrondse klus gaat twee weken duren en een paar ton kosten. En de glasvezelkabels straks? Die worden gebruikt voor gegevensverkeer door de gemeente Venlo, internetprovider Plex en Telecombedrijf Telfort.
donderdag 29 november 2001
En die mensen hebben de rekening van enkele miljoenenen €€€'s al binnen...

Daarom zijn ze pissed op KPN omdat ze nog niet begonnen zijn...!
Ze hebben een stel eigen centrales opgezet voor het netwerkverkeer alleen... Da's niet zo bijzonder hoor, omdat elke zichzelf respecterende ISP dat heeft! Als je een klein gebied bestrijkt hebt je wijkcentrales, bij groot bereiksgebied heb je dus stedelijke centrales...

Ze doen het gewoon voor mensen die gewoon willen surfen, niet voor leechers en tweakers, aldus Plex! :D

Plz do not make fun of /me! :(

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Pagina: 1