[n00b] debian + win2k/xp samen laten werken

Pagina: 1
Acties:

• hoebenp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08 18:21
Hey tweakers

ik heb op mijn nieuwe PC win2k/xp draaien.
en heb op mijn ouwe p2 266 debian met gnome draaien.
kan ik met het toetsenbord+muis van de win2k/xp bak de debianbak besturen via netwerk ,en dit dan gewoon op de monitor laten weergeven die aan de debianbak zit?

• Heidistein
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 16:04

Heidistein

Blah

(jarig!)
Mja, dat kan.
Hoek je toetsenbord heeel eventjes aan die debian bak, log in ,tik in: "screen bash" (zonder quotes uiteraart).
Trek je toetsenbort er daarna uit, ren naar je XP machine, ssh (of telnet) naar die debian machine, log in als de user waarnmee je screen ook het gestart, en tik in: "screen -x" (alweer zonder quotjes ja).
En guij zult zien dat je op de monitor aan debian spul kan laten zien, nou is't niet ene lust? 8-)

Maybee we are alone... After all.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Ik gok dattie niet op de console doelde :)

Grafisch kan ook, met het programmaatje x2x (gebruik ik zelf heel veel).
Je zult hiervoor wel een X server op je Windows bak moeten draaien, ik weet niet hoe makkelijk dat is (alsie rootless kan werkt het waarschijnlijk prima).

Als het met een X server + x2x niet lukt kun je naar VNC kijken.

Verwijderd

Op woensdag 03 april 2002 23:30 schreef Heidistein het volgende:
Mja, dat kan.
Hoek je toetsenbord heeel eventjes aan die debian bak, log in ,tik in: "screen bash" (zonder quotes uiteraart).
Trek je toetsenbort er daarna uit, ren naar je XP (:r) machine, ssh (of telnet) naar die debian machine, log in als de user waarnmee je screen ook het gestart, en tik in: "screen -x" (alweer zonder quotjes ja).
En guij zult zien dat je op de monitor aan debian spul kan laten zien, nou is't niet ene lust? 8-)
Ten eerste houd ik niet zo van dergelijk smiley gebruik (als het er geen gefundeerde reden achter staat ;) ) en ten tweede, waarom zou je eerst moeilijk met screen moeten doen, als je gewoon meteen kunt ssh-en naar die machine :?

Overigens bedoelt topicstarter waarschijnlijk eerder het verhaal dat deadinspace hierboven hield ;) Kan eventueel ook met vnc.