Toon posts:

Sharon vs Hitler

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Gezien de recente ontwikkelingen in Israël is het tijd voor een noodkreet en harde maatregelen.
Premier Sharon heeft eindelijk zijn zin en gaat de Palestijnen uitroeien.
Steeds meer land bezetten onder het mom van zelfbescherming. Sterke overeenkomsten met het Duitse "Lebensraum".

Mijn mening is dat dit neonazisme met wortel en tak moet worden uitgeroeid en dat de Palestijnen het land terug moeten krijgen wat de Israëliers in 1967 hebben afgepakt.

Grootste verantwoordelijke van deze ellende is de VS en in mindere mate de EU.

Waarom doen de VS en de EU niets? Simpel: wapenhandel met Israël is erg lucratief. Deze loopt voornamelijk via Nederland dus ook wij zijn met de oorlog gebaat. En Israël ligt militair erg strategisch in het Midden-Oosten.

Een smerig politiek spel waar miljoenen mensen onder lijden.

Verwijderd

De V.S. de grootste boosdoener? Ik dacht dat het voornamelijk ENgeland was die de Joden daar toen heeft neergezet. En ik vind het ook wat ver gaan om Sharon met Hitler te vergelijken omdat hij de Palestijnen niet grootschalig uitroeit maar ze slachten elkaar beurtelings af.

Verwijderd

Maar waarom zou je eigenlijk willen ingrijpen in die landen, dan ben je net zoals 'De V.S.' die jij toch als grote boosdoener ziet. Ingrijpen is IMO iets dat Westerlingen willen sinds de dekolonisatie zodat ze nog wat macht kunnen uitoefenen in de wereld. Kijk naar Milosevic: die man hebben we feitelijk ook 's nachts uit zijn bed gelicht en hem in een hokje gestopt en waarom?
Ik wil hiermee niet meteen Sharon (of Milsevic) vrijpleiten maar het is een verkeerde gedachte dat je met altijd maar ingrijpen de wereld veel goed doet.

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11-2025
Ik vind je vergelijking niet echt onderbouwd en verder nogal onsmakelijk, wat voor erg veel flames gaat zorgen. Daarom gooi ik dit topic dicht, lees de policy eens om te weten waaraan een topic moet voldoen.

En verder zijn er over exact dit onderwerp de afgelopen dagen twee topics dicht gegaan wegens flamen, trollen, en dergelijke. Het kan niet de bedoeling zijn dat men dan vrolijk in een nieuw topic verder gaat, en ik ruim deze topic dan ook preventief. Jammer voor de mensen die serieus willen discussieren, maar het is even tijdelijk voor jullie verpest door de mensen die dat niet willen.

Dit topic is gesloten.