Toon posts:

[Filtermod]-> signaal te sterk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op mijn creative annihilator pro een filtermod gedaan. De filtertjes zijn eraf en het beeld is errug scherp, maar helaas op refreshrates hoger dan 60 Hz trekt mijn monitor (Lg Studioworks 755n) het niet meer. In een andere pc met een nec monitor lukken hoger resoluties+refreshrates wel. Heeft iemand misschien een idee, hoe ik dit zou kunnen oplossen.

BTW: De filtertjes er weer op zetten, kan niet meer :+. Mijn broertje, alias Mast3r, zou een soort van signaal onderdrukkingskastje voor me willen maken, misschien dat dat werkt, maar als jullie suggesties hebben, zou dat meegenomen zijn.

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 20:02

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

nog ff kijken om 100% zeker te weten of het ook nog ergens anders aan kan liggen.
Andere kaart in je comp en op jou monitor testen en andere kaart in je comp en op andere monitor testen, en als dat niet werkt dan maar dat kastje maken, of op 60Hz werken tot de Ti4200 uit is :P

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 april 2002 23:18 schreef Masterdam het volgende:
nog ff kijken om 100% zeker te weten of het ook nog ergens anders aan kan liggen.
Andere kaart in je comp en op jou monitor testen en andere kaart in je comp en op andere monitor testen, en als dat niet werkt dan maar dat kastje maken, of op 60Hz werken tot de Ti4200 uit is :P
60 Hz, nee dank je >:)

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Post hier trouwens ff wat je net zei van dat vage lag-achtige effect in windows, misschien weet iemand hier wat dat kan betekenen

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Ehm, mijn refreshrate is 60 Hz (weet ik 99% zeker), maar ik heb een soort lag bij alles wat ik doe. Als ik bijvoorbeeld naar beneden scroll, slaat ie hele stukken over (een soort lag), terwijl mijn refreshrate 60 Hz blijft. Maar misschien komt dit doordat ik in WinXp mijn Geforce DDr heb 'gedisabled' alias uitgezet...

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
je hebt die kaart gewoon gemold.. is kapot.. filtermod.. pff.. |:(

:P

Verwijderd

Topicstarter
Nope, hij is niet stuk, in een andere pc doet hij het gewoon zonder problemen. Op 85/100/120 hz, reso's tot 1280x1024 en met 16/32 bits kleur. De kaart = niet stuk, maar het signaal is IMHO te sterk... Ik weet niet wat ik hieraan kan doen (btw die Geforce DDr zit nu in mijn pc en ik werk er nu mee).

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:41
Je kunt het signaal opmeten (osciloscoop, heel misschien een multimeter) en vergelijken met een "goeie" videokaart en dan bepalen hoeveel je het signaal moet dempen. (waarschijnlijk was die filter tegelijk een signaaldemper)

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:21

JWO

ingang spanning op je lg verhogen van 0,7v tot 1,0v?

Verwijderd

Topicstarter
Hoe doe ik dat :?, de ingang voltage op mijn monitor verhogen?

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Op donderdag 04 april 2002 07:44 schreef Tweaker-Willem het volgende:
ingang spanning op je lg verhogen van 0,7v tot 1,0v?
Hoe schadelijk is dat voor je monitor? Die 17" moet iig goed blijven, en dat is belangrijker dan dat die GFDDR het nog doet :D

Specs

Verwijderd

Topicstarter
ehm ja, die monitor was voor mijn 600 guldentjes en die videokaart 225 >:)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:53
Op donderdag 04 april 2002 13:12 schreef Masterdam het volgende:

[..]

Hoe schadelijk is dat voor je monitor? Die 17" moet iig goed blijven, en dat is belangrijker dan dat die GFDDR het nog doet :D
Laten we mijn Panasonic 4G er eens bij pakken:

Men opent het OSD menu, men gaat naar het tweede scherm, men selectere "VIDEO LEVEL" En men stelle het beeld in op 1.0V ipv 0.7V.

Is dat nou zo schadelijk? Denk ut niet, mn beeld wordt er een stuk donkerder op omdat ie 0.7 binnenkrijgt, maar voor een te sterk signaal lijkt me dat idd de oplossing.

Edit: Panasonic 4G is een oud 15" bakje uit het jaar 1995, doet het nog als een van de besten :)

Verwijderd

Topicstarter
He tnx, ga ik ff proberen

edit:
Fuck it, zelfs dit werkt niet

Verwijderd

Op donderdag 04 april 2002 16:32 schreef DumphuiZ het volgende:
He tnx, ga ik ff proberen

edit:
Fuck it, zelfs dit werkt niet
* KICK *
Pagina: 1