Trackball.. een beetje relaxed.... ?

Pagina: 1
Acties:

• Wild pigeon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 21:30
Hey muis kenners :)
Ik denk er aan om een optische trackball te kopen (BV: www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=12103) maar nu vroeg ik me af wat de voor en nadelen ervan zijn... het gaat er mij vooral om dat ik er mee kan designen (photoshop, flash, lightwave) maar natuurlijk ook het usual fraggen in Q3A en exploren in IE ;)
O ja... waarom ? omdat ik nogal last van mijn schouder,pols,arm etc krijg... en het volgens mij echt niet aan mijn houding ligt...

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Ik heb sinds een jaar of twee een trackball, en ik wil niet meer zonder:)

• Gman
  • Laatst online: 14-03 20:42
Zo'n matje met een pen is ook uitermate relaxed (Volgens Rubzie).

Zeker aan te raden voor RSI patienten.

• Arzie
  • Laatst online: 25-08 23:21
Ik heb zelf al iets van 1.5 jaar de Trackman Marble FX van Logitech en ben er erg tevreden mee. Het is ook de enige trackball, waarmee ik gewerkt heb, die me bevalt. Die nieuwe types die op die link staan lijken me ook wel wat. Ik persoonlijk vind trackballs met duimbediening nix, maar dat kan bij iedereen anders zijn natuurlijk...

Tegen RSI helpt het denk ik niet echt, ik voel na een paar uur intensief CS-en/Quaken ook mijn spieren wel...

Verwijderd

Heb zelf ook een Marble FX, maar voor spelletjes gebruik ik toch liever een muis (Intelli Eye Explorer). Voor de rest vind ik een trackball top.

En nee, het helpt niet tegen RSI klachten (ervaring)...

Verwijderd

Hmm den cordless trackball

Ik heb er hier ook een op mijn werk bij een collega neer gezet. Heb hem eerst zelf een uurtje gebruikt.

Brak.. maar ik werk al jaren met een muis.;)

Ik vind die cordless alleen ONZIN!!!
waarom een trackball cordless. dat ding ligt toch stil op je bureau:(

Mijn tip: spaar het mileu!!!
Die krengen vreten batarijen.:(:(

Duss een gewone marble FX! :)

of een Logitec Ergo optical muis :9

Succes met je keuze..;)

• Dexter
  • Laatst online: 23-04 09:51

Dexter

d((o_o))b

Ik heb hier nu bijna 2 jaar een Logitech Trackman Marble +, en ik kan niet meer zonder. Voor games zoals Quake etc. zuigt een trackball, want daar is ie niet "snel"/nauwkeurig genoeg voor. Ik gebruik hem vooral voor Windows werk, als ik iets grafisch moet doen, CAD/3d of DTP, dan heb ik daarvoor een pen (veel fijner dan een trackball).

Maar jah, meningen verschillen...

Dex

P.S. het nut van een cordless trackball zie ik in de meeste gevallen ook niet in, alleen het design van die dingen is wat fraaier.

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

• Wild pigeon
  • Laatst online: 24-08 21:30
Bedankt iedereen!
Ik heb ook van wat andere mensen wat info verzameld en ik denk dat ik toch voor een pen ga (www.freepen.com) dat lijkt me namelijk wel erg relaxed... en ik hou dan nog wel gewoon mijn muis voor Quaken... iemand nog commentaar waarom wel of niet ?
Pagina: 1