- Ik bespreek ook harde waren en dan wel op www.lordsofmetal.nl - en ik draai en programmeer ze in DYNAMO
1MB RAM is ook te weinig voor Smoothwall/FreeSCO enz.
Ik denk dus niet dat je er nog veel mee kan doen...
Hoge flat zoeken en laten (leren) vliegen
(stomme typo's)
I3 6100, 16 gb Corsair Asus Prime B250 plus, AMD Radeon HD 6800
Momenteel staat o.a. Quattro Pro en TestDrive 2 (maar liefst 600KB alles bij elkaar
We zullen zien... Ga gerust verder met suggesties geven zou ik zeggen...
- Ik bespreek ook harde waren en dan wel op www.lordsofmetal.nl - en ik draai en programmeer ze in DYNAMO
maaruh tja.. je ken er DOS opgooien.. en proberen nog wat OLDY games erop te spelen...
3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter
Verwijderd
Idd...ik dacht dat FreeSCO minimaal 8MB nodig had...en aangezien deze kleine hoeveelheid schijfruimte en geheugen verwacht ik ook dat de een niet behaald hoge snelheid zal hebben...mischien krijg je er nog wat voor bij de antiek winkelOp woensdag 03 april 2002 22:57 schreef lOdUde het volgende:
Ik denk dat je er heel weinig mee kan doen. Misschien als salontafel te gebruiken
1MB RAM is ook te weinig voor Smoothwall/FreeSCO enz.
Ik denk dus niet dat je er nog veel mee kan doen...
Verwijderd
Als t kan msdos, maar anders kan je als je het zeker legaal wilt houden ook even kijken op http://www.freedos.org
(open source freeware dos kloon voor 8088 - Pentium3 en compatible processors)
die had 20mb hd en 640kb geheugen
Kan je dus helemaal nix meer mee, behalve als je van nostalgie houdt
Leuk om te bewaren als klasieke pc
Ik stink niet, ik ruik gewoon anders
hehe.. dat staat er al op... Vraag me niet welke versie....Op woensdag 03 april 2002 23:23 schreef BBL the 2nd het volgende:
DOS erop gooien.
Als t kan msdos, maar anders kan je als je het zeker legaal wilt houden ook even kijken op http://www.freedos.org
(open source freeware dos kloon voor 8088 - Pentium3 en compatible processors)
Ow yeah! TestDrive2! Dat spel heb ik in mijn 'jonge' jaren tot vervelens toe gespeeld en dat spel vond ik echt geweldig!Op woensdag 03 april 2002 23:04 schreef judgem het volgende:
Ik kan er al niet echt veel mij maar hij (digibeet in opleiding) heeft er dan dus helemaal niks aan... Ik kan proberen hem er "vanaf" te helpen (zit o.a. nog een 5,25" floppydrive in) en dan wellicht hier kijken wat we ermee kunnen aanvangen...
Momenteel staat o.a. Quattro Pro en TestDrive 2 (maar liefst 600KB alles bij elkaar) erop..
We zullen zien... Ga gerust verder met suggesties geven zou ik zeggen...
[end offtopic ;)]
Tja, met die oude 286 kun je inderdaad weinig meer beginnen. Misschien inderdaad bewaren vanwege de nostalgie (wat eerder al gezegd is), maar verder...?
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Tik eensOp donderdag 04 april 2002 00:06 schreef judgem het volgende:
[..]
hehe.. dat staat er al op... Vraag me niet welke versie....
1
| ver |
in ?
Heb een paar maanden geleden een paar 286'ers weggemikt, draaide ook alleen dos en wp 5.1 op..
Resistance is futile (If < 1 Ohm)
Sorry, maar d'r waren niet zoveel 8088's met een 40 meg drive...Op woensdag 03 april 2002 23:21 schreef MadMarky het volgende:
40mb hardeschijf? 1mb geheugen? Volgens mij is het een ouwe 8088, kun je weinig meer mee...(behalve ouwe games spelen)
1MB geheugen...
Ik heb m'n 386 (SX) nog tijdenlang gedraaid met 2MB.
8088 draaide op 4.77 Mhz... da's echt oud
Maar d'r is altijd wel iets nuttigs mee te doen... leer programmeren in GWBasic. Als je dat onder de knie hebt kun je alle kanten op... legacy (COBOL) en nieuwe troep (JAVA, Visual Basic etc)
Leer je ook nog wat van de PC...
En als leerbak is-tie prima... uitdaging: schrijf een programma dat 'm molt.
Check! DOS 6.2Op donderdag 04 april 2002 00:38 schreef Roel het volgende:
Tik eens
code:
1 ver
in ?
Nu nog effe zien uit te vogelen wat voor processor erin hangt.. (iemand daar het commando voor?)
Hmm.. BASIC leren is nog niet eens zo'n gek idee eigenlijk..
NEEEEEEEE!!! Geen rekenmachine!!!Op donderdag 04 april 2002 03:17 schreef Relax943 het volgende:
maak er een leuke rekenmachien van
MSD intypen. Die kan processors tot de 486DX herkennen maar zover kom jij niet denk ikOp donderdag 04 april 2002 01:16 schreef judgem het volgende:
[..]
Check! DOS 6.2
Nu nog effe zien uit te vogelen wat voor processor erin hangt.. (iemand daar het commando voor?)
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
Hoe kreeg jij dat voor elkaar? Ik had ook een 286 maar daar zag je in windows for workgroups letterlijk de pixels van de muisaanwijzer opgebouwd worden op het scherm. (Hercules videokaart met groen monochroom beelscherm, 640kb intern, 12 mHz, 48mb MFMOp donderdag 04 april 2002 03:30 schreef Cereal het volgende:
ik had een 286 waar windows 3.11 goed op draaide, en patiance, wat wil je nog meer? !
Ik gebruikte in die tijd Dos 6.22 met Norton Commander. Heb ik nog lang meegewerkt, tot 1996 ofzo.
Je moet er ook wel een vga kaartje in pleuren heOp donderdag 04 april 2002 09:27 schreef Sailorman het volgende:
[..]
Hoe kreeg jij dat voor elkaar? Ik had ook een 286 maar daar zag je in windows for workgroups letterlijk de pixels van de muisaanwijzer opgebouwd worden op het scherm. (Hercules videokaart met groen monochroom beelscherm, 640kb intern, 12 mHz, 48mb MFMhdd )
Ik gebruikte in die tijd Dos 6.22 met Norton Commander. Heb ik nog lang meegewerkt, tot 1996 ofzo.
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
Verwijderd
Verwijderd
Yeah ik kreen Dune2 van mijn neef die een 286 had, ik had toen een 386Op donderdag 04 april 2002 09:38 schreef suppa het volgende:
Ik heb al jaren een 286 met 1mb en 30mb hdd ergens op zolder staan. Maar er draait inderdaad windows 3.1 op. En Commander Keen 1 - 6. Heb er zelfs dune2 nog op gespeeld.
Helaas is het met mijn (inmiddels geretourneerde) Siemens Nixdorf (echt nix) (386SX/ 16 MHz; 0 mb extended & 640 KB base; 40 MB HDD <-- -iemand ooit gehoord van een ST-506 interface-) niet gelukt. Maar misschien dat het beter gaat met een computer met wat meer geheugen.
Met een 486 is het wel gelukt, kijk maar eens hier voor DOS- based networking
Of tot slot een stroomvretende en trage
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Op donderdag 04 april 2002 09:49 schreef Japie_17 het volgende:
Met een beetje geluk kan je er een netwerkaart in zetten en zo verbinding maken met andere schijven die méér opslagcapaciteit hebben.
Helaas is het met mijn (inmiddels geretourneerde) Siemens Nixdorf (echt nix) (386SX/ 16 MHz; 0 mb extended & 640 KB base; 40 MB HDD <-- -iemand ooit gehoord van een ST-506 interface-) niet gelukt. Maar misschien dat het beter gaat met een computer met wat meer geheugen.
Of tot slot een stroomvretende en trage(distributed.net client DOS-based)
.
Voor die interface check --? http://www.hardwarebook.net
En stop in die 386 meer ram
- programmeren in Pascal, Basic, Assembly, C (DOS) etc.
- gebruiken als gamestation voor oude spelletjes
Dat was het wel zo'n beetje denk ik ... netwerken is allemaal leuk maar wat heb je aan meer schijfruimte op zo'n bakkie? (Alhoewel, kan nog de tijden herinneren dat ik m'n vaders 286 heb uitgebreid van 40MB HD naar 100 + 200MB HD
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
- Ik laat mijn pyromanische neiginjgen de vrije loop, steek hem vol met vuurwerk, steek hem aan en film het.
- Gooi er net zo lang mee tot er niks meer van over is.
- Geef het weg als teken van vriendschap
- Bouw er CKV slotopdracht van.
- Bouw hem om tot caviahok
Maar ik ben raar...
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
msinfo als ik me niet vergis. d'r is wel iets waar je dat soort info mee kon opvragen. of msd dat zou het ook nog wel es geweest kunnen zijn...been a whileOp donderdag 04 april 2002 01:16 schreef judgem het volgende:
[..]
Check! DOS 6.2
Deze zijn vaak toch leuker dan nieuwere games. lekker simpel en als er famillie langskomt kunnen de kids erop spelen. Heb je ze uren zoet.
Tip2: fasttracker en andere oude muziek software.
Hierdoor heb je een prima syth. AXS is dan bijvoorbeeld een goede aanrader.
http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl
Ja ik heb ook een cavia-powered computerOp donderdag 04 april 2002 13:29 schreef Johnny64 het volgende:
Nadat ik alle bruikbare onderdelen er uit heb gehaald ondergaat Alles onder Pentium I ondergaat bij mij het een van het volgende:
- Ik laat mijn pyromanische neiginjgen de vrije loop, steek hem vol met vuurwerk, steek hem aan en film het.
- Gooi er net zo lang mee tot er niks meer van over is.
- Geef het weg als teken van vriendschap
- Bouw er CKV slotopdracht van.
- Bouw hem om tot caviahok
Maar ik ben raar...
[/off topic]
Moet ff me cavia's binnen halen begint een beetje te waaien
[/off topic]
tip: let op dat er niemand onder loopt!
Of juist wel iemand die je niet mag...Op donderdag 04 april 2002 13:46 schreef Toink het volgende:
Gewoon heel bruut van de derde verdieping naar beneden skuppen. Ik doe dat regelmatig met oude monitoren enzo en dat is LGB. (lachen gieren brullen)
Blender....
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Al die grafische poespas van Word heb je voor rauwe text gewoon niet nodig- ik tik op de laptop en hooguit als ik moet printen gooi ik het op een echte PC ff door OpenOffice om het op te maken.
WP kan maar ik gebruik EDIT.COM
Met andere woorden, dingen die ook op zo'n 286 (ofzo) zullen draaien. Het is dus bij gebrek aan beters prima in te zetten als tikbak.
Oslik blyat! Oslik!
Check!! Een echte 286..Op donderdag 04 april 2002 09:01 schreef FastBunny het volgende:
MSD intypen. Die kan processors tot de 486DX herkennen maar zover kom jij niet denk ik
Interesting... Ik ga zal eens gaan kijken (alhoewel ik dat van plan was met een 486...)Op donderdag 04 april 2002 09:49 schreef Japie_17 het volgende:
Met een beetje geluk kan je er een netwerkaart in zetten en zo verbinding maken met andere schijven die méér opslagcapaciteit hebben.
Check!! Ik woon op 6 hoog dus dat moet zeker goed gaan (laatst ook mijn kapotte TV dezelfde vlucht laten nemen..Op donderdag 04 april 2002 13:46 schreef Toink het volgende:
Gewoon heel bruut van de derde verdieping naar beneden skuppen. Ik doe dat regelmatig met oude monitoren enzo en dat is LGB. (lachen gieren brullen)
Dank voor de tip!Op woensdag 03 april 2002 23:31 schreef Masterdam het volgende:
Volgens mij moest Minix er nog wel op draaien en kon je 'r dan wel geinige zooi mee uithalen...
Verwijderd

http://www.calmira.org
Had ik draaien op een 386dx 33 met 4MB geheugen, toen ik de PC aan m'n pa heb gedoneert. Dit stukje soft werkt bovenop win3.11. Dit OS was rete instabiel, en windows 95 trok die 486 gewoon niet, maar zo kon mijn vader alvast wennen aan de nieuwe interface...
Op donderdag 04 april 2002 20:09 schreef Klubbheads het volgende:
DivX / MP3 bak van maken![]()
![]()
maar...police quest 1 moet je echt gaan draaien!
die roelt echt hard, heb je zeker nog een paar uur speelplezier van
draait onder dos...
* Packardhell zucht en denkt terug aan Digger, Sokoban, Rambo, Prince F-15 II etc......