Geïntegreerde videokaart

Pagina: 1
Acties:

• TuLPMaN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:54
Mijn huisgenoot heeft een computer bij Dell gekocht... zo'n value edition ding. Op het mobo zit een geïntegreerde AGP kaart maar dat ding is niet zo lekker natuurlijk. Is het mogelijk om een andere videokaart (PCI dan wel) erin te proppen ??? Ik kan namelijk geen jumpers ofzo vinden om die AGP kaart uit te schakelen.

Bladiebla!

Verwijderd

Bij veel van die boards wordt het onboard uitgeshakeld als je er een andere videokaart insteekt. (Zal ook wel in de manual staan denk ik).

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Zit er überhaupt wel een AGP-slot op het mobo :?

Als dat zo is, dan zal er in het BIOS de mogelijkheid aanwezig kunnen zijn om die onboard-chip uit te schakelen...
Als dat niet kan via het BIOS, dan schakelt hij wellicht automatisch... (grote kans lijkt me)

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Op woensdag 03 april 2002 22:58 schreef brammus het volgende:
Zit er überhaupt wel een AGP-slot op het mobo :?

Als dat zo is, dan zal er in het BIOS de mogelijkheid aanwezig kunnen zijn om die onboard-chip uit te schakelen...
Als dat niet kan via het BIOS, dan schakelt hij wellicht automatisch... (grote kans lijkt me)
beter lezen, PCI

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• TuLPMaN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:54
Nee er zit dus geen AGP slotje op, maar we hebben hier nog wel een PCI kaartje liggen die het zeker beter zal doen dan dat geïntegreerde spul denk ik.

Ik zal nu ff proberen of het gaat werken.

Bladiebla!

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:31
ik heb ook een mobo met geintergreerde AGP Geforce 2 MX met 32 mb ddr . en heb ook een leeg agp slot dus bij die van mij gaat het goed, en hij schakeld zichzelf uit in de bios als er een andere video kaart in komt denk dat het bij jou dan ook wel zo zal zijn

Verwijderd

als je een Intel i815 chipset heb dan pakt ie hem automatisch anders moet het iets met een jumper zijn...

• YKW
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-07 21:37

YKW

mobiliteit ten top

Kun je dat niet in de bios instellen.
Daar staat iets van:
Primary display adapter: PCI/AGP.
Zet je hem op PCI, moet hij de PCI kaart pakken.

Automatiseren kan je leren!

Verwijderd

Ik kan het idd ook in de bios uitzetten, heb alleen wel eens gehoord dat het problemen geeft omdat sommige mobo's de PCI kaart niet als videokaart pakt en dus denkt dat er geen kaart inzit :D

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Bij ons op het werk lopen we hier geregeld tegenaan (erg veel mobo's met geintegreerde zut). Lukken zou het altijd moeten, maar grofweg zijn er 3 manieren:

1) Er is een jumper om onboard uit te zetten (hier helaas niet dus):
Jumper verzetten en andere erin. Klaar is kees :7

2) BIOS optie om onboard uit te zetten.
Klinkt makkelijk, is het ook, maar er zit een addertje onder het gras- je kunt nl. de onboard alleen AAN zetten met de nieuwe externe kaart erin :+

3) Geen BIOS optie, 'automatisch'.
Dit zie je erg vaak bij i810 oplossingen en zuigt. Je MOET een bepaalde volgorde aanhouden om het a) hardwarematig en b) softwarematig goed te krijgen. Vaak werkt deze (bij Windows):
-PC booten, in BIOS zorgen dat de VGA volgorde PCI/AGP is.
-Naar Windows gaan. Daar alle display adapter drivers uit de Device Manager gooien.
-Afsluiten (NIET herstarten :o )
-Nieuwe PCI kaart installeren en de monitor erop aansluiten
-Herstarten en drivers voor de kaart installeren.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1