FTP server lukt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 207 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-08 06:35
Hallo.
Ik heb een FTP server opgezet (als beginner) maar kom er niet uit.
Ik heb volgens mij alles goed ingesteld maar als ik dan inlog in internet explorer dan zegt hij
Er is een fout opgetreden bij het lezen van de inhoud van de map. Zorg dat de bestandsnaam geldig is en dat u toegangsmachtiging hebt voor de opgegeven locatie.
Details:
De naam of het adres van de server kan niet worden omgezet.

Ik gebruik WIndows 98se en serv-u v4

Wat doe ik fout(heb alle poortsen en ip's ingevuld en ik log me in met acoundnaam en password in internet explorer die ik in serv-u heb gemaakt

Wat doe ik fout?
Kan het niet vinden in search

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
|:( niet gelezen.

• Animal
Op woensdag 03 april 2002 22:48 schreef KaAzKoP het volgende:
download eerst eens een ftpclient, dan zal je een duidelijkere error krijgen denk ik :).
FTP client for windows ProFTP 1.5

???

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:50

Wildfire

Joy to the world!

Niet echt een nuttig antwoord, ik weet het, maar je moet pas aan een FTP-server beginnen als je een goed begrip hebt van de FTP-wereld... dan had je o.a. geweten dat FTP'en met IE niet echt lekker gaat... :)

Goede FTP-cliënt: WS_FTP LE... te halen op http://www.ftpplanet.com/download.htm

Wil je de pro-versie, dan kun je op www.ipswitch.com de evaluatie-versie downloaden.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• morbid
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:30

morbid

<--

Heb je mappen geshared etc ?
met serv-u eerst users aanmaken (dat had je al?)
dan die users rechten geven om te lezen (schijven, directory's maken, enz)
dan bv via internet explorer in adres balk ftp://user:pass@ip:port :) suc6

-->

• Animal
Op woensdag 03 april 2002 22:55 schreef morbid het volgende:
Heb je mappen geshared etc ?
met serv-u eerst users aanmaken (dat had je al?)
dan die users rechten geven om te lezen (schijven, directory's maken, enz)
dan bv via internet explorer in adres balk ftp://user:pass@ip:port :) suc6
JUIST ZO DOET IE HET
Maar hoe kan ik hem nu wat sneller bereiken dan dat ellemaal invullen?ftp://user:pass@ip:port

Verwijderd

Op woensdag 03 april 2002 22:58 schreef dave01 het volgende:

[..]

JUIST ZO DOET IE HET
Maar hoe kan ik hem nu wat sneller bereiken dan dat ellemaal invullen?ftp://user:pass@ip:port
Met een FTP Client! *D

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Op woensdag 03 april 2002 22:51 schreef Brian Dickens het volgende:
Niet echt een nuttig antwoord, ik weet het, maar je moet pas aan een FTP-server beginnen als je een goed begrip hebt van de FTP-wereld... dan had je o.a. geweten dat FTP'en met IE niet echt lekker gaat... :)
Duh, ftp'en met IE niet lekker? je moet iig wel gewoon in kunnen loggen zonder problemen.
dus ik denk idd dat het aan de rechten ligt die je hebt ingesteld in serv-u.
Ik gebruik het hier ook werkt prima.

WS_FTP LE is een redelijke client, maar kan helaas niks resumen. Je kan beter cuteFTP gebruiken ofzo.

• Animal
Op woensdag 03 april 2002 23:00 schreef Vegeta het volgende:

[..]

Met een FTP Client! *D
Ik bedoel als ik ergens anders ben.
Dan vul ik in internet exporer in.....

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

oops

• morbid

morbid

<--

je hebt een user aangemaakt en je heb die user een password gegeven, stel je username is dave01 en je password is tralala en je ip is 123.456.789.0 dan doe je in je browser

[url="ftp://dave01:tralala@123.456.789.0"]ftp://dave01:tralala@123.456.789.0[/url]

als je user dave01 de rechten hebt gegeven om je rootmap te "listen" dan kan je via je browser op je ftp komen.. heb je _niet_ de user dave01 de rechten gegeven dan zal je een foutmelding krijgen

-->

• Animal
Op woensdag 03 april 2002 23:02 schreef morbid het volgende:
je hebt een user aangemaakt en je heb die user een password gegeven, stel je username is dave01 en je password is tralala en je ip is 123.456.789.0 dan doe je in je browser

[url="ftp://dave01:tralala@123.456.789.0"]ftp://dave01:tralala@123.456.789.0[/url]

als je user dave01 de rechten hebt gegeven om je rootmap te "listen" dan kan je via je browser op je ftp komen.. heb je _niet_ de user dave01 de rechten gegeven dan zal je een foutmelding krijgen
Maar ik download dan een file en dat gaat met 900 kbs dat is dus lokaal hoe kan ik testen of ie daadwerkelijk werkt?

• morbid

morbid

<--

Op woensdag 03 april 2002 23:09 schreef dave01 het volgende:

[..]

Maar ik download dan een file en dat gaat met 900 kbs dat is dus lokaal hoe kan ik testen of ie daadwerkelijk werkt?
Als het lokaal werkt werkt het ergens anders ook :) OF je laat het ff door iemand anders testen :)

-->

Pagina: 1