hallo, heb hier een netwerk. alles werkte goed. inet en netwerk. ook op de clients. heb kabel modem. server met winxp clients met ME. tot gisteren was er niets aan de hand. maar nu valt bij een van de clients inet weg na 60 sec ongeveer. formatje geplaats. weer netwerk opgezet. zelfde probleem nogsteeds. het ligt dus niet aan de client. die andere client heeft er geen last van. firewall uitgeschakeld. niets helpt. weet iemand hoe dit kan komen en hoe dit op te lossen is? ohja, ik heb de search gebruikt maar daar ben ik niets wijzer van geworden. Help!!!!
Je moet eerst ff rechtsklikken op netwerk.....(ik weet het ff zo snel niet meer hoe het heet) en dan eigenschappen en dan moet je ff bij de verbinding van je kabelmodem in xp rechts klikken dan eigenschappen en dan laatste tablad daar moet je dan op geaveranceerd drukken en dan daar alle vinkjes aanzetten en dan geeft ie een pop-up en daar moet je dan het ip-adres van je server neerzetten.
Ik hoop dat ik het uit mijn hoofd zo goed zeg.
Suc6
Ik hoop dat ik het uit mijn hoofd zo goed zeg.
Suc6
er staat in dat pop-up scherm als default ip de computernaam van de server. dat is dus niet goed? daar moet mijn inet ip staan?
EDIT: de clients heeft nu iets langer inet. maar na een min of 5 valt ie weer weg!! de netwerk verbinding valt nu weg!??! kan niet pingen naar 192.168.0.1! en nou? dit is wel kut zeg!
EDIT: de clients heeft nu iets langer inet. maar na een min of 5 valt ie weer weg!! de netwerk verbinding valt nu weg!??! kan niet pingen naar 192.168.0.1! en nou? dit is wel kut zeg!
nu heb ik zijn netwerk kabel in een andere poort van de switch gedrukt en nu doet inet het wel maar kunnen we niet bij elkaar op de pc kijken pingen naar server lukt wel! en pingen van server naar client lukt ook! wat nu?
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()