[NetWare] partitie resizen

Pagina: 1
Acties:

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:02
Heren,

Het volgende is het geval,

Ik heb een (bij een klant eigenlijk) netware 5.0 server naar netware 6.0SP1 geupgrade, allemaal niks aan de hand alleen het SYS volume is nu tot aan de nok to vol (9gb hdd, en het SYS volume is 1GB groot), kheb nog 200mb vrij (moest tijdens installatie met een dos client al de hele tijd 'purge /a' doen :) .... anders liep het niets eens...

nu weet ik dat er programmatuur is om de partitie's te resizen middels 'servermagic for netware' (tegenhanger van paritionmagic voor 9x/2000/nt/xp systemen

zijn er hier mensen met ervaring met dit pakket en dan in het specifiek in een netware 6 omgeving? (het SYS volume is overigens een native netware filesystem, de overige volumes op de disk NSS (geupgrade vanuit 5.x dus) (totale disk is 9gb overigens)

voordat ik tot de koop van dit pakket overga, wil ik dus eerst even weten of dit succesvol gaat verlopen.

mijn dank is groot (en als de antwoorden op korte termijn worden gegeven nog veeeeeeel groter...)

A wise man's life is based around fuck you

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 10:01
ipv resizen kan je ook de vrije schijfruimte erbij "plakken", ook vanaf andere fysieke schijven/raid-sets. Dat kan gewoon in bedrijf gebeuren. Netware 3 kon dit al (!). De kans dat een hardware storing het Sys volume treft als je meerdere schijven gebruikt, wordt natuurlijk wel groter.
Echt resizen heb ik alleen met Netware 4.11 gezien met ServerMagic.

Als je het niet vertrouwt zou ik even een testservertje maken. Doe wel eerst vrepair voordat je zulke acties gaat doen.

Een extra optie is een nieuwe schijf erin zetten (lijkt me niet onverstandig). Dos partitie handmatig aanmaken/kopieren + actief maken.
Netware booten. software mirror maken. Dan heb je in ieder geval een grotere schijf...

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|